0n30 WW1 trench locomotive

Gestart door dutchbuilder, november 24, 2019, 11:55:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

december 14, 2019, 09:40:46 #30 Last Edit: december 14, 2019, 09:43:05 by JohnT
Zo'n box heb ik ook in een loc, scheelt een hoop in klank.


In de consolidation 0N30 heb ik een radio speaker kunnen stoppen. Werkt ook lekker [size=78%]https://www.youtube.com/watch?v=N8Z5T6X5FXI&t=265s[/size][size=78%]. Deze is zonder klankast, de speaker zit zo in de tender.[/size]



Als het ff kan bouw ik ze zo [size=78%]https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/handleidingen/geluid-in-een-tender/[/size] in. En het geluid kun je hier [size=78%]https://www.youtube.com/watch?v=IuD0XEmstfQ[/size] horen.


Op deze manier kan het geluid ook goed weg.


En zo heeft dit topic een heel andere wending genomen, sorry Ton.


JohnT

John jij kan toch als jouw alter ego Ad Ministrator een nieuw topic aanmaken en daar de relevante posts naar toe verplaatsen.
Dan schoont dat dit topic gelijk op.
Zo niet dan is er tenminste activiteit op dit forum.

Ton
Erare humanum est


januari 16, 2020, 15:30:52 #33 Last Edit: januari 16, 2020, 20:52:55 by dutchbuilder
In afwachting van de bestelde Bachmann 2-6-2 Baldwin alvast maar aan wat rolling stock begonnen.
Bachmann gaat wel wagons uitbrengen maar dat zijn hun standaard 18 voeters in een grijs kleurtje.
De gene die ik nu aan het maken ben komen uit een boek over de eerste wereldoorlog.

Ton
Erare humanum est


januari 17, 2020, 14:11:38 #35 Last Edit: januari 17, 2020, 14:14:22 by dutchbuilder
Weinig prototypical , meer Bachmaniaans.
In werkelijkheid werden link en pin koppelingen gebruikt.
Bij die Kerr Stuart Met zijn WDLR wagons heb ik wel de juiste koppelingen toegepast.
Bachmann gebruikt zijn standaard EZmate (KaDee) koppelingen, vandaar dat deze ook op de nieuwe US Army wagons komen.

Ton
Erare humanum est

De wagons zijn zover klaar om gespoten te worden.
Ik had een probleem met de hechting van de grijze primer op styreen bij de WDLR wagons.
Als het droog was en ik er een plakbandje op plakte kon ik de verf zonder probleem er in zijn geheel aftrekken.
Er werd mij door een vriend en professioneel schilder gewezen op een speciale primer speciaal voor kuststof.
Ik naar de verfwinkel in het dorp om zo'n busje te halen.
Ruim 16 Euro armer verliet ik de winkel weer....AU!
Nu maar hopen dat dit vloeibare goud mijn problemen oplost...
Wordt vervolgd.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 18, 2020, 22:31:03
De wagons zijn zover klaar om gespoten te worden.
Ik had een probleem met de hechting van de grijze primer op styreen bij de WDLR wagons.
Als het droog was en ik er een plakbandje op plakte kon ik de verf zonder probleem er in zijn geheel aftrekken.
Er werd mij door een vriend en professioneel schilder gewezen op een speciale primer speciaal voor kuststof.
Ik naar de verfwinkel in het dorp om zo'n busje te halen.
Ruim 16 Euro armer verliet ik de winkel weer....AU!
Nu maar hopen dat dit vloeibare goud mijn problemen oplost...
Wordt vervolgd.

Ton


Ik heb primer voor plastic gekocht bij de auto onderdelen winkel, spuitbus. Misschien is dat voordeliger? Die ik heb is blank net als blanke lak.


JohnT

ja John deze ook , Motip plastic primer.
Net de plakbandtest gedaan en de grijze primer blijft zitten.

breaking news:
De Bachmann 2-6-2 trench locomotive is binnen!
Wat een dotje.
Zo meteen eens even laten rijden.

Ton

Erare humanum est


januari 19, 2020, 20:34:21 #40 Last Edit: december 17, 2020, 10:21:56 by dutchbuilder
Ja hij is een stuk breder maar dit was ook een van de grotere smalspoor locomotieven van de oorlog.
En zoals bekend doen die Yanken alles BIGGER.
Wat voor ons een centimeter is is voor een Amerikaan een inch.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het de zelfde goedheiligman is geweest die bij mij is langs gekomen.
ROFLMAO!!

Ik ga eens even kijken of ik de juiste decoder in JMRI kan vinden voor dit lokje.

Ton


Erare humanum est

Nou de loc is zo nieuw dat ik niet de juiste decoder in JMRI kan kiezen.
Ik heb maar een WOWsound decoder gekozen , is niet de goeie maar dan kan ik in ieder geval het loc adres aanpassen.
Ik heb ook bij de fabrikant van de decoder gekeken, dat is TCS, maar daar staat ook niets...ja dat hij in 2020 uitkomt.

Ton

Erare humanum est

januari 20, 2020, 09:38:39 #42 Last Edit: januari 20, 2020, 09:40:22 by JohnT
Vaak kun je dan wel met de standaard TCS decoder instellingen uit de voeten. Dan heb je een basis instelling zeg maar.


Deze decoder heeft ook een gesproken helpfunctie als ik het mij goed herinner.


JohnT

Ja die jonge dame heb ik al een paar keer gehoord.
4xF8 snel indrukken om te activeren.....alleen is F8 bij mijn Lenz shift F4 en dat gaat niet zo snel met gummetjesknoppen.
En omdat ik niet de correcte decoder heb in JMRI zijn de functies op de regelaar niet goed aangegeven.
Ga maar zoeken.
Ik heb in ieder geval het loc adres en diverse cv's kunnen aanpassen.

Ton

Erare humanum est

Het lijkt wel dat het machinistenhuis ''Engels'' is.
Kan dat kloppen Ton?
Hans, liefhebber On30 + H0