Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

februari 17, 2013, 16:26:54 #315 Last Edit: februari 17, 2013, 16:29:59 by ger deguelle
Citaat van: Nuffield10/60 op februari 17, 2013, 16:18:39
Ger wat ga je doen met die verhoging? Rotswand of schuin aflopend? In geval van het laatste zou je nog wel eens met dat spoor in de weg liggen...

Ik dacht aan een betonnen muur .zo als hier op de foto zo heb ik het in gedachten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Persoonlijk vind ik het erg hoog, in jou geval zou dat op een dikke 9 meter uitkomen... Flinke muur... Die modelbaan op de voorbeeldfoto gaat nog net, al is dat ook al een flinke diepte vanaf de weg naar de rails...

Misschien moet je er eens een trein bij zetten om het in verhouding te zien?
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op februari 17, 2013, 16:53:27
Persoonlijk vind ik het erg hoog, in jou geval zou dat op een dikke 9 meter uitkomen... Flinke muur... Die modelbaan op de voorbeeldfoto gaat nog net, al is dat ook al een flinke diepte vanaf de weg naar de rails...

Misschien moet je er eens een trein bij zetten om het in verhouding te zien?

Welke hoogte is wel redelijk te doen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Voor dat soort hoogtes moet je toch echt steunberen gebruiken anders komt de hele handel naar voren.
Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 17, 2013, 17:05:41
Voor dat soort hoogtes moet je toch echt steunberen gebruiken anders komt de hele handel naar voren.
Ton

Dat lijkt me geen probleem die er voor te doen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op februari 17, 2013, 17:00:30
Citaat van: Nuffield10/60 op februari 17, 2013, 16:53:27
Persoonlijk vind ik het erg hoog, in jou geval zou dat op een dikke 9 meter uitkomen... Flinke muur... Die modelbaan op de voorbeeldfoto gaat nog net, al is dat ook al een flinke diepte vanaf de weg naar de rails...

Misschien moet je er eens een trein bij zetten om het in verhouding te zien?

Welke hoogte is wel redelijk te doen ?

Als je de helft eens neemt, dan zit je op een metertje of 4 a 5... En dan nog zoals Ton zegt, steunberen erbij. Want er drukt natuurlijk toch een flinke partij grond tegen aan de andere kant van de muur.
Jeroen

Naar wat aanpassing is dit wat er van geworden is :
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er prima uit zo. Ook mooier nu de houten bovenrand weg is. Geeft een rustiger beeld. Nog compimenten over het gehele project, gaat als een speer en een mooi resultaat. Geweldig!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Hi Ger,

Een echte Canyon
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Dat ziet er mooi uit!! nu alleen de begroeiing nog. Maar wel spaarzaam, je moet je voorstellen dat het tussen die rotsen in de zomer makkelijk 40 graden kan worden of nog heter. Wat betreft die stads muur! Ik ben het niet helemaal eens met mijn collega hobbyisten. Op rotst kunnen ze best wel hoog zijn zonder dat er zware steun beren geplaatst hoeven te worden.


Dit is in Engeland

Het komt alleen niet zo vaak voor.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoge muren komen zeker voor, goed voorbeeld Bart! Dit is een zogenaamde keermuur of steunmuur om afschuiving van aarde te voorkomen. Dit is ook geen rechte muur, maar een taps toelopende muur. Die onder het maaiveld zeker 2 keer dikker is dan de top.
Maar goed, het is en blijft een hoge muur in een constructie zonder steunberen... ;D
Jeroen

Hi Ger,

Ik denk de betonnen muur zoals je in gedachten had (zie foto) lijkt mij een goede oplossing.

En de Canyon: Als het daar regent is het water meest snel beneden. Je zou tussen de ballast en de rode stenen wat groen aan kunnen brengen en verder hoe hoger je gaat wat meer verdorde boompjes en verdorde begroeiing. Beetje grijzer qua kleur.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

hoi allemaal .

Ik heb een vraag aan jullie : ik wil een stukken  gaan maken met beton op de plaats waar ik met rode strepen heb afgezet met kruizen er in .

Links van de foto wilde ik een fabriek neer zetten met container yard ,en recht natuurlijk de onderhoud loks en wagons .
en hoe kan ik dat het beste doen ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger, da's een groot gebied dat je in de beton wilt zetten. Tip 1; onze Amerikaanse vrienden hebben er een hekel aan om geld uit te geven als het niet hoeft. Vooral de spoorwegen. Het lijkt heel wat maar zelfs vandaag de dag zijn de meesten net in staat hun hoofd boven water te houden. Dus elke dollar die je niet uit geeft is er een gespaard. "Straat spoor" op yards zie je dan ook alleen maar op die yards die privaat zijn (uitbater is dus niet de spoorlijn maar een 3e partij). Bij de railroads zelf zie je wel verhard terrein maar dat is niet doorgetrokken tussen de rails. Zelfs zie je nog heel veel gravel terreinen. Tip 2; Dus mijn advies is niet al te veel beton te storten (dat scheelt ook in het werk ;)) maar fijne gravel te gebruiken. Tip 3; Met google earth kun je heel gedetailleerd spoorse terreinen onderzoeken. Moet je maar eens Denver (of elke wellekeurige andere plaats) nemen en inzoomen op de diverse industrie en maintenance gebieden. Vaak kun je dan met street view nog stukjes 3D bekijken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn