Bettendorf draaistel

Gestart door Frits, februari 07, 2021, 17:05:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De eerste twee zijn geassembleerd. Ik hoop binnenkort nog betere foto's te kunnen maken.

Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Meer afbeeldingen van het Bettendorf draaistel.

1.De grijze hefbomen bovenop suggereren het remsysteem. Ze zijn wel beweegbaar, maar niet functioneel.

2. De bovenbalk met het draaipunt kan wel 3 mm naar beneden veren.


3. Hier zie je goed dat het allemaal laagje voor laagje op elkaar geplakt wordt.


Mijn printers moeten hard werken, maar dat doen ze zonder morren. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Meestal print ik met PLA op 200/40 (nozzle/bed) graden. Omdat ik een Vulcano nozzle heb, mag de temperatuur wat lager zijn, zeggen ze.
Bedenk wel dat die laatste foto met een vergroting van pakweg 20 x gemaakt is. Dan zie je elk kuiltje en bultje wel zitten.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Toch heb naar aanleiding van jouw suggesties eens een test gedaan met dat zelfde onderdeel en het geprint met 210 en 220 graden. Ook heb ik bij weer 200 graden de doorvoer opgevoerd naar 110 % en een keer naar 120 %. De prints zijn klaar en morgen zal ik proberen het resultaat in een beeld vast te leggen. Eerlijk gezegd zie ik vluchtig onder een loep kijkend weinig verschil, maar de camera ziet meestal meer. A demain.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

februari 19, 2021, 08:13:38 #21 Last Edit: februari 19, 2021, 19:58:19 by Janbouli
Hier is een opname van de vijf test zijkanten van het draaistel. De foto is indirect geflitst om zo gelijkmatig mogelijk licht te hebben. Links is de zijkant die op de eerdere foto's stond. Zie tekst in de foto voor de aanpassingen.



Mijn conclusie is dat een hogere temperatuur weinig effect heeft, wel iets meer stringing (niet op de foto zichtbaar)
Het verhogen van de doorvoer geeft een lichte verduidelijking van de lagen en dat vind ik geen voordeel.

Bedenk wel bij het beoordelen van de eerste foto's, dat de zijkant wordt geprint zoals in de laatste foto. Op zijn rug dus en dan zijn er licht hellende vlakken, die door de printer natuurlijk 'dakpansgewijs' worden aangebracht. Een beetje reliëf kan ik wel waarderen. :laugh:

Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Inmiddels staan er nu 12 Bettendorfers op de plank te wachten op een wagon.
Daar ben ik nu mee bezig. Maar alle begin is lastig, dus al een paar keer van idee veranderd. Maar het gaat lukken hoor. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Probeer om een standaard frame te maken dan kan je vandaar uit verder.

Ton
Erare humanum est

Dat idee heb ik ook. Ik wil een universele vloer maken, waar ik weer verschillende opbouwen op kan zetten. Dan moet je ver vooruit denken om je zelf straks niet te beperken. Hoe meer mogelijkheden, hoe problematischer het geheel wordt. Dus ergens is er een grens en moet ik gewoon stoppen. Het is dan misschien eenvoudiger om een afwijkend model te ontwerpen, dan nu veel tijd in een totaalplaatje te steken.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.