Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Die flatcable is er ook in een fijnere uitvoering.

Ton
Erare humanum est

vandaag eens verder gegaan met de diesel shop eerst alles haaks uitgezet en gelijmd op de basis plaat en toen verder gegaan met de eerste gedeelte van het raamwerk .
Maar hoe meer ik  naar het gebouw kijk krijg ik steeds  meer ideeën zo als een kantoortje met toegang tot de grote kraan zoals ook op mijn werk is .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat wordt met recht een fraai gebouw
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Ger, Dat is echt "Master-scratsbuilding" Goed bezig .  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

ben weer een stukje verder alleen je moet op tijd stoppen ivm lucht sec lijm en het raam is open .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op september 07, 2015, 10:01:43
Imposant. BTW, is die schaar voor het knippen van de latjes?

JohnT

Klopt JohnT die hing eens bij hornbach bij de kassa  en heb er nooit spijt van gehad werkt super
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


@JohnT ik heb deze tang nu al een ruim half jaar denk ik zo ,ik wil wel eens kijken hier of ze nog te krijgen zijn als je er een wil hebben .

Maar ben vanmorgen verder gegaan met mijn diesel shop nu ff kijken hoe verder de blikvangers worden de eerste twee gebouwen aan de linker kant .
Het kleine gebouw komt de kleine onderhoud en het grote gebouw wil ik een grote bovenloopkraan maken en het kleinste gebouw achter de loods komt de voorraad motor blok en zo .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op september 08, 2015, 12:02:10
>:( Dat hebben wij hier niet Hornbach. Bij andere bouwmarkten heb ik zo'n tang nog nooit gezien.

JohnT

Andere bouwmarkten, Gamma, Praxis , Karwei zijn helaas ook geen bouwmarkten meer, Hornbach duidelijk wel qua assortiment en qua personeel.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bij de gamma hebben ze een plintentang. Werkt ook perfect. Hij lag in de voordeelbak bij ons.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

september 08, 2015, 14:58:09 #3071 Last Edit: september 08, 2015, 15:13:35 by ger deguelle
Ik ben op onderzoek uit voor de bovenkraan voor het grote gebouw met name welke maat H palen ik moet gebruiken voor de zij kanten waar de grote kraan op loopt .
En de H balken van de kraan zelf zijn al zo groot als een lok zelf zonder wielen ,dus kan me iemand in de goede richting zetten naar keuzes .
Er zijn ook niet veel voorbeelden van zulke kraan voor treinen zoals op de foto of zijn het geen H balken maar 2 grote balken naast elkaar ?

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 08, 2015, 16:11:50 #3072 Last Edit: september 08, 2015, 16:16:59 by moonlicht
hoi Ger

de balken zijn kokers , 2 stuks naast elkaar waar de loopkat over rijd
aan de zijkant zie je rails waar de loopkat zijn stroom af haalt

zoekterm loopkat kraan of overhead crane voor afbeeldingen
als je deze probeert geeft het denk ik wat meer duidelijkheid

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

ik heb inderdaad nog eens behoorlijk op het web gezocht en is me nu ruim alles duidelijk moet morgen ff naar Hornbach kan ik kijken voor een laat waar ik de kraan van kan maken .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf