on30 crittertje

Gestart door dutchbuilder, januari 14, 2021, 21:13:03

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ja John , ik heb net voor de Brexit een partijtje KaDee onderstellen aangeschaft op Ebay.
Ik ben al weer een stukje verder.
In dit model geen montageschroefjes behalve voor de wielstellen.
Hou het maar op voortschrijdende kennis.

Ton
Erare humanum est

Even een paar KaDee Archbars gemonteerd, nu kijken of de koppelingen van het zelfde merk er op de goede hoogte aan vast kan maken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Frits op maart 05, 2021, 07:17:14
Overigens heb ik (75) nog altijd geen post stemspullen of een vaccinatie oproep gekregen. Kennelijk malen de ambtelijke molen nog altijd langzaam. :undecided:
Gisteren is het STEMBILJET aangekomen. Bij de volgende verkiezingen sturen ze waarschijnlijk een rol behang.

Terug naar onze treinen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

maart 06, 2021, 11:32:27 #183 Last Edit: maart 06, 2021, 11:34:10 by dutchbuilder
Koppelingen zitten precies op de juiste hoogte.
het is toch altijd weer ff puzzelen als je weer eens na een tijdje zo'n wagonnetje in elkaar zet.

Ton
Erare humanum est


Je kunt ook een originele wagon/loco nemen met Kadees, en de koppeling daaraan aanpassen.
Gaat ook goed.
Hans, liefhebber On30 + H0

Yep idd, of je maakt zelf een malletje.

Ton
Erare humanum est

maart 07, 2021, 13:20:31 #187 Last Edit: maart 07, 2021, 13:28:47 by dutchbuilder
Het wordt steeds minder.
Dit keer een open, dakloze excursie wagon.
Is gelijk een idler car voor het geval daken elkaar raken in hele scherpe bochten.
idler = nutteloos, opvulling, levert niets op. Word meestal toegepast als veiligheid tussen de last en de locomotief.

Note: die balkjes bovenaan de deuropening zijn er voor steun tijdens de bouw en worden later weggehaald.

de laatste foto is een mock-up met bankjes.

Ton
Erare humanum est

Zo, de mogelijkheden zijn nog talrijk te noemen. Is er ook een bar met  en een toilet wagen te bouwen? Gewoon zo'n remmershuisje misschien. Wel aan het eind van de trein graag.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Een remmershuisje is weer typisch zo'n Europees ding, in de US krijgen de remmers gelijk een riante caboose.
Maar idd je kan alle kanten op.

Ton
Erare humanum est

Nu de onderkant nog af maken.

Ton
Erare humanum est

D'onderkant.

Ton
Erare humanum est

Goe gedaen jungske.
Hans, liefhebber On30 + H0

Wat stellen die bruine cilinders in het midden voor?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

maart 08, 2021, 14:45:43 #194 Last Edit: maart 08, 2021, 14:49:15 by dutchbuilder
Dat zijn wartels om die stangen op te spannen.
Turnbuckles.
Dat is om doorzakken te voorkomen.

Ton
Erare humanum est