Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

november 18, 2015, 19:09:45 #3120 Last Edit: november 18, 2015, 19:12:04 by wildavits
Klein vraagje Ger hoe schakel jij de wissel zelf, ik bedoel de aandrijving.
Als ik het schema bekijk is dit voor de polarisatie van het puntstuk of niet?
Dit lijkt me zeer gevaarlijk als je een keer vergeet een schakelaar om te zetten.

Citaat van: wildavits op november 18, 2015, 19:09:45
Klein vraagje Ger hoe schakel jij de wissel zelf, ik bedoel de aandrijving.
Als ik het schema bekijk is dit voor de polarisatie van het puntstuk of niet?
Dit lijkt me zeer gevaarlijk als je een keer vergeet een schakelaar om te zetten.

klopt ik moet twee handelingen doen maar daar heb ik geen probleem mee  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger, je kunt ook de niet gebruikte kant van je schakelaar gebruiken voor de polarisatie van je hartstikke. Als het dezelfde type schakelaar is die ik heb liggen (nog steeds van een grijs verleden van mij hO NS tijdperk) dan sluit je het hartstuk aan op de middelste aansluiting en de twee Buitenste voor de linker en rechter rails.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op november 18, 2015, 19:43:57
Ger, je kunt ook de niet gebruikte kant van je schakelaar gebruiken voor de polarisatie van je hartstikke. Als het dezelfde type schakelaar is die ik heb liggen (nog steeds van een grijs verleden van mij hO NS tijdperk) dan sluit je het hartstuk aan op de middelste aansluiting en de twee Buitenste voor de linker en rechter rails.

Bart dat heb ik nu ook gedaan toch ??
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: BvDoorn op november 18, 2015, 19:43:57
Ger, je kunt ook de niet gebruikte kant van je schakelaar gebruiken voor de polarisatie van je hartstikke. Als het dezelfde type schakelaar is die ik heb liggen (nog steeds van een grijs verleden van mij hO NS tijdperk) dan sluit je het hartstuk aan op de middelste aansluiting en de twee Buitenste voor de linker en rechter rails.

Bart , Ger zet zijn wissels met de hand om, de schakelaars zijn alleen maar voor die polarisatie.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op november 18, 2015, 20:23:50
Citaat van: BvDoorn op november 18, 2015, 19:43:57
Ger, je kunt ook de niet gebruikte kant van je schakelaar gebruiken voor de polarisatie van je hartstikke. Als het dezelfde type schakelaar is die ik heb liggen (nog steeds van een grijs verleden van mij hO NS tijdperk) dan sluit je het hartstuk aan op de middelste aansluiting en de twee Buitenste voor de linker en rechter rails.

Bart , Ger zet zijn wissels met de hand om, de schakelaars zijn alleen maar voor die polarisatie.

dank je wel Jan voor de uitleg ik dacht ff dat ik weer wat fout had  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik kwam alleen net er achter dat ik de diepte van de schakelpaneel nu met kabels eraan niet goed is dus morgen ff naar Hornbach lopen  :(
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Als je de wisselschakelaar vervangt door een 3 polige omschakelaar dan heb je alles in een keer de wisselbeweging en de polarisatie.
Geen kans op vergissingen en dus ook geen kortsluiting waardoor je centrale uitvalt  ;)

Citaat van: wildavits op november 19, 2015, 00:15:09
Als je de wisselschakelaar vervangt door een 3 polige omschakelaar dan heb je alles in een keer de wisselbeweging en de polarisatie.
Geen kans op vergissingen en dus ook geen kortsluiting waardoor je centrale uitvalt  ;)

Hij heeft geen electrische wissels.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

aha nou is het duidelijk  8)
Dus nog echt het stoomtijdperk

Citaat van: wildavits op november 19, 2015, 00:53:40
aha nou is het duidelijk  8)
Dus nog echt het stoomtijdperk

Hij kan overal makkelijk bij en zijn budget heeft andere prioriteiten dan Tortoises of iets dergelijks.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo heb vandaag de twee kleine schakelpanelen een beetje veranderd en een klein beetje schuin gezet net genoeg om van boven af te kunnen kijken , ik moet alleen nog een lik verf krijgen en dan vind ik het prima zo .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je de wissels wilde aansturen met de schakelaars.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op november 19, 2015, 16:38:32
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat je de wissels wilde aansturen met de schakelaars.

fout van mijn kant had ik het duidelijk er bij moeten zetten  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo de rechter kant van het station nu ook aangesloten en de loc loopt goed ,alleen goed schoonmaken alles ik had ergens gelezen dat je de rails goed kunt schoonmaken met Dreft  ???

Heb van de schakelpaneel van de voorkant ook de wissels genummerd en aangegeven wat de mainline is ben alleen aan het denken hoe ik de rest van de sporen moet noemen  ???
Maar ben blij dat ik alles op papier heb staan van kabels wat ik eerder niet had gedaan maar je leert steeds wat bij zo .





Alleen nog een vraag ik zie dat de loc hier en daar over de wissel een heel klein beetje heen en weer schommelt hoe lossen jullie dat zo op ik denk zelf een klein speetje er onder schuiven waar ik dat heb .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf