Een hele tijd niet meer gekeken hier en vandaag dacht ik: laat ik eens hier kijken. Tot ik in dit deel kwam.
Uiteraard mag een ieder er van vinden wat hij of zij wil, het was een programma dat gemaakt is als ENTERTAINMENT en niet al EDUCATIE, plus dat het een COMPETITIE is. Helaas hebben de meesten van de reageerders dat niet goed begrepen. Nergens heeft men educatief willen zijn, ellenlange monotonen over het digitaliseren van een loc hadden hier geen plek.
Het format komt uit Engeland en dat hebben zij een op een veel betere manier hier toegepast. Het eindresultaat is als programma gewoon goed te noemen.
Ja, ik heb meegewerkt aan dit programma, en met heel veel plezier. De kandidaten zijn echt niet vanuit de NMF gekozen, van die vereniging zat de voorzitter bij de voorronden met generlei input of waarde ;) De criteria lagen daar echt wel anders.
Ja, er deden slechte kandidaten mee en ja, er deden goede kandidaten mee. Ja, het was pukkelrail en ja, dat was via De Kleine Meppel de hoofdsponsor (dus niet M!). Ja, dat ziet er in onze ogen niet uit en ja, daar kon snel en fatsoenlijk mee gebouwd worden. In tegenstelling tot het Engelse programma reden er hier wel treinen :)
De hobby heeft er bewezen een boost mee gekregen, dat is ons door veel winkeliers en importeurs verzekerd. Zij kunnen het weten, zij verkopen het. Wij zijn de hobbyisten die deze zooi kopen en ja, wij willen dat graag op een ander niveau zien. Maar helaas bouwt Jan met de pet niet zo en moet ergens beginnen en dat is meestal met een startset die zij in deze winkels kopen. Het programma heeft daarmee zeker gezorgd voor nieuwe aanwas, dat is simpelweg een bewezen feit. Mooi toch?
Voor sommige wat zuur reagerende forummers; kijk eens over de rand van je eigen bord, kan echt heel verrassend zijn ;) De vergelijking met het NMRA MMR programma gaat volledig spaak hier, nergens wilde het programma dat brengen. Voor dat soort expertinfo hebben we duizenden fora, FB pagina's en miljoenen Youtube filmpjes :) En samen met onze verzamelde uitgebreide documentatie kunnen we ons prima redden toch?
Oh ja, het was een vreselijk lieve vent die Andre. Een genot om deze man aan het werk te zien ;) Toch maar mooi meegemaakt.
20210615_102637 by
Ronald Halma, on Flickr