Kennilwordt RR

Gestart door American, januari 10, 2020, 19:30:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mijn nieuwe module, Kennilworth RR, nadert zijn voltooiing.
Ben vandaag begonnen om alles te testen.
De verlichting doet het (aparte voeding).
De wissels doen het ook (aparte voeding).
De diesel van Bachmann en de railkraan van Roco doen het ook Lokmaus 1 (aparte voeding).
De bokkraan van Roco doet het ook (aparte voeding).
Toen wilde ik de andere twee diesels laten rijden, MultiMaus, toen gaf hij een storing aan (aparte voeding).
De twee banen worden gescheiden door een kruiswissel van Peco.
Kan het zijn dat daar de storing in zit?
Want de twee banen moeten ook gescheiden zijn i.v.m. de bediening!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

januari 11, 2020, 10:01:59 #1 Last Edit: januari 11, 2020, 10:04:32 by JohnT
Peco blijft bijzonder in het aansluiten. Wij hebben er op de clubbaan ook problemen mee als je ze gewoon gebruikt zoals andere merken wissels. Bij de wissels moeten de twee binnenste sporen die naar het puntstuk gaan geïsoleerd zijn anders heb je sluiting.Dit deel van de wissel krijgt zijn stroom van de wisseltongen. Tenminste als je de z.g. electrofrog gebruikt.





JohnT

Bedankt dat je mee hebt gedacht John.
Maar, ik heb het al gevonden!!!
De kruising is het probleem niet, dacht ik ook.
Het lag er aan dat ik TWEE Interfaces had aangesloten op de stroomkring.
Dat mag natuurlijk niet.
EEN is het maximale.
Een Interface er af gehaald en alles doet het nu perfect!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er leuk uit.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: American op januari 11, 2020, 14:44:33
Bedankt dat je mee hebt gedacht John.
Maar, ik heb het al gevonden!!!
De kruising is het probleem niet, dacht ik ook.
Het lag er aan dat ik TWEE Interfaces had aangesloten op de stroomkring.
Dat mag natuurlijk niet.
EEN is het maximale.
Een Interface er af gehaald en alles doet het nu perfect!!!


Oké, maar toch een vraagje waarom zoveel stroomkringen? Hiermee maak je het toch alleen maar ingewikkeld en zie je door de bomen het bos niet meer. Dat je een voeding als backup wilt hebben snap ik maar vijf?


JohnT

Ik ben al bijna een jaar bezig met het bouwen.
Nu kom ik in een fase dat ik alles ga testen.
Dus alles komt nu samen.
Onderdeel voor onderdeel.
En blijkt dat er best wat af kan vallen.
En dat gaat ook gebeuren.
Uiteindelijk blijven er maar vier over.
Een voeding voor het licht.
Een voeding voor de wissels en het andere draaiende motoren.
Een voeding voor het rijden.
En als laatste de voeding voor de Bok kraan.
Hans, liefhebber On30 + H0