0n30 WW1 trench locomotive

Gestart door dutchbuilder, november 24, 2019, 11:55:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

februari 19, 2020, 13:09:01 #60 Last Edit: april 15, 2021, 00:39:52 by dutchbuilder
Filmpje.

Ton
Erare humanum est

februari 19, 2020, 15:40:12 #61 Last Edit: februari 21, 2020, 17:28:25 by dutchbuilder
Vanmiddag de KaDee wielstellen binnen gekregen......
Normaal gebruik ik de #501 Archbar wielstellen maar er is ook een #551 versie.
Als je op de plaatjes kijkt dan zie je geen verschil.
De wielstellen zien er exact hetzelfde uit....tot dat je ze in je handen heb.
Het center gat van een 551 is een stuk groter zodat de schroef die ik voor de 501 gebruik er door heen valt.
Foutje, bedankt.

Ton

Inmiddels contact gezocht met de verkoper.
Er horen speciale bussen bij die wielstellen te zitten maar helaas is Kadee ze vergeten in het doosje te doen.
Ze worden opgestuurd als ze binnen zijn uit de States.

Ton
Erare humanum est


maart 19, 2021, 20:30:31 #63 Last Edit: april 17, 2021, 12:00:31 by dutchbuilder
Het heeft even geduurd voordat ik verder kon gaan met de decoratie maar vandaag de decals binnen gekregen.
Maakt het gelijk af.

Ton
Erare humanum est


Er ontbrak nog een werkplaats wagon aan de trench wagons.
Ik heb de fantasie weer ff laten werken op een bestaande Box car.
Zou best kunnen zo.

Ton
Erare humanum est

april 16, 2021, 23:49:29 #66 Last Edit: april 17, 2021, 00:27:31 by dutchbuilder
Ik wilde er in eerste instantie glas inzetten maar toen kwam de gedachte bij mij op dat glas en kogels niet echt samen gaan.
Het is per slot van rekening een frontlinie wagon uit de eerste wereldoorlog.
Ik had nog een rolletje messing gaas.

Ton
Erare humanum est

Super, ben jaloers op jou fantasie. Bij ons op de club is er ook zo iemand die het ene model na het andere uit de mouw schud.


JohnT

Hoe kom je nu op een loopgraaf trein uit WO I en dan ook nog Amerikaans?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

april 17, 2021, 15:36:54 #69 Last Edit: april 17, 2021, 15:40:24 by dutchbuilder
Citaat van: Frits op april 17, 2021, 14:41:00
Hoe kom je nu op een loopgraaf trein uit WO I en dan ook nog Amerikaans?

Dat is eenvoudig.
Bachmann heeft een 2-6-2 Baldwin trench locomotief uit gebracht.
Alleen hebben de boekhouders van Bachmann in al hun wijsheid beslist dat de wagons die ze erbij uitbrengen hun gewone 18 voet wagons, gespoten in een grijs kleurtje, zijn.
En dat zijn niet de goeie.
Ik had het er over met Cor Moonlight en die bracht de nodige boeken mee met tekeningen van de juiste wagon types.

Ton
Erare humanum est

Mooi stammetje Ton.
Ze gaan lekker daar bij jou.
TOP
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op april 17, 2021, 20:05:42
Mooi stammetje Ton.
Ze gaan lekker daar bij jou.
TOP
Dat is een oude foto, er zijn er in de loop van de tijd wat bij gekomen.

Ton
Erare humanum est

Filmpje......


Ton
Erare humanum est

Een heel speciaal transport van voedsel (ook voor de vele paarden) en munitie heen en gewonden terug. De treinen reden, zo lees ik hier, hoofdzakelijk in de nacht of bij mist, omdat anders de rook van de locomotief de positie verraadde aan de vijandelijke artillerie. Men reed meestal op 600 mm track, die snel te leggen was in moeilijk begaanbaar terrein. De locomotief had een slang bij zich, waarmee water kon worden ingenomen uit vol gelopen granaatkuilen.
Het zal er wel niet zo schoon uit gezien hebben als in jouw film met al die modder en dat bloed. :embarrassed:
Ik mis nog een open bakwagen vol met enthousiaste jonge soldaten, die het daar wel effe zouden gaan maken.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.