on30 crittertje

Gestart door dutchbuilder, januari 14, 2021, 21:13:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 13, 2021, 12:05:04 #210 Last Edit: maart 14, 2021, 10:58:58 by dutchbuilder
Nog een variant aan het maken op een streetcar chassis.

Ton
Erare humanum est

Zo en nu ben ik voorlopig uitgekakt op deze stijl modellen.

Ton
Erare humanum est


Ja maar dan moet ik wel een geschikte donor loc hebben.

Ton
Erare humanum est

Filmpje......


Ton
Erare humanum est

Dat is 'n heeeeele mooie stammetje Ton.
Heel goed gedaan.
Ook de kleuren zijn mooi.
Maar jij voelt er niet zo voor he, om het te vervuilen?
Hans, liefhebber On30 + H0

maart 18, 2021, 13:48:59 #216 Last Edit: maart 18, 2021, 13:58:09 by dutchbuilder
Het eerste locje van de serie voorzien van belettering.
De decals van San Juan decals die ik al een tijdje heb of vallen uit elkaar of weigeren los te gaan van het backing papier.
Uiteindelijk toch nog een paar cijfers , nummer 8, los weten te weken.
De decals van Decalwinkel.nl doen het uitstekend.
Ik heb weer een paar custom velletjes besteld.

Ton

Erare humanum est

Dat fleurt de boel goed op Ton. Ik heb onlangs ook nieuw decal papier binnen gekregen in transparant en in wit. Maar ik heb het nog nooit gebruikt. Komt nog wel, de verpakking gewoon dicht laten voorlopig.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Das weer un schonne jongen.
Lekker bezig.
Hoe staat het met het winkeltje?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Frits op maart 18, 2021, 14:23:29
Dat fleurt de boel goed op Ton. Ik heb onlangs ook nieuw decal papier binnen gekregen in transparant en in wit. Maar ik heb het nog nooit gebruikt. Komt nog wel, de verpakking gewoon dicht laten voorlopig.

Waarom witte vellen?
Decalwinkel.nl geeft de mogelijkheid om in het wit te laten uit printen in plaats van zwart.
Hij vervangt de zwarte toner door witte toner en print dan wit uit.

Ton

Erare humanum est

Deze zijn bedoeld voor mijn eigen inktjetprinter en die print geen wit. Hoe het precies in zijn werk gaat moet ik nog ervaren, maar op YT waren er enthousiasten mee bezig en dat leek mij ook wel bruikbaar. Ik heb alleen nog een spuitbus blanke matte lak nodig. Die is vast wel ergens te bestellen, omdat de winkels nog steeds taboe zijn.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Het groene monstertje ook van decals voorzien.

Ton
Erare humanum est

 TOP
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is meteen geen monstertje meer, eerder een snoepie. :-*
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op maart 19, 2021, 06:38:31
Deze zijn bedoeld voor mijn eigen inktjetprinter en die print geen wit. Hoe het precies in zijn werk gaat moet ik nog ervaren, maar op YT waren er enthousiasten mee bezig en dat leek mij ook wel bruikbaar. Ik heb alleen nog een spuitbus blanke matte lak nodig. Die is vast wel ergens te bestellen, omdat de winkels nog steeds taboe zijn.


Overigens, over het gebruik van wit decalpapier. Ik heb dit ook gedaan maar vond het een mislukking. Je print in de kleur welke je wilt en laat wit (de belettering) wat wit moet blijven. Vervolgens ga je de print beschermen met blanke lak. In theorie allemaal prima maar in de praktijk werkt het niet. Het benodigde decal knip je uit en leg het in water zodat deze loskomt van het transferpapier. Bij het in het water leggen gaat het mis, het water kruipt door de kniprand tussen transferpanier en decal en lost zo de gebruikte inkt op!


Gevolg lelijke randen.


JohnT