Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: milocomarty op februari 12, 2013, 15:16:36
Betere kleurtjes  ;) Ger wil je nog een advies geven voor je verder gaat. Zou als ik jou was de bergen tegen de achtergrond aan iets "los" zetten. Oftewel snij er een schuin kantje aan zodat het wat minder lijkt of ze tegen je lucht aan zijn geplakt...soort slootje zeg maar... ;)

Daar komt nog een backdrop tekening achter dan valt dat allemaal weg  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op februari 12, 2013, 15:23:40

Daar komt nog een backdrop tekening achter dan valt dat allemaal weg  ;)

Wordt mooi zo maar waarom ben je niet begonnen met de backdrop? Lijkt mij een stuk makkelijker werken.

JohnT

Citaat van: JohnT op februari 12, 2013, 16:44:17
Citaat van: ger deguelle op februari 12, 2013, 15:23:40

Daar komt nog een backdrop tekening achter dan valt dat allemaal weg  ;)

Wordt mooi zo maar waarom ben je niet begonnen met de backdrop? Lijkt mij een stuk makkelijker werken.

JohnT

Dat is een goede vraag John dat weet ik ook niet  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

knap stukje werk ger
ga zo door

gr rien

Citaat van: ger deguelle op februari 12, 2013, 15:23:40
Citaat van: milocomarty op februari 12, 2013, 15:16:36
Betere kleurtjes  ;) Ger wil je nog een advies geven voor je verder gaat. Zou als ik jou was de bergen tegen de achtergrond aan iets "los" zetten. Oftewel snij er een schuin kantje aan zodat het wat minder lijkt of ze tegen je lucht aan zijn geplakt...soort slootje zeg maar... ;)

Daar komt nog een backdrop tekening achter dan valt dat allemaal weg  ;)

Wacht gespannen af, zult een van de eersten zijn die dat lukt. Bij de meesten staat de backdrop een cm of 2 los van de baan om een erg scherpe overgang te voorkomen....of met een lichte ronding naar beneden..

Zou het advies van Martin opvolgen.
Nu kan je nog een sleufje achter de bergen maken zodat de back-drop er mooi achter valt.
Later kan dat niet meer !!
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dan krijgen de bergen ook meer diepte... Scherpe randen, neigen meer naar een 2d beeld ipv het werkelijke 3d.
Jeroen

Wat ik dus al schreef en tekende op blz. 11 van dit topic.
Ton
Erare humanum est

Hoi allemaal .

Vanmorgen vroeg op en met de fiets naar Aken naar  hunerbein voor gras , toen ik thuis kwam ff wat aanpassing gedaan aan de berg ,zoals jullie hebben geschreven .
Daarna een test gedaan met het gras van noch (50210) maar ik ben niet zo onder de indruk er van  :-[

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Beter zo Ger, krijg je geen spijt van. Noch gras is die voorjaarsweide als ik het goed heb. Wat valt je tegen, de kleur ? Die vind ik persoonlijk ook niet zo. Gooi er darom wat beige en donkergroen (moorboden) doorheen. Beste resultaat bereik je wel door ze met een grasmaster oid op te brengen..

Citaat van: milocomarty op februari 13, 2013, 17:36:40
Beter zo Ger, krijg je geen spijt van. Noch gras is die voorjaarsweide als ik het goed heb. Wat valt je tegen, de kleur ? Die vind ik persoonlijk ook niet zo. Gooi er darom wat beige en donkergroen (moorboden) doorheen. Beste resultaat bereik je wel door ze met een grasmaster oid op te brengen..
[/quote


Martin ik had een link ontvangen van Jan van Polak waar jij bij besteld ,ik ben der nu al een paar uur aan kijken op die site .
Welke raad jij mij aan voor bij mijn baan ik dacht zelf aan 1 mm maar welke .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi gedaan zo de sleuf achter de bergen.
persoonlijk zou ik geen gras nemen in N schaal
Ik zou het fijne woodlands nemen.  In wat verschillende kleuren.
En probeer niet de veldjes helemaal te vullen met groen.
Dan gaat het een beetje op een alpenweide lijken.
Meestal is het in bergen wat meer dor

[/url]
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Veel graspollen maken van verschillende tinten gras. De verschillende tinten moeten natuurlijk niet al te ver uit elkaar liggen.

CitaatMartin ik had een link ontvangen van Jan van Polak waar jij bij besteld ,ik ben der nu al een paar uur aan kijken op die site .
Welke raad jij mij aan voor bij mijn baan ik dacht zelf aan 1 mm maar welke .

Wel, tsja..das een beetje smaak onderhevig en uiteraard het landschap wat je wilt maken. Zou in ieder geval voor de wat "drogere" tinten gaan. Zal even door m'n eigen vezels gaan om te kijken wat voor jou geschikt is. Bouw zelf wat meer een groenig gras streek. In ieder geval de strogeel en gedroogd gras aangevuld met een groene. Droge naalden doet het erg goed om een wat roodbruine te creeren. Zou voor 1 en 2 mm gaan om een niet te egaal grasvlak te maken. misschien her en der aangevuld met 4,5 mm beige voor de lange helmen. Btw als je nog naar OntraX gaat, de sceneryshop heeft daar een stand, kun je misschien zelf kijken..

Ger , voor dat je de handel nu verziekt, maak even een testberg waar je naar hartelust kan experimenteren.
Als dat dan goed is ga je het op je baan toepassen.
Ik heb daar een harde leerschool mee gehad.......kon ik dus overnieuw beginnen!

En een ander punt is, probeer je in te denken hoe groot dingen in 1:160 zijn.
1mm is al weer 160mm , dat is behoorlijk hoog gras!

Ton
Erare humanum est