Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Vandaag weer eens een klein begin gemaakt voor de steam gedeelte van de baan ,heb de verhoging gemaakt voor het lossen van de kolen .
Maar eerst ff weer laten drogen en morgen ff kijken hoe ik de schuinte maak ik denk gewoon ff schuren tot het goed is .



En dan eens kijken waar en hoe ik de rest neer zet bij de rails en waar ik de wissels leg .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ger heb je al verder gebouwd aan de coal tower, op nscale.net zijn er een paar ook bezig met deze kit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op juni 17, 2015, 22:12:17
Ger heb je al verder gebouwd aan de coal tower, op nscale.net zijn er een paar ook bezig met deze kit.

Nee Jan heb er nog niks aan gedaan helaas heb nog verder zitten zoeken wat er om heen komt en wat er bij past ,en ook een beetje druk hier .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb er net een stuk gelezen over te kleine onderdelen hier van en dat het jou te klein was hahahaha en bedankt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Vandaag nog een beetje kunnen doen aan de baan de schuinte naar de kolen stort plaats ,maar eerst nu de draaischuif aan het lopen krijgen voor ik verder ga ,ik denk namelijk dat ik niet goed uitkom .
Ik  denk dat ik zo nog wat schuurwerk doen moet maar morgen is nog een dag .



Op de tweede foto kun je zien wat nog een beetje in mijn hoofd spookt het witte wil ik nog een gedeelte maken van een round hous .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Welke voeding kan ik gebruiken voor mijn Walthers 933-2613 turntable heb nu een gewone trafo gebruikt maar dat doet het niet .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , 15 volt , 500mA, mag zowel AC als DC zijn , minimaal 12 Volt en niet meer dan 19 Volt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op juni 18, 2015, 22:43:16
Ger , 15 volt , 500mA, mag zowel AC als DC zijn , minimaal 12 Volt en niet meer dan 19 Volt.

Weet je een adres voor me Jan waar ik die krijg .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb eens mijn oude berichten door gelezen ivm draaischijf en alles nog eens door genomen heb het kapje van de motor er af gehaald voor de motor te testen en die doet het .
Maar de aandrijving naar de tandwielen op de draaischijf die bewegen niet zo als ze moeten bewegen (niet dus ) zoal met de kap als zonder de kap er op .
Nu zullen jullie wel denken is die gek  ??? Maar ik denk dus nu is er een mogelijkheid om het soepel te laten draaien zonder motor te draaien dus met de hand te draaien ???????
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

juni 19, 2015, 13:57:18 #2755 Last Edit: juni 19, 2015, 16:03:24 by ger deguelle
Zo wil ik de yard gaan maken voor de stoom loc's alleen ff kijken hoe ik het ga doen met de wissels .
Bij de eerste foto waar de pinnen nog in de rails zitten voor aanvoer zand met misschien nog een kraan er bij voor lossen en zo .


bij deze foto van de draaischijf uit hoe de sporen er bij liggen en dat moet ik nog allemaal in verwerken :
ach pitt - water colum - emty caoal hopper - sand tower - sand car - sand bin - sand drying house - wash rack en een water tank  of ben ik nog wat vergeten .


Als iemand ideeën heeft van hoe of wat hoor ik het graag
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wauw Ger, het is niet effe 'n yard bouwen!
Hier komt 'n hoop bij kijken.
Gat je zeker lukken.
Hans, liefhebber On30 + H0

Vandaag het begin gemaakt voor de ash-pit naar een voorbeeld wat ik gezien heb :

Voorbeeld :


En zo ver ben ik met de mijne moet alleen nog drogen en  steunen maken onder de rails en dan er in bouwen :

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo mijn weekend ook weer goed bezig geweest de ash-pit gebouwd en geplaatst nu kan het verder drogen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Keurig gedaan!
Hans, liefhebber On30 + H0