Bouw Reefer in On3.

Gestart door usarene, april 27, 2020, 19:30:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allen.

Omdat het rijden in Barendrecht helemaal stil is gevallen en de stock car gereed is heb ik nog maar even een reefer in elkaar geflansd.
Beetje vals gespeeld omdat ik het onderstel heb gebruikt wat ik eigenlijk gemaakt had om nog een stock car te bouwen maar ik heb besloten om daar even mee te wachten omdat er daar voorlopig al voldoende van zijn.
Tijdens het opruimen ben ik daarvoor, voor de reefer,  nog wat spulletjes tegen gekomen en het is zonde om daar niets mee te doen.
Nou, het bouwen van zo n wagen is niet zo moeilijk, frame, wanden, dak enz.
Alles is van plaat en strip Styreen, het is dus ook weer geen kit, behalve de ladders, scharnieren, rem wiel, koppelingen, bevestiging van de rem staaf en truckstellen, die ik wel in elkaar heb moeten zetten, is alles zelf gemaakt.
Het beletteren was wel iets bijzonders, om wat informatie op te zoeken kwam ik een reefer tegen van de West India Fruit & Steam Ship Co.
Een maatschappij die met 6 schepen beladen met wagons een diens onderhielden vanaf Florida naar Havana v.v. totdat de boycot van Cuba van kracht werd.
Omdat er een leuk bootje op de wagon geschilderd was dacht ik: dat is leuk, ga ik ook zo maken.
Omdat de stock car ook geel is vond ik de combinatie van een rood dak met witte wanden wel mooi staan, niet prototype dus, lekker fantasie!hoewel, Tiffany?
Nou, dat heb ik geweten, ALLE lettertjes en cijfers die je ziet zijn stuk voor stuk uit gesneden vanaf een vel met letter en cijfer stickers en er één voor één op geplakt.
Het bootje heb ik op een vel papier na getekend, daarna over genomen op carton en daar  het bootje voorzichtig uit gesneden.
Zo had ik een mal en kon ik met olieverf voorzichtig het uitgesneden gedeelte zwart maken en was de andere kant natuurlijk zo gepiept.
Een en ander een beetje vuil gemaakt en zo is er weer een bijzondere wagon aan het rooster toe gevoegd.
Er zit trouwens een foutje in de belettering, zoek maar eens goed, het is erg goed te zien maar valt toch weer niet op!
De rede vertel ik dan later wel weer eens, succes er mee.

Groeten van René


Geweldig , ziet er bijzonder mooi uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Super gedaan René.
Heel mooi zo.
Hans, liefhebber On30 + H0