Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Naar het opruimen van de baan wilde ik test rijden op de nieuwe yard maar er doet zich niks alle lampjes branden geen geluid van kortsluiting of zo een andere loc genomen maar het zelfde .
Alles wat nieuw aangesloten was los gemaakt en nog niks en weer aangesloten nog niks ik snap het ff niet ????
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

probeer even kortsluiting te maken. Als dat geen resultaat geeft even je draden volgen vanaf de rails naar je besturing toe.
Je hebt waarschijnlijk toch iets vergeten aan te sluiten denk ik
groeten John LC

www.lostcreek.nl

nou ik heb geprobeerd kortsluiting te maken geen geluid te horen ? en alles is goed aangesloten de config en de track status knippert af en toe

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger,

Pak een spanningsmeter (of een 20V lampje of zo) en ga vanaf je centrale punt voor punt langs, naar de yard toe waar je geen spanning meer hebt. Bij je centrale heb je waarschijnlijk nog spanning, en ga zo alle punten af die spanning zouden moeten hebben (met name rond vertakkingen).

Op een gegeven moment meet je geen spanning meer. Tussen dat punt en het vorige punt is iets mis.

Suuces man, het is even frustrerend werk, maar ja, ook dat hoort bij onze hobby!

HTH,
Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Nou ik heb op meerdere plaatsen een loc geplaats en niks ,onder de baan gezocht en niets gevonden toen heb ik een loc op het begin geplaatst kijken wat die doet maar hij knippert zwak met het licht .

maar toch  nog eens alles er af gehaald van de steam yard tot het punt toen alles het nog deed alles blijft het zefde niks daar ik begrijp het niet .

nu ik heb zoon spanningsmeter maar nooit gebruikt en ik weet ook niet hoe en volgens mij wat me gezegd is kun je DCC niet meten .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Met deze meter kun je prima zien OF er spanning op de baan (of leidingen) staat.
Je zet hem op de stand "20" in het vakje "V ~" en meten maar!

Gerard

PS: wat mensen eigenlijk bedoelen als ze zeggen dat dit niet zou kunnen is dat de waarde die je meet niet heel precies is, omdat DCC spanning geen 'normale' wisselspanning is. Maar vergeet dat maar, je kunt er prima mee zien of er spanning op staat.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 04, 2015, 18:27:45
Met deze meter kun je prima zien OF er spanning op de baan (of leidingen) staat.
Je zet hem op de stand "20" in het vakje "V ~" en meten maar!

Gerard

PS: wat mensen eigenlijk bedoelen als ze zeggen dat dit niet zou kunnen is dat de waarde die je meet niet heel precies is, omdat DCC spanning geen 'normale' wisselspanning is. Maar vergeet dat maar, je kunt er prima mee zien of er spanning op staat.

Domme vraag met de DCC aan of uit en wat moet de meter aan geven ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat bedoel je met "DCC aan of uit"?
Je centrale moet aan staan, alsof je wilt gaan rijden.

Dan meten. Vertel ons maar wat je meet.
Ik denk zo tussen de 13 en 16 Volt.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 04, 2015, 19:03:29
Wat bedoel je met "DCC aan of uit"?
Je centrale moet aan staan, alsof je wilt gaan rijden.

Dan meten. Vertel ons maar wat je meet.
Ik denk zo tussen de 13 en 16 Volt.

Gerard

nou ik heb eens geprobeerd maar ik snap er niets van pfff als ik de stafjes op de rails hou +/- geeft die 0,00 /0,01 aan en als ik ze er af haal gaat die van 0,13 tot 0,18 aan het begin waar de rails van de centrale komt .

dus ik weet niet of ik het goed doe kijken of ik een filmpje vind hier over
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger

waar heb je de grote draaiknop op gezet?
hij moet op V staan met het ~symbooltje
dat symbooltje duid op wissel spanning ( wat DCC een spanning is)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op augustus 04, 2015, 19:52:49
Ger

waar heb je de grote draaiknop op gezet?
hij moet op V staan met het ~symbooltje
dat symbooltje duid op wissel spanning ( wat DCC een spanning is)

Cor

heb ik cor
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 04, 2015, 18:27:45
Je zet hem op de stand "20" in het vakje "V ~" en meten maar!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

dat heb ik gedaan maar dit gaat boven mijn hoofd anders ga ik een nieuwe ringleiding aan leggen . ik vind het raar toen ik de draaischijf heb verplaatst en div rails heb aangesloten doet het niet meer en dat snap ik niet helaas .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger,

Heb je al gedaan wat ik je voorstelde?

Volg de leiding vanaf de centrale richting je nieuwe yard.
Ergens zit een onderbreking, anders had je wel spanning.

De meter staat goed nu trouwens.

Meten is weten. Hoe veel Volt meet je dicht bij de centrale?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 04, 2015, 21:32:42
Ger,

Heb je al gedaan wat ik je voorstelde?

Volg de leiding vanaf de centrale richting je nieuwe yard.
Ergens zit een onderbreking, anders had je wel spanning.

De meter staat goed nu trouwens.

Meten is weten. Hoe veel Volt meet je dicht bij de centrale?

Gerard

De ringleiding is nergens onderbroken rond om alles goed ik ga er morgen denk ik mee verder naar het werk ,ik snap het gewoon niet hoe dit nu op eens kan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf