Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Denk je ? Volgens mij laat ie dat ook gewoon bij een verf fabriek afvullen  ;)

Heb je stiften voor van Woodland scenics, werkt prima , en is heel wat makkelijker in N-schaal. Airbrushen gaat ook goed , gewoon een doekje/hard sponsje bij de hand houden en meteen de boven laag weer de verf vanaf poetsen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb ff wat spullen getest hier voor wat ik in huis heb maar weet niet of het duidelijk genoeg is  ;)





En dan nog een vraag ik zie veel dat ze de rails veel doen verouderen als de belast er al op is : ja /nee ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger:

- rails verouderen; ik doe met kwast de staven. Gebruik zelf Revell roest maar dat is ieders eigen voorkeur
- Daarna doe ik een lichte drybrush over de bielzen met een licht grijs. Af en toe wat roest en matzwart maar dat ligt een beetje aan wat je uitbeeld. Een nieuwe mainline ligt meestal in een mooi grijsachtig ballastbed met vrij nieuwe bielzen. Dat hoeft dan niet te smerig
- Daarna ballasten
- Dan evt wat nabewerken met spuit of kwast. Ook hier; hoe lang ligt het al? Dat is bepalend voor het uitzien.

Duizenden manieren, duizenden tips. Doen wat jij wilt :)

Citaat van: ger deguelle op januari 06, 2015, 12:07:45
En dan nog een vraag ik zie veel dat ze de rails veel doen verouderen als de belast er al op is : ja /nee ?

Ik zou zeggen: ja. De ballast staat namelijk bloot aan dezelfde invloeden als de rails, dus als het wat op de ballast terecht komt is dat niet erg, integendeel.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Zou effe uitkijken met dat potje AK, da's een wash namelijk, die ga je niet gebruiken met ballast...

Ligt aan je beeld Ger, over het algemeen zie ik wat oudere rail en ballast een aardig uniforme roestbruine kleur hebben..

Ik heb er maar gekozen om de stift te gebruiken van woodland en voor de bielzen heb ik een heel lichte grijs gebruikt .

De eerste foto ff een niet bewerkte wissel er bij gelegd voor het verschil te laten zien :




Ik denk dat ik zo wel in de goede richting kom
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja hoor , kan heel goed zo.
Btw, als jij nog eens een zakje kolen voor mij heb zou ik dat zeer waarderen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 06, 2015, 16:42:13
Ja hoor , kan heel goed zo.
Btw, als jij nog eens een zakje kolen voor mij heb zou ik dat zeer waarderen.

Ton

ik zaal het in de gaten houden voor je  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ton ik had hier nog wat is het wat zo ja hoor ik het wel van je  ;) die heb ik eens zelf gemaakt .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

dat ziet er goed uit

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 06, 2015, 23:08:08
dat ziet er goed uit

Ton

Geef me je adres stuur ik het op
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

you've got mail.....

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 07, 2015, 10:17:59
you've got mail.....

Ton

Verstuurd  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf