Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

augustus 29, 2015, 15:30:36 #3030 Last Edit: augustus 29, 2015, 15:41:37 by ger deguelle
Beetje gespeeld er mee maar mooi om mee te werken heb het middelste gedeelte van de diesel shop ook maar een loc er bij gezet voor de maat vind hem nu al super  ;D





M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Word een mooi gebouw zo.
Je bent niet te stoppen  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Je timmert weer lekker aan de weg.. uhm, modelspoorbaan Ger. Leuk hoor!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hoi,


Een imposant gebouw Ger.


Groetjes, Wim.

Je kunt zo redelijk goedkoop je baan opzetten en de kartonnen gebouwen t.z.t vervangen voor de echte. Nog een aardige aanpassing is de gebouwen vast van een geprinte gevel te voorzien dan ziet het er nog weer beter uit.

Hier kun je steentjespapier op maat maken en dan afdrukken.

JohnT

augustus 30, 2015, 11:26:30 #3035 Last Edit: augustus 30, 2015, 13:42:29 by ger deguelle
Zo heb de ruwe voorkant van de maintenancediesel shop klaar door de ramen kun je straks mooi naar binnen kijken straks verder .
Ik heb eens op een filmpje een tang gezien waar je mooi vierkantjes mee kon maken weet iemand wat dat voor tang is ? en eens kijken wat ik gebruik voor de onderkant van het gebouw .





Omdat de markt niet veel was ben ik nog een uurtje verder gegaan achterkant en dak .




M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb een vraag in het gebouw moet ook een raamwerk komen van draagbalken en zo ik wil het niet allemaal met H balken doen word mij wat te duur .
Nu was ik een suikerspin aan het eten en het stokje was 4mm nu wil ik daar het grootste gedeelte daar mee maken wat denken jullie er van ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger. ik denk dat je dat wel kan doen als de maat goed is.
De balken komen in het gebouw neem ik aan dus zal niet zo opvallen dat het geen U balken zijn.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op augustus 30, 2015, 21:43:33
Hi Ger. ik denk dat je dat wel kan doen als de maat goed is.
De balken komen in het gebouw neem ik aan dus zal niet zo opvallen dat het geen U balken zijn.

Die balken komen inderdaad binnen in als ik namelijk in de fabriek kijk waar ik werk zie je langs de muren ook geen H balken .
In het grote gebouw waar de big bovenkraan loopt wil ik wel met de H balken doen omdat je dat ziet van buiten af door het raam .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Misschien kan je zelf H balken maken. Dunne latjes met stroken papier ertegenaan geplakt.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi Ger, super mooi gebouw zo. Groots!

H balkjes. Vouw reepjes papier in een hoek. Lijm 2 tegen elkaar en je hebt al een U balk. Met een strook papier over bijde poten is het een I balk.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

augustus 31, 2015, 10:54:15 #3041 Last Edit: augustus 31, 2015, 12:15:33 by ger deguelle
ik heb het geprobeerd maar met papier is een nachtmerrie in N scale en je krijgt er niet 2 hetzelfde , eens ff naar Hornbach voor te kijken of ze iets hebben voor de onder plaat voor het gebouw .

Nou bij Hornbach hadden ze niks wat ik zo kon gebruiken een houten plaat van 5 mm hadden ze wel maar dat heb ik weer hoe ga ik plastic op hout plakken .
Maar ik heb nu een stuk van 2 mm en 3 mm op elkaar geplakt nu kan ik het gebouw mooi plakken , had ook een stuk hobby plaat gevonden 3 mm dik vond ik mooi als fabriek vloer hoef ik dat niet te spuiten en de rails schoonmaken .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bij de Hornbach hebben ze best wel profielen om plaat tegen elkaar aan te zetten. Ik geloof dat die 4 to 8 mm gaan of wel breder. Als je de ligers daarvan smaller maakt heb je hele goedkope H profielen denk ik.

http://www.heering.eu/wp-content/uploads/2014/04/diverse-profielen-2.png
Voorbeeltje van wat ik bedoel
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op augustus 31, 2015, 12:14:52
Bij de Hornbach hebben ze best wel profielen om plaat tegen elkaar aan te zetten. Ik geloof dat die 4 to 8 mm gaan of wel breder. Als je de ligers daarvan smaller maakt heb je hele goedkope H profielen denk ik.

http://www.heering.eu/wp-content/uploads/2014/04/diverse-profielen-2.png
Voorbeeltje van wat ik bedoel

had ik gezien Bart zijn veel te groot maar ik morgen weer 7 dagen werken dan kan ik weer denken hoe ik dan verder ga
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf