Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wat john tikt, een kleiner paneeltje.
Ik zou het paneeltje 45 graden laten uitsteken voor bedieningsgemak en desnoods inklapbaar maken dat het niet in de weg zit als je aan het bouwen ben.
Je heb nu het banenplan zowat 1:1 overgenomen.
Het is niet nodig om die lange rechte stukken volledig over te nemen tenzij er iets te schakelen valt.
Je moet het als een indicatie schema zien wat niet overeen hoeft te komen met de werkelijkheid.
Zie het sporenplan van de Londense metro, b.v.

Ton


Erare humanum est

Ik heb het eerlijk gezegd zo bijna 1:1 gedaan omdat ik in gedachten heb in de toekomst een bloksysyeem op de baan te maken en besetmelders op de yard te maken .
Ik heb dit in ee youtube filmpje gezien hoe ik het nu gemaakt heb maar vind het niet meer terug helaas ,ik heb alleen dus de idee?n nog in mijn kop zitten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Ger,

Misschien is dit iets voor je?

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 09, 2014, 20:59:58
Hoi Ger,

Misschien is dit iets voor je?

Gerard

Thx Gerard voor het voorbeeld  maar ik laat het nu ff allemaal weer op me afkomen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het is door ons allemaal goed bedoeld Ger , laat je niet gek maken.
Als jij het zo goed vind dan is het zo.....

Ton
Erare humanum est

oktober 10, 2014, 16:26:56 #1805 Last Edit: oktober 10, 2014, 16:29:22 by Gerard Wassink
Postimg is nogal traag vandaag geloof ik, ik krijg jouw images er met de URL in een aparte browser ook niet uit.
Misschien Flickr.com proberen?

Gerard

[edit]Ha, het lukt al zie ik, ik was iets te snel, ik wilde je helpen... [/edit]
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

oktober 10, 2014, 17:36:42 #1806 Last Edit: oktober 10, 2014, 17:38:58 by ger deguelle





Pfffff ben dus werkelijk 1 uur bezich geweest om 2 foto's van Flickr hier op het forum te zetten .

Gerard gaat het nu beter zo ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zie nu beide foto's in beide berichten.
www.postimg.com was gewoon erg traag denk ik.

Maar anyway, Flickr.com is over het algemeen betrouwbaar volgens mij, dus je moeite is niet weg denk ik.

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

oktober 10, 2014, 19:19:30 #1808 Last Edit: oktober 10, 2014, 19:23:18 by dutchbuilder
Ja zoiets is een stuk subtieler Ger.
Ik zat gisteren een gazette door te nemen en daar kwam ik een mooie oplossing tegen voor zo'n bordje.
De man laat het paneel niet aan de bovenkant scharnieren maar aan de onderkant.
het bordje steekt dan niet naar buiten maar valt naar binnen.
Dus in de zijkant van de baan , kan je je ook geen ongeluk lopen als je langs de baan loopt.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 10, 2014, 19:19:30
Ja zoiets is een stuk subtieler Ger.
Ik zat gisteren een gazette door te nemen en daar kwam ik een mooie oplossing tegen voor zo'n bordje.
De man laat het paneel niet aan de bovenkant scharnieren maar aan de onderkant.
het bordje valt dan niet naar buiten maar naar binnen.
Dus in de zijkant van de baan , kan je je ook geen ongeluk lopen als je langs de baan loopt.

Ton

Ik maak het paneel ongeveer  twee cm naar voren toe dis gewoon op de bestande afwerking wat ik al had .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

heb je dan geen rare kijkhoek?

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 10, 2014, 19:24:14
heb je dan geen rare kijkhoek?

Ton

Dat valt wel mee hoor mijn baan staat nog al hoog
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik zit met een probleem of ook weer niet ,ik heb vanmorgen de rails schoon gemaakt omdat ik al een ruime tijd niet heb gereden op de baan .
Nu heb ik op het station gedeelte de schuifschakelaars aan de wissels gemonteerd maar als je een wissel met schuifschakelaar verkeerd heb staan krijg je kortsluiting als de loc op de wissel komt .
Op de rangeergedeelte heb ik de schakelaars niet aan de wissels gemonteerd dus daar hoef ik ook niet te kijken of ik de goede schakelaar omgezet heb wat bij de wissel hoort .
Nu ben ik aan het denken om de schakelaars er af te laten dat ik een handeling minder hoef te doen ,omdat ik de wissels tog met mijn handen wil om zetten .
Wat zouden jullie doen schakelaars er af laten en een ergernis minder ? Mijn mening is gewoon er af laten .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op oktober 11, 2014, 11:47:46
Wat zouden jullie doen schakelaars er af laten en een ergernis minder ? Mijn mening is gewoon er af laten .

Ik zou de schakelaars mechanisch integreren in de omstel-beweging, dan heeft de wissel altijd de juiste polariteit.

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op oktober 11, 2014, 12:10:11
Citaat van: ger deguelle op oktober 11, 2014, 11:47:46
Wat zouden jullie doen schakelaars er af laten en een ergernis minder ? Mijn mening is gewoon er af laten .

Ik zou de schakelaars mechanisch integreren in de omstel-beweging, dan heeft de wissel altijd de juiste polariteit.

:-[ :-[ ik weet nu niet wat je hier mee bedoelt Gerard  ??? ??? Dit gaat boven mijn pet  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf