Spectrum On30 Scale Train 18' Freight Cars

Gestart door dutchbuilder, december 21, 2012, 12:27:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nieuw van Bachmann Spectrum.
Alle wagons twee stuks in doos.
Wat een beaties!
Zie TFS.

Ton
Erare humanum est


Rare korte stirrups aan de boxcar, en geen enkele aan de andere  ??? Hoe komen de mannen nu op die karretjes, springen  ???

Citaat van: milocomarty op december 21, 2012, 21:00:34
Rare korte stirrups aan de boxcar, en geen enkele aan de andere  ??? Hoe komen de mannen nu op die karretjes, springen  ???

Leek me nou juist wat voor jouw baan, die korte karretjes, +/- 11cm lang.
Ik heb zo'n set boxcars besteld bij Ray.
Ben benieuwd.
Ton
Erare humanum est

Zijn leuk he? Voor mij te kort maar als ik een klein baantje met Porters zou hebben zijn dit perfecte karretjes, ook zeker voor de kleinere radiussen :)

Wacht wel effe tot ze wat droppen in prijs... ;) Heb tekeningen liggen voor korte OF boxcars. Zelfbouw toch eigenlijk leuker...

vanmiddag een pakje in ontvangst genomen van de vriendelijkste postbode van Rozenburg.
De 18 footers zijn binnen!
Ze zijn 118 lang x40 breed x65mm hoog
Wat zijn ze goed gedetailleerd!
In vergelijking, als er een vergelijking mogelijk is, zijn de standaard Bachmann boxcars leuk geprobeerd.
Mr. Bachmann heeft weer een mooi staaltje van modelbouw geleverd.
Het houtwerk is generfd in vergelijking met de gladde latten van de standaard boxcar.
De onderkant en de wielstellen zijn ook zeer gedetailleerd uitgevoerd.
Je kan de detaillering van deze wagonnetjes vergelijken met de detaillering van AMS.
Conclusie: weer een stapje hoger.....niet alleen in prijs maar ook in kwaliteit!
Ton


Erare humanum est

januari 04, 2013, 16:57:46 #7 Last Edit: januari 04, 2013, 16:59:32 by usronald
Ik vind ze super leuk! ;)

Waar heb je ze vandaan en wat heb je betaald? (als ik vragen mag? ;)


januari 04, 2013, 20:49:33 #9 Last Edit: januari 04, 2013, 20:53:51 by dutchbuilder
Citaat van: usronald op januari 04, 2013, 16:57:46
Ik vind ze super leuk! ;)

Waar heb je ze vandaan en wat heb je betaald? (als ik vragen mag? ;)

De bekende zaak in Texas.
http://www.ebay.com/itm/Spectrum-On30-Scale-Train-18-Freight-Cars-Box-Car-2-per-box-26501-/190773680819?pt=Model_RR_Trains&hash=item2c6aff5ab3
Ik had geen zin om te bieden maar ik heb wel een 2-4-4-2 voor 80 dollar goedkoper kunnen binnenslepen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 04, 2013, 20:49:33
Citaat van: usronald op januari 04, 2013, 16:57:46
Ik vind ze super leuk! ;)

Waar heb je ze vandaan en wat heb je betaald? (als ik vragen mag? ;)

De bekende zaak in Texas.
http://www.ebay.com/itm/Spectrum-On30-Scale-Train-18-Freight-Cars-Box-Car-2-per-box-26501-/190773680819?pt=Model_RR_Trains&hash=item2c6aff5ab3
Ik had geen zin om te bieden maar ik heb wel een 2-4-4-2 voor 80 dollar goedkoper kunnen binnenslepen.

Ton

Dat heb je wel nodig met de verzendkosten die zij tegenwoordig hanteren.

JohnT

Dan nog John... 35 euro verzending en 100 besparen op een loc is nog steeds de moeite waard. Zijn prijzen zijn supergoed  ;)

januari 05, 2013, 11:27:01 #12 Last Edit: januari 05, 2013, 11:38:57 by dutchbuilder
Als je pech heb dan moet je ongeveer 20 euro inklaringskosten betalen.
Maar dan nog is hij goedkoper als dat je je spullen uit Duitsland haalt.
Ik heb pas nog een vergelijk gemaakt.
http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,176.0.html
Schofterig gewoon die prijzen in Duitsland!

Wat dat bieden aangaat , dan moet je gewoon geduld hebben en niet afwijken van de maximum prijs die je voor een bepaald object wil geven.
Nooit een mooi rond getal nemen.
Gelukkig kan je ook direkt kopen bij TFS en dat is dan gelijk een leidraad hoeveel je moet bieden.
Soms word je op het laatste moment overboden en soms gebruikt je tegenbieder een computersysteem.
Ja, daar kan je dan niet tegen op.
Maar meestal heeft Ray al weer een volgende klaarstaan om op te bieden.
Ik heb zo'n idee dat veel handelaren hun spullen ook bij hem weghalen en er dan een percentage opgooien.
Dat zijn dan die jongens die automatisch bieden! Het zou verboden moeten worden!
Ebay is er ook niet gelukkig mee.

Ton
Erare humanum est

Daarom bied ik meestal niet en maak gebruik van de direct-kopen optie. Iets duurder maar meestal nog scherp. Ja, ik hou rekening met 25% extra over de aankoop + verzending. Als dat lonend is koop ik, anders niet :)