Arch-bar draaistel

Gestart door Frits, december 22, 2020, 11:24:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb je daar misschien een goede afbeelding van?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

januari 29, 2021, 14:37:06 #31 Last Edit: januari 29, 2021, 14:45:18 by dutchbuilder
ik ben eens even aan het zoeken geweest , valt nog niet mee.
zoek eens naar westinghouse air brake.

Ton

Ik heb deze uit de short line and narrow gauge gazette.
Erare humanum est

Aangezien het draaistel kan bewegen onder de wagon, moet er een flexibele connectie zijn tussen de remmen in het draaistel en de hoofdremcilinder onder de vloer van de wagon, die eveneens via lucht bestuurd wordt van uit de cabine op de locomotief.
Dat betekent dat in draaistel een remcilinder moet zitten die de remmen mechanisch bekrachtigd.
Ik heb dat nog niet eerder gezien en heb geen idee hoe het er uit zou moeten zien. Het wordt waarschijnlijk ook veel te klein om het te bouwen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Nee de remcilinder zit niet in het draaistel maar onder de wagon.
Als je goed kijkt zie je in de tekening stangen die richting de draaistellen lopen, alleen zijn ze niet door getekend.

Ton
Erare humanum est

Het zal wel een onzinnig ding worden, maar ik zal eens kijken of er iets van te frutten is.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Het hoeft niet te werken als er maar een indicatie is dat het er op zit.

Ton
Erare humanum est

Wie kan mij helpen aan de benaming van de twee schuine metalen stangen midden onder de wagon in de tekening hierboven.
De kracht wordt er door verdeeld over de beide remmen. In veer systemen komt zoiets ook voor en dan wordt het balans genoemd. Ik kan er maar niet opkomen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

hefboom , canterleaver?
doe maar een gooi.

Ton
Erare humanum est

als ik thuis ben zal ik wel eens in de boeken duiken

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

details remwerk
even in de boeken gezocht, je kan op de foto's duidelijk de stang zien naar de trucks

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Best wel verhelderend. Bedankt voor je meedenken.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.