0n30 WW1 trench locomotive

Gestart door dutchbuilder, november 24, 2019, 11:55:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mei 12, 2021, 10:41:21 #120 Last Edit: mei 12, 2021, 11:20:29 by dutchbuilder
To bloody late now , zoals de Fransen zeggen.
Valt zo te zien wel mee maar de nieuwe plaat zit wel op zijn kop.
Het gaat om het idee.
Het is geen fijn materiaal om mee te werken.
Het is hard en bros.
Bij het losknippen van de baseplate scheurde die plaat al.
Al dat kleine spul doe ik er niet op, is veel te klein.

Ton

Erare humanum est

Je hebt zo wel 'n zeer gevarieerde stam Ton.
Wel mooi gedaan joh.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er toch goed uit zo.


Ik had de plaat al dikker gemaakt die was bij mij ook al twee keer gesneuveld. Ja het is raar spul niet echt plastic geen weekmakers. Ik kan het wel zachter houden maar dan blijft het kleven, is niet goed uitgehard. Na het printen gebeurt uitharden met UV-licht. 2x 3 minuten meer maakt het veel te hard.


JohnT

het is voor jou ook allemaal nieuw.
Het effect waar naar ik op zoek was is gelukt.
Het is voor ons allebei een nieuwe ervaring erbij.

Ton
Erare humanum est

Zeker wel, ik heb al aardig wat prints zien mislukken en in het gemeente archief zien verdwijnen. Het printen in Resin is heel wat anders dan in PLA. Belangrijkste factor van lukken of mislukken is hoe je het object plaatst.


Het begint hiermee dat je object ondersteboven wordt geprint hangend aan een aluminium plaat, deze wordt telkens ondergedompeld in de vloeistof en per laag met UV belicht waardoor dat laagje hard wordt. Je moet dan zorgen dat je object als het ware in een virtuele trapeze past zodat de vloeistof makkelijk afloopt en er niet te hard aan het object wordt getrokken anders komt het los van de plaat kortom een scala van factoren waar je rekening mee moet houden en ik jullie verder niet mee zal lastig vallen. Vind het kanon mooi, jammer van de plaat met zijn klinknagels en scharnieren.


JohnT

Ik ben bekend met het proces maar het is idd jammer van die plaat.
Komt mede doordat ik niet in de gaten had dat die plaat te ver doorliep naar beneden in verhouding met het dek van de wagon.
Als ik dat in de gaten had gehad was het niet nodig geweest om de plaat in situ te proberen in te korten.
Je heb dat andere kanon ook nog om te proberen.

Ton
Erare humanum est


nee is niet nodig John , dank voor het aanbod.
Ik kan leven met de plaat die ik nu zelf heb gemaakt.
Op naar het volgende project.

Ton
Erare humanum est

Productie maken Ton.
Niets kan jou weerhouden.
Zet hem op, laat ons genieten!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

mei 14, 2021, 14:30:14 #129 Last Edit: mei 14, 2021, 21:04:34 by dutchbuilder
Tussendoor ook nog een Pechot munitie kraantje gemaakt.
Met dit kraantje zit ik toch echt tegen het maximaal haalbare van de snijplotter en het materiaal aan.

Ton
Erare humanum est

Dat is best een leuk ding en zo wordt je fronttrein steeds langer. Heb je al een rijdend hospitaaltje voor die stakkers die geraakt zijn door vijandelijk vuur?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Super goed en mooi gedaan Ton.
Hans, liefhebber On30 + H0


mei 14, 2021, 20:59:59 #133 Last Edit: mei 14, 2021, 21:03:07 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op mei 14, 2021, 15:09:34
Dat is best een leuk ding en zo wordt je fronttrein steeds langer. Heb je al een rijdend hospitaaltje voor die stakkers die geraakt zijn door vijandelijk vuur?

Een M.A.S.H. unit was geloof ik nog niet uitgevonden.
Zie er niets van in de boeken.
En ja Frits de trein word steeds langer maar het locje blijft het trekken.
Gisteren geprobeerd om twee in consist te laten rijden maar dat is op een teleurstelling uitgelopen.
De ene ging vooruit en de andere achteruit en op een gegeven moment was de ene loc zijn adres kwijt.
Laat maar.....

Ton
Erare humanum est

Eten deden ze zeker in die tijd, dus wellicht een mobiele keukenwagen. Ruikt ook lekker op je baan. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.