Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Gefeliciteerd Ger, de aanhouder wint zou ik maar zeggen!
Hans, liefhebber On30 + H0

augustus 09, 2015, 09:36:05 #2941 Last Edit: augustus 09, 2015, 09:38:48 by JohnT
Om dit in de toekomst te voorkomen zou je gelijk je tracks kunnen beveiligen met de schakeling zoals op het plaatje. De track die de kortsluiting veroorzaakt wordt hiermee afgesloten maar de rest van je baan blijft
gewoon werken. Door het oplichten van de lamp zie je ook waar de kortsluiting is.

De lamp is een achterlichtlamp voor de auto.

Afbeelding gevonden op het www.

JohnT

Citaat van: JohnT op augustus 09, 2015, 09:36:05
Om dit in de toekomst te voorkomen zou je gelijk je tracks kunnen beveiligen met de schakeling zoals op het plaatje. De track die de kortsluiting veroorzaakt wordt hiermee afgesloten maar de rest van je baan blijft
gewoon werken. Door het oplichten van de lamp zie je ook waar de kortsluiting is.

De lamp is een achterlichtlamp voor de auto.

Afbeelding gevonden op het www.

JohnT

Thx voor de tip  JohnT ga ik zeker er tussen zetten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: JohnT op augustus 09, 2015, 09:36:05
Om dit in de toekomst te voorkomen zou je gelijk je tracks kunnen beveiligen met de schakeling zoals op het plaatje. De track die de kortsluiting veroorzaakt wordt hiermee afgesloten maar de rest van je baan blijft
gewoon werken. Door het oplichten van de lamp zie je ook waar de kortsluiting is.

De lamp is een achterlichtlamp voor de auto.

Afbeelding gevonden op het www.

JohnT

Hier zit de vooronderstelling onder DAT er kortsluiting was.
Dat is nog op geen enkele manier vastgesteld.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 09, 2015, 10:54:59
Citaat van: JohnT op augustus 09, 2015, 09:36:05
Om dit in de toekomst te voorkomen zou je gelijk je tracks kunnen beveiligen met de schakeling zoals op het plaatje. De track die de kortsluiting veroorzaakt wordt hiermee afgesloten maar de rest van je baan blijft
gewoon werken. Door het oplichten van de lamp zie je ook waar de kortsluiting is.

De lamp is een achterlichtlamp voor de auto.

Afbeelding gevonden op het www.

JohnT

Hier zit de vooronderstelling onder DAT er kortsluiting was.
Dat is nog op geen enkele manier vastgesteld.

Dat weet ik niet helaas ik had de steam yard al niet meer aangesloten tot waar de trein de week van te voren nog liep , dus heb ik toen maar alle draden onder de baan op de ringleiding er af gehaald alleen de berg gedeelte heb ik laten zitten omdat daar maar een paar draden op de ring zaten .
Maar ik wil dat in de toekomst niet meer hebben daarom ga ik dit er ook in bouwen , wand ik had de neiging om de zaag er in te zetten ik had het gehad ermee ik was behoorlijk .............. omdat een paar dagen geleden  nog alles liep
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ben aan de slag gegaan met de strak leggen van de ringleiding met twee handen en een lijmtang maar strakker dan dit word het niet dan trek ik de laten over ,ook maar meteen zwart en rode stickers aangebracht aan de draad ivm kleur voeding kabel rails .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je pakt het nu goed aan Ger.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik hoop het Hans maar komt natuurlijk ook wat ik er nu allemaal gelezen heb er over en wat er fout kan gaan ,ik weet alleen niet of dit goed is zo :



een ander idee ik hoor het graag nu of dit anders kan ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

op zich is er niks mis mee

wat ik wel zie is dat je kroonstenen gebruikt, persoonlijk soldeer ik liever zo veel mogelijk(als dat mogelijk is)
ik heb ook een ringleiding van deze draad liggen, en heb deze op plekken de isolatie van weg gehaald om daar aftakkingen op te kunnen solderen.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op augustus 09, 2015, 14:24:55
op zich is er niks mis mee

wat ik wel zie is dat je kroonstenen gebruikt, persoonlijk soldeer ik liever zo veel mogelijk(als dat mogelijk is)
ik heb ook een ringleiding van deze draad liggen, en heb deze op plekken de isolatie van weg gehaald om daar aftakkingen op te kunnen solderen.

Cor

dat is de  oude ringleiding met die kroonsteentjes Cor
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi,


Ja zo doen wij het ook. Ringleiding van installatiedraad en daar dan dunnere draadjes (wij gebruiken netwerkkabel, daar hadden we op het werk nog een kilometer van liggen ) aan solderen die naar de rails gaan. Dit doen we zowel thuis als op Cattle Bay en de banen daarvoor. Nooit een probleem gehad. En natuurlijk consequent dezelfde kleuren draad gebruiken voor de linker en rechter rail.
Succes. Groetjes, Wim.

Van morgen nog een paar uur onder de baan gewerkt de rails aan gesloten aan de ringleiding alles gelabeld :




Zo morgen weer 6 dagen werken kan ik gaan denken hoe ik de rest ga maken waar ik niet tevreden over ben het station daar had ik graag min 6 sporen gehad  ,maintenes gedeelte is ook iets waar ik me aan stoor en de fabriek
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Netjes gepland en uitgevoerd.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Netjes, maar heb je de bedrading wel gesoldeerd? Kan het niet zien. Meestal is een soldeerverbinding zilverkleurig.

JohnT

Citaat van: JohnT op augustus 14, 2015, 09:42:17
Netjes, maar heb je de bedrading wel gesoldeerd? Kan het niet zien. Meestal is een soldeerverbinding zilverkleurig.

JohnT
[/quot


Nee nog niet gedaan hoor die zegt wel en die weer niet dus heb ik het ff niet gedaan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf