Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Zo , jullie bakken nogal wat frietjes  ;D ;D ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

En dorst dat tie heeft gehad met al dat plakken!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja ik probeer er een feestje van te maken  ;D ;D ;D
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bij N is het misschien een grote snee maar bij H0 valt de Dremel wel mee. Heb trouwens wel het idee dat je een vrij dikke schijf gebruikt hebt, de gewapende variant. Als je de dunne neemt krijg je een aanzienlijk dunnere en optisch betere snee. Bij beide wel oogbescherming gebruiken!

Citaat van: usronald op november 15, 2014, 19:23:23
Bij N is het misschien een grote snee maar bij H0 valt de Dremel wel mee. Heb trouwens wel het idee dat je een vrij dikke schijf gebruikt hebt, de gewapende variant. Als je de dunne neemt krijg je een aanzienlijk dunnere en optisch betere snee. Bij beide wel oogbescherming gebruiken!

ik heb hier voor inderdaad de dunne schijf voor  gebruikt voor gebruikt Ronald en een bril heb ik bij zoon werk altijd op  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ja, dan krijg je m niet dunner ;) Maar na ballasten en schilderen vallen die snee'en niet meer op hoor.

Citaat van: usronald op november 15, 2014, 19:31:36
Ja, dan krijg je m niet dunner ;) Maar na ballasten en schilderen vallen die snee'en niet meer op hoor.

Ja ik ga nu wel de nieuwe manier toepassen bij de nieuwe wissels  ;) maar op den duur leert men  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Stukje styreen er tussen en klaar!
Hans, liefhebber On30 + H0

Vanmorgen vroeg eens gaan kijken hoe de kurk er bij laag alles er af en het hout er af en ......het laag goed pfffff
Nu de andere kant doen en weer een dag wachten en hopen dat die hier ook mooi blijft liggen maar hier een filmpje er van :

http://youtu.be/R7-sjiFDdnU
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Kijk, 'n mooie bijkomstigheid dat het nu, daar bij het raam, goed aansluit.
Ziet er goed en strak uit Ger.
Neem ook de tijd om de kurk bij de Yard goed neer te leggen, dit is wel de basis!
Lekker weer langzaamaan opbouwen.
Hans, liefhebber On30 + H0

november 16, 2014, 15:16:39 #2020 Last Edit: november 16, 2014, 15:18:29 by ger deguelle
Zo het station gedeelte ligt weer alleen nog los op de kurk de punaise houden niet de rails vast moet een kijken hoe ik dat moet gaan doen .
Heb de wissels nu anders gelegd omdat ik eerst problemen daar had dat de lok niet goed doorliep maar ik hoop dat ik het goed begrip wat Jan bedoelde met de afstand van de wissels .
Ik merk nu wel dat de lok mooi stil is met rijden over de kurk en dat deed die eerst niet , heb de contacten van de rails nu onder de rails gedaan in plaats van aan de zijkant .
En ik kan nu mooi testen met rijden zonder dat ik alle goden naar onder moet hallen Digitrax is echt super nu heb er zelf weer plezier in om wat te doen zo ;)

http://youtu.be/tbDP173rB2I
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 16, 2014, 15:38:14 #2021 Last Edit: november 16, 2014, 15:42:46 by American
Rijdt nu mooi en soetjes!
Ger hoe zit het nu met je wissel aandrijvingen?
Moeten die niet ook verplaatst worden?
Ger, ik zie nu net dat je met dit project precies 2 jaar bezig bent.
2 Jaar lekker van de straat en 'n hoop geleerd denk ik.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op november 16, 2014, 15:38:14
Rijdt nu mooi en soetjes!
Ger hoe zit het nu met je wissel aandrijvingen?
Moeten die niet ook verplaatst worden?
Ger, ik zie nu net dat je met dit project precies 2 jaar bezig bent.
2 Jaar lekker van de straat en 'n hoop geleerd denk ik.

Als het zo rijden blijft ga ik niet moeilijk doen met die aandrijving van de wissels ,maar doe wel alles zo aanpassen dat ik het wel kan maken .
En inderdaad ik heb behoorlijk veel geleerd de laatste twee jaar ,ook mede dank aan dit forum en vooral de mensen die me steets goed geholpen hebben .
als ik naar mijn oude baan kijk wat ik eerst had voor dat ik Jan heb leren kennen ben ik er zeker op vooruit ben gegaan
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Rijd mooi rustig en smooth Ger, nu die wisselaandrijvingen plaatsen anders krijg je straks weer spijt dat je dat niet gedaan hebt.

En Donderdag gaan we ons vermaken in Keulen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Vandaag heb ik nog een beetje gedaan aan het leggen van de rails ,de loc loopt net zo lekker als gister over het stuk wat ik vandaag gedaan heb .
Ik ben nu ook signaal kabel aan het gebruiken en niet de kabels van noch wat ik eerst aan de rails had gesoldeerd in combinatie met de Digitrax rijd die nu super mooi heb ik nooit gehad  ;D



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf