Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

augustus 16, 2015, 11:27:26 #2970 Last Edit: augustus 16, 2015, 11:52:33 by ger deguelle
Zo het begin gemaakt met de eerste twee bochten naar het station toe de buitenste bocht is 24 inch en de binnen bocht 18 inch .
Nu nog een plaatje zagen en kurk plakken aan de achterkant voor dat ik naar het werk moet en dan zien we wel weer verder morgen ,de kleinste bocht op de baan word 15 inch op de baan dit is namelijk en minimale voor de Big Boy .
Ik heb genoeg hulp middelen nu in huis de mallen voor de bochten de afstand tussen de rails en een wagon om de bedrading op de rails goed te doen .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: JohnT op augustus 16, 2015, 12:57:52
Citaat van: johnlostcreek op augustus 15, 2015, 09:40:24
Van een lamp heb ik wel eens gehoord en vroeger ook gedaan.
Maar hoe gaat het dan met de weerstand ??

Zie schets.

JohnT


lamp heb ik al in huis van de action alleen kijken voor die weerstand  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op augustus 16, 2015, 12:57:52
Citaat van: johnlostcreek op augustus 15, 2015, 09:40:24
Van een lamp heb ik wel eens gehoord en vroeger ook gedaan.
Maar hoe gaat het dan met de weerstand ??

Zie schets.

JohnT


Wat voor nut heeft de weestand John T. Zonder gaat het ook goed
groeten John LC

www.lostcreek.nl

augustus 16, 2015, 19:46:11 #2974 Last Edit: augustus 16, 2015, 19:48:24 by ger deguelle
Ik heb een vraag de laatste foto van mij van het station zit ik te denken om in het midden van de sporen een perron te maken of niet graag aub jullie mening hier over .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gister een fout gemaakt denk ik op het werk met telefoon het gaat om deze afbeelding :

ik ben dus aan het denken over een perron in het midden ja of nee
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

augustus 17, 2015, 09:26:06 #2976 Last Edit: augustus 17, 2015, 09:33:49 by JohnT
Citaat van: johnlostcreek op augustus 16, 2015, 18:19:48
Citaat van: JohnT op augustus 16, 2015, 12:57:52
Citaat van: johnlostcreek op augustus 15, 2015, 09:40:24
Van een lamp heb ik wel eens gehoord en vroeger ook gedaan.
Maar hoe gaat het dan met de weerstand ??

Zie schets.

JohnT


Wat voor nut heeft de weestand John T. Zonder gaat het ook goed

Als de lamp aan is gebruikt deze tot zo’n 2,5 ampere wat een behoorlijke
stroom is. Als deze stroom voor langere tijd door de wielen in plastic
draaistellen loopt kan deze het plastic doen smelten.


Om het idee te kunnen gebruiken zonder genoemde problemen gebruiken wij
nog een klein onderdeel, een z.g. Ptc weerstand met een waarde van 0,9
ampère. Dit onderdeel zorgt ervoor dat er voor korte tijd 30 a 45 seconden
de stroom van de centrale plus die van de lamp laten stromen hierna zal
alleen de lamp nog oplichten en wordt de hoge stroom geblokkeerd.

JohnT

augustus 17, 2015, 09:57:30 #2977 Last Edit: augustus 17, 2015, 10:00:42 by dutchbuilder
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermistor
Ik vind het trouwens knap dat er stroom door plastic wielen kan lopen , tenzij er een geleidend pigment in het plastic word gebruikt, anders is plastic een isolator.

Ton
Erare humanum est

augustus 17, 2015, 10:31:43 #2978 Last Edit: augustus 17, 2015, 11:10:08 by ger deguelle
Dat met het lampje gaat langzaam boven mijn pet uit maar ik heb vandaag weer een klein stukje verder eerst wat ik gister gedaan had op de ringleiding aangesloten en de trein loopt nice  ;D

dan weer twee rails aangesloten in de bocht en de mal een stap vooruit en vast gemaakt ben hier niet verder gegaan omdat ik niet weet wat ik doen moet met dat perron in het midden ,ik zie voorbeelden van wel en niet dus ik twijfel hier over .



heb deze gevonden maar ik weet dat dit een kopstation is ik krijg het met anyrail niet voor elkaar ivm perron zo als foto ,
ik wil namelijk gewoon door kunnen rijden en de meeste grote station hebben een doorrij spoor maar we gaan er over denken op het werk .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ik ben er uit denk ik zo met voorbeeld station denver de rode strepen moeten platforums worden .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: dutchbuilder op augustus 17, 2015, 09:57:30
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermistor
Ik vind het trouwens knap dat er stroom door plastic wielen kan lopen , tenzij er een geleidend pigment in het plastic word gebruikt, anders is plastic een isolator.

Ton

Plastic van het draaistel Ton. De metalen wielen en assen kunnen heet worden.

JohnT

Zo heb weer een beetje gedaan vandaag de eerste twee sporen gelegd tussen de twee wissels is het ruim 1,60 cm hier ben ik uitgegaan van mijn set amtrak die is namelijk een meter .
kijken of we morgen nog wat kunnen maar dat weet ik nog niet zo naar de nachtdienst ben ik niet zo aanspreekbaar , maar wel goed werken nu met de hulpstukken had ik heel veel eerder moeten gedaan hebben .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

`Ger , heb je nou weer alles weg gehaald bij die wasstraat en loods en brouwerij?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op augustus 18, 2015, 16:09:37
`Ger , heb je nou weer alles weg gehaald bij die wasstraat en loods en brouwerij?

eu ja ik was gewoon niet tevreden
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wow , vond de brouwerij geweldig.

Ger dit is een citaat vrij vertaald uit het engels wat jij eens wat vaker aan moet denken.

" Vreemd dat de modelbouwer zo veel werk doet om iets perfect te maken wat in het echte leven nooit perfect is."
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N