on30 crittertje

Gestart door dutchbuilder, januari 14, 2021, 21:13:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dat ziet er zeer mooi uit Ton.
Is dat allemaal uit een stuk gegoten?
Hans, liefhebber On30 + H0

januari 23, 2021, 00:31:58 #31 Last Edit: januari 23, 2021, 00:35:43 by dutchbuilder
Nee.
Waar heb jij het nu over?

Ton
Erare humanum est

Ton, als je nu een vrouw als machiniste op je diesel aanstelt, dan krijgt die caboose weer meer functionele waarde.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Dat is zo leuk aan smalspoor, je kan het niet zo gek bedenken of het is al een keer in het echt gemaakt.

Ton

Erare humanum est


januari 23, 2021, 11:20:00 #35 Last Edit: januari 23, 2021, 11:25:11 by dutchbuilder
Dank je John maar dan word de Muts jaloers.

Ton
Erare humanum est

Welk programma gebruik je daarvoor John?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op januari 23, 2021, 11:34:38
Welk programma gebruik je daarvoor John?

Eh , Ideamaker misschien  :wink: :wink: :wink:
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ideamaker is de slicer. Wat ik wilde weten is, hoe dat figuur gemaakt is.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op januari 23, 2021, 13:54:18
Ideamaker is de slicer. Wat ik wilde weten is, hoe dat figuur gemaakt is.

Oh , okay , moet nog beginnen aan een 3D printer, sorry domme opmerking van mij dus.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat heb ik niet gedacht, gezegd of beweerd Jan.
In de afbeelding was dat te lezen, maar toen ik het programma opzocht bleek het een slicer te zijn. John moet dat vrouwtje dus ergens anders mee creëren. Aangezien ik zelf met DAZ Studio werk, was ik daar benieuwd naar.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Daar ben ik nu ook benieuwd naar, en naar andere software die je nodig hebt voor een 3d print.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Frits op januari 23, 2021, 11:34:38
Welk programma gebruik je daarvoor John?


Makehuman, een handleiding op mijn ander website, https://modelspoor-3d-printen.nl/portal/makehuman-blender-voor-het-maken-van-minimensjes


In dit programma maak je de mensjes. In Blender kun je ze veranderen en ook aankleden. Dit aankleden moet ik nog uitvogelen maar het kan ook in Makehuman. En allemaal gratis.

De kleinste figuurtjes die ik gemaakt heb is schaal H0. N kan ook maar dan zou je een ressinprinter moeten hebben en die heb ik niet.

JohnT


januari 23, 2021, 19:45:54 #44 Last Edit: januari 23, 2021, 19:48:38 by JohnT
Citaat van: Frits op januari 23, 2021, 16:17:13
Dat heb ik niet gedacht, gezegd of beweerd Jan.
In de afbeelding was dat te lezen, maar toen ik het programma opzocht bleek het een slicer te zijn. John moet dat vrouwtje dus ergens anders mee creëren. Aangezien ik zelf met DAZ Studio werk, was ik daar benieuwd naar.


DAZ heb ik ook bekeken maar vind het nog teveel gedoe. Installeert heel veel op je pc is in eerste opzet gratis maar de leukere dingen (andere kleding en zo) moet je al gauw voor betalen. Makehuman vind ik makkelijker in het gebruik en is volledig gratis. Tenminste tot nog toe.


Software welke ik momenteel gebruik.
FreeCAD voor de 3D modellen en Ideamaker om deze modellen geschikt te maken voor de printer. Maar ik ben ook bezig met Blender ook een heel goed programma maar een steile leercurve.


JohnT

Meer kletsen over dir onderwerp? Maak ff een apart topic.