Stootblok, bumper, trainstop

Gestart door Frits, februari 15, 2021, 17:38:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

What ever you name it. Wat gebruiken jullie voor stootblokken? En waar koop je ze en dan met name in spoor 0?
Ik kan wel wat plaatjes vinden, maar meestal zijn dat modelbouw stootblokken.
Als je met rails wilt beginnen, is zo'n stootblok toch een mooi begin of een einde van je spoor?
Ik zoek naar blokken voor de bufferloze Amerikaanse wagons met een Kadee koppeling. Veren die dingen ook?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Zelf maken gaat heel goed.
Hans, liefhebber On30 + H0

februari 15, 2021, 23:37:55 #2 Last Edit: februari 15, 2021, 23:42:53 by dutchbuilder
In mijn tak van sport gooien ze gewoon een stuk rails dwars over het spoor.
Of ze zetten een paal neer of helemaal niks.
O.I.D.
die in de laatste foto is voor Standaard spoor.

Ton
Erare humanum est

Mooie platen Ton. Ik begrijp dat er in de USA wat nonchalanter mee omgesprongen wordt dan in Europa.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Wat standaardspoor betreft weet ik het niet maar bij smalspoor nam men het niet zo nauw.

Ton
Erare humanum est

Ik gebruik die van de onderste plaat voor mijn H0 baan. Denk dat je ze makkelijk kunt namaken en printen.


Wel goed in de verf zetten, PLA is niet weer bestendig  door de biologisch afbreekbare eigenschap.


JohnT

Mijn PLA mag niet buiten spelen en de zon kan er ook niet op schijnen. Dus ik denk dat het langer meegaat dan ik zelf. :undecided:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Maar jij ben toch het zonnetje in huis? kijk maar uit.....

Ton
Erare humanum est

  Dat hoeft niet iedereen te weten.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Hallo Frits.

Op mijn Forks Creek Yard On3 baan had ik 8 opstelsporen en er stond niet één hetzelfde stootblok of railstop op want dat was juist de uitdaging, om 8 verschillende stops te bedenken!
Schuine balken, rechte balken,helemaal niets dan onkruid, hopen grind of grind in een bak, wielstoppers, platforms met een op hoogte geplaatste houten balk, verzin maar wat en alles is zelf te maken, beetje je fantasie laten werken.
Er staat op you tube trouwens een mooie video van deze baan, helaas zijn de stops hierop niet te zien.

Groeten van René.

Die video is zeker de moeite waard. Leuke details, jammer dat je het draaien van de draaischijf niet ziet.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.