Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

februari 01, 2015, 10:16:33 #2580 Last Edit: februari 01, 2015, 10:36:07 by ger deguelle
Citaat van: Janbouli op februari 01, 2015, 01:31:38
Een moderne high cube container is 40 foot lang en word vervoerd op wagons die wellcars heten , ze zijn 48 foot lang en meestal double stack oftewel 2 containers op elkaar geladen.

Je moet googlen op Intermodal Transport zo heet container transport in de VS. Intermodal betekend op meer dan een manier , oftewel het vervoer van een container in dit geval  met meerdere vervoermiddelen , zoals trein , boot , vrachtwagen.

Voor je eraan begint zou je wel zeker moeten zijn dat die containerwagons overal op je baan onder door kunnen , het zijn de hoogste wagons die er bestaan als ze geladen zijn met 2 containers.

Ja heb er vannacht wat verder in gegaan in uitwerken maar ik denk zelf dat stuk wat ik heb hier voor veel te klein in heb namelijk 1meter 10 bij 30 cm .
Maar we zien wel wat we gaan doen nog ff een paar dagen over verder uitwerken , en jan zouden de containers dan nog hoger zijn dan mijn auto wagons ?
Ja ik leg het voorstel wat ik heb liever hier neer voordat ik ergens aan begin en het werkt niet ,maar als iemand nog andere idee?n heeft hoor ik het graag van jullie
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

februari 01, 2015, 11:57:39 #2581 Last Edit: februari 01, 2015, 12:40:40 by ger deguelle
Hier een filmpje weer van mijn baan ik weet het engels is niet goed .

http://youtu.be/MA9O4SfR9to
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi ger,

Als je verder wil met intermodaal transport heb ik voor jouw nog een boek van kalmbach.Met veel informatie over container en tofc transport, je kunt het gratis toegezonden krijgen als je via pb je adres gegevens doorstuurd. Of als ger het niet wil iemand anders,bijgevoegd middelste boek op de foto.

Groet Marcel.

Citaat van: ger deguelle op februari 01, 2015, 11:57:39
Hier een filmpje weer van mijn baan ik weet het engels is niet goed .

http://youtu.be/MA9O4SfR9to


Nou Ger je spreekt beter engels dan een engelsman nederlands  ;) :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Heb je Louis van Gaal wel eens gehoord?
Ger, sjappoo!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: marcel op februari 01, 2015, 13:26:50
Hoi ger,

Als je verder wil met intermodaal transport heb ik voor jouw nog een boek van kalmbach.Met veel informatie over container en tofc transport, je kunt het gratis toegezonden krijgen als je via pb je adres gegevens doorstuurd. Of als ger het niet wil iemand anders,bijgevoegd middelste boek op de foto.

Groet Marcel.

Marcel je hebt mail thx
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: American op februari 01, 2015, 14:44:29
Heb je Louis van Gaal wel eens gehoord?
Ger, sjappoo!!!

Wie is dat  :o
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger , ik weet niet wat hoger is , maar ik vermoed de container wagons, als je wat leest over tunnels of bruggen verhogen gaat het altijd over die container wagons. Ik zal het ff vragen op nScale.net.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 01, 2015, 20:15:49
Ger , ik weet niet wat hoger is , maar ik vermoed de container wagons, als je wat leest over tunnels of bruggen verhogen gaat het altijd over die container wagons. Ik zal het ff vragen op nScale.net.

ik heb goed gekeken vanmorgen toen ik de trein had lopen hoe het overal onderdoor ging maar veel plaats heb ik niet meer
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf



Ik denk zelf voor mijn gevoel dat ik eens ga kijken of ik ergen zoon Double-stack kan uithallen voor de maten op mijn baan dat gaat beter denk ik dan over al meten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het vervelende daarvan is dat die meestal met 3 of 5 aan elkaar zitten. En niet echt goedkoop zijn. Maar Gerard heeft ze in H0 als ik het goed heb en die heeft vast en zeker ook wel zo'n autocarrier , misschien kan hij wel vertellen welke de hogere is en hoeveel hoger als het de double-stack is.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 01, 2015, 21:47:24
Het vervelende daarvan is dat die meestal met 3 of 5 aan elkaar zitten. En niet echt goedkoop zijn. Maar Gerard heeft ze in H0 als ik het goed heb en die heeft vast en zeker ook wel zo'n autocarrier , misschien kan hij wel vertellen welke de hogere is en hoeveel hoger als het de double-stack is.



Ja daar ben ik net ook achter gekomen dat ze behoorlijk duur zijn 80 euro is me VEEL te veel
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb ff een foto gemaakt van de hoogte van wat ik nu heb en er is niet veel plaats .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf