Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hoi Cor is dat nu 30 x 500mm voor 15,99?

ben de hele middag aan de gang geweest met schuren en zo nu als dit goed droog is ga ik hier mee verder met schuren , de eerste foto mijn voorbeeld wat ik gebruik heb .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger

3 verschillende maten ,van iedere maat 10 stuks
10 stuks 1x2mm  ,  10 stuks 2x2.5mm  ,  10stuks  2x3mm

kost 15.99$

ik heb ook al eens zo'n setje gekocht
je kan het niet met messing vergelijken maar daar is de prijs ook naar

gaat een imposant gebouw worden

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op augustus 31, 2015, 17:08:50
Ger

3 verschillende maten ,van iedere maat 10 stuks
10 stuks 1x2mm  ,  10 stuks 2x2.5mm  ,  10stuks  2x3mm

kost 15.99$

ik heb ook al eens zo'n setje gekocht
je kan het niet met messing vergelijken maar daar is de prijs ook naar

gaat een imposant gebouw worden

Cor

thx Cor alles duidelijk moet ff kijken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , om dat glas effect te krijgen bij die ramen kun je ze opvullen met houtlijm, zoals ik heb gedaan bij het AG Press gebouw.





http://www.janbouli.com/?p=agpress.html
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik denk niet dat ik het zo ga doen Jan heb namelijk bij hornbach follie gezien ik denk 1 mm dit wil ik daar voor gebruiken ik wil namelijk door de ramen naar binnen kunnen kijken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik heb op het werk een test gedaan met lamineer follie dit kost bijna niks en je kunt er door kijken.

Mooi filmpje John
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op september 01, 2015, 09:24:08
Met vloeibaar glas van Pipoos is het effect wel helder. Mogelijk moeten zij het bestellen! Of anders op Ebay.

http://www.youtube.com/watch?v=YEXdJ21cWTE

JohnT

Met houtlijm is het ook helder , maar denk dat Ger's idee het beste is omdat dat ook nog eens vlak is waardoor je er idd door heen kunt kijken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo thuis gekomen ff eten en dan naar de action voor lamineer folie te hallen en  kijken of het idee van mij werkt .



ik vind het super zo precies wat ik in gedachten had hoe ik het wilde nu hoef ik straks ook niet het dak er af te hallen voor alles van binnen te zien wat ik bij mijn oude wel moest doen en mij stoorde ,heb ook ff wat  met dunne latjes op de ramen gedaan kijken hoe het uit ziet .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

september 03, 2015, 15:47:25 #3054 Last Edit: september 03, 2015, 17:30:44 by ger deguelle
vandaag een bestelling ontvangen stokjes en Vallejo de verf is van de action dit word de hoofdkleur van het gebouw de onderste gedeelte van het gebouw ik denk dat dat de betonrand is van 2 meter wil ik iets doen met fijn korrel schuurpapier plakken moet alleen kijken voor de kleur .

Maar we kunnen nu weer verder met het gebouw .



ff naar de lidl geweest en mijn derde handje gekocht met led verlichting .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je hebt toch de concrete verf van Woodland, eerst met de primer spuiten en dan de betonnen rand met de Concrete verf. Schuurpapier die fijn genoeg is in de kleur beige zou misschien ook wel werken. Denk dat Martin wel weet wat de fijnste grit is wat je in die kleur kunt krijgen. Ben wel bang dat het in 1200 of nog fijner erg eentonig uit ziet en dus niet op echt beton zal lijken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Fijnste grit, heb hier 6000 liggen maar da's meer een soort textiel..korrel 2000 of 3000 maar dan heb je ook een stukkie papier..

Ik ga wel eens een paar dingen testen als ik vrij heb en kijken wat ik mooi vind , ben nu ook aan het kijken of ik iets anders vind wat goedkoper is voor de golfplaten maar vind altijd de Evergreen Goederenwagon Plaat het mooiste uitzien maar de kosten hier van zijn 7,50 en vind ze niet goedkoper .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ook golfplaat kun je redelijk eenvoudig zelf maken.

Probleem is om het juiste golfje te vinden. Voor H0 gebruik ik de platte kabel van een hardeschijf uit de computer. Deze plak ik in stukken op de juiste lengte van de golfplaten op een plankje. Daarna wrijf je er stroken aluminiumfolie over en je hebt je golfplaten.

Iets zoeken waarmee je de ribbeltjes kunt maken in N zal het moeilijkste zijn. Mogelijk zit er ergens op je gebouwen al een dak van golfplaat wat je dan als mal kunt gebruiken?

btw, ik gebruik wel aluminium van aluminium schalen dit is wat dikker dan de folie van de rol.

JohnT