Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Hi Ger, is het niet makkelijker om een papier en potlood te nemen. Het wordt wel erg complex zo....
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op oktober 24, 2015, 21:54:52
Hi Ger, is het niet makkelijker om een papier en potlood te nemen. Het wordt wel erg complex zo....

Je bedoeld dus teveel alleen de diesel shop en meer niet ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

nee, meer om je idee op papier te zetten. nu ben je elke keer met je rails aan het schiven, neerleggen en weer schuiven. daarom eerst alles gewoon uittekenen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik ben bezig met het aanpassen van mijn station ik was er niet blij mee maar hoe ik het nu heb aan de linker kant vind ik veel beter uitzien .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik vind het mooi zo, bedenk ook dat je op een gegeven moment een knoop moet doorhakken. Elke dag dat je naar je baan kijkt vind je wel iets wat je zou kunnen veranderen. Als je daar in meegaat gebeurt er niets op je baan en ben je alleen maar aan het veranderen.

JohnT

Citaat van: JohnT op oktober 28, 2015, 16:08:02
Ik vind het mooi zo, bedenk ook dat je op een gegeven moment een knoop moet doorhakken. Elke dag dat je naar je baan kijkt vind je wel iets wat je zou kunnen veranderen. Als je daar in meegaat gebeurt er niets op je baan en ben je alleen maar aan het veranderen.

JohnT

Dat heb ik nu ook in mijn hoofd zitten JohnT dat ik ergens een punt moet zetten anders kom ik inderdaad nergens  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zou zeggen, niks meer aan doen. Ook in het echt komen ze er na een aantal maanden of jaren achter dat het toch niet het meest optimale ontwerp was. Vastspijkeren, aankleden en rijden!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op oktober 28, 2015, 16:51:59
Ik zou zeggen, niks meer aan doen. Ook in het echt komen ze er na een aantal maanden of jaren achter dat het toch niet het meest optimale ontwerp was. Vastspijkeren, aankleden en rijden!

Helemaal mee eens.
Anders blijf je bezig en je rails word er ook niet beter op.

Ton
Erare humanum est

oktober 29, 2015, 16:17:17 #3098 Last Edit: oktober 29, 2015, 22:46:41 by ger deguelle
Heb me vandaag weer lekker aan het station gewerkt alleen kreeg ik een advies om iets anders te doen zie eerste foto hier is een wissel weg :


Bij de volgende foto het hele station gedeelte in vogel vlucht :


En de volgende twee het plan hoe ik het station wil gaan plaatsen en zo heb ik ook veel meer plaats voor gebouwen te plaatsen en dat had ik gewoon niet in mijn vorig plaan .



Bij de laatste foto heb ik een vraag aan jullie of ik dat moet doen ik wil namelijk het spoor boven in beeld met pijl aan sluiten waar onder de pijl is :


En deze wissels ga ik ook denk ik verwijderen omdat ik deze set nu ook in het station heb ,het is zo wie zo eng daar in de hoek .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

heb van morgen de spoorbalken er onder gelegd waar de openingen waren bij de aansluitingen van de rails .
voor :

er naar :


Zo nu eens kijken dat ik de wissels bij Aspen er goed uitkrijg  :P
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb nog een paar aanpassingen gedaan aan mijn baan bij Aspen  heb ik de 4 wissels verwijderd dit heb ik gedaan omdat ik deze combinatie ook in het station heb liggen en ik had er ook af toe een storing i.v.m. met schakelaars wat ik er onder had .
Hier een foto hoe de rails nu lopen bij Aspen :



En ook maar de rails aangesloten wat ik eerder vroeg of ik dat wel zou doen heb het gedaan als namelijk een trein uit het station loopt kan ik dat gebruiken als een soort omloop spoor zie foto:



Zo als ik alles nu heb liggen vind ik heel goed uitzien ,nu alle sporen aan sluiten op de ringleiding en de schakelaars op de bedienings-paneel maken dan weer test rijden .
En als ik de goede panelen  gevonden heb kan ik ook verder met mijn diesel shop en de yard er om heen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Goed om te zien dat je de knoop hebt doorgehakt en je plan definitief gemaakt hebt!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op oktober 31, 2015, 12:03:56
Goed om te zien dat je de knoop hebt doorgehakt en je plan definitief gemaakt hebt!  :D

ja het is nu de eerste keer dat ik het gevoel heb ja dat is het . ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik heb de eerste schakel paneel klaar maar weet niet of ik het zo moet doen wand ik denk dat het niet zo klein blijft bij de dieselshop .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf