Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ik zou voor de waterval toch iets van een trestle neerzetten en niet deze brug. Hoef je ook de rotsen niet aan te passen en een overspanning in de trestle kan ook. ;D
Grtz,
Leon

Citaat van: LeonBeckers op november 05, 2014, 20:05:41
Ik zou voor de waterval toch iets van een trestle neerzetten en niet deze brug. Hoef je ook de rotsen niet aan te passen en een overspanning in de trestle kan ook. ;D

ik moet helaas wel een beetje aan mijn beurs denken deze bruggen zijn inderdaad mooi en ik heb nog geen voorbeeld gezien van een trestle brug voor gewoon verkeer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je zou kunnen proberen om 'n trestle zelf te maken Ger.
Heeeeeeeel leuk werk en je hebt dan ook wel meer eer van je werk.
Ik geef het toe, in N zal dat niet mee vallen.
Dat kost tijd!

Hans, liefhebber On30 + H0

Hallo Ger,
Zelf bouwen van hout. Dat drukt de kosten enorm en het is nog leuk ook, zelfs in N denk ik. Is misschien wat meer prutsen.
http://alaskarailroad.com/Portals/6/pdf/projects/Timber%20bridge%20history%20booklet.pdf
Mooi overzichtje en trestles voor de mainline.
Grtz,
Leon

ik zaal er zeker eens over denken,moet dan ook eens kijken voor hout en een voorbeeld waar geen treinen over gaan ik ken ze alleen voor treinen . :-\
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hout kun je bij 'n Hobby shop wel krijgen.
Daarvan valt de prijs best wel mee Ger.
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op november 05, 2014, 20:45:00
Hout kun je bij 'n Hobby shop wel krijgen.
Daarvan valt de prijs best wel mee Ger.


ik heb net eens zitten te kijken voor dat hout valt wel mee ,maar ik vind geen voorbeeld van een trestle brug waar auto's over gaan alleen treinen ??? en ik wil daar een een brug waar gewoon verkeer over gaat  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb me ff hier in verder verdiept naar bruggen in colorado dan kom ik op Maroon Creek uit daar staat deze brug :






en hier staat oud en nieuw naast elkaar dan vind ik de nieuwe mooier



en dat spreekt me wel aan en dan heeft dat stuk ook meteen een naam :Maroon Creek   ;) ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 05, 2014, 22:29:34 #1958 Last Edit: november 05, 2014, 22:49:05 by ger deguelle
Zelf een filmpje er van gevonden zo is het een stuk makkelijker naar te bouwen :

http://youtu.be/zYuobH1wC7g
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Toch 'n kwestie van smaak Ger, het oud of nieuw!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op november 06, 2014, 00:27:42
Toch 'n kwestie van smaak Ger, het oud of nieuw!


Mijn mening is dat ik tamelijk modern rij deze nieuwe brug beter er bij staat  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het zicht is ook belangrijk.
Waar moet het oog opvallen.
Op de waterval of op de brug.
Als het laatste het geval is kan je die moderne brug nemen.
Wil je de waterval het belangrijkste blikpunt laten zijn , zal je die brug zo licht en doorzichtig mogelijk moeten maken.

Ton
Erare humanum est

Zo heb me maar eens gewacht aan de brug zelf te maken in mijn ogen hoef ik nu alleen nog maar de reling te maken maar die heb ik helaas niet in huis grrrr.
Ik heb er ongeveer 4 uurtjes aangewerkt maar wel de hele nacht waker liggen van  hoe en wat  ::) maar ik vind hem super ,als de vloeibare plastic droog is kan ik hem nog hier en daar wat schuren en dan  in de grondverf zetten .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo, Ger. Dat is pas een brug.
Goed gelukt  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

tover je zo ineens een brug uit de hoge hoed :P

netjes gemaakt.
misschien reling van een kit of zo?
ik heb nog wat leggen, is ongeveer 6 mm hoog

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden