Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Heb vannacht die tekening van de link van Martin eens goed in mij opgenomen en heb vanmiddag een test gedaan met de wissel bij de mine ,heb precies gedaan wat ze schreven .
Toen de amtrak genomen en laten test rijden en hij doet het maar nu weer een ander probleem met deze trein ik heb voor dat ik het filmpje wilde maken bleef die op eens stil staan ik dacht .......... Wat nu weer ? Wat bleek nu omdat die al een rondje of 15 gedaan te hebben is die te warm geworden en als ik hem dan een paar minuten helemaal uit zet dan rijd die weer  >:D >:D

http://youtu.be/iy6rUM0Z2dU
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Da's een overbelasting van de decoder.... te klein voor de loc dus. Zwaarder exemplaar gebruiken :)

Toch een mooi gezicht Ger, zo tussen de berg en de rivier zo'n lange trein.
Super!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: usronald op april 01, 2014, 15:02:53
Da's een overbelasting van de decoder.... te klein voor de loc dus. Zwaarder exemplaar gebruiken :)

Da zal niet zo makkelijk gaan , het is overigens een 1 amp , 2 amp peak decoder , zou meer dan genoeg moeten zijn, zou het soms die condensator zijn  die warm word , kan dat , heb daar geen verstand van.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zit er nou niet op de print zoiets als een beveiliging tegen oververhitting bij analoog rijden zoals ik in een eerder bericht heb vermeld. Dit probleem kwam ik namelijk tegen bij een Trix loc.

Deze stond telkens stil en na enige tijd (halve minuut of zo) reed ze weer alsof er niets aan de hand was. Na het overbruggen van deze beveiliging reed de loc super en zijn er geen problemen meer mee.

JohnT

Ligt niet aan die condensator , is een passief component, als die te heet word merk je het vanzelf wel, kaboem!!!!
Ik heb hetzelfde gehad met die zelfgebouwde grote diesel en een TSU 750.
Dat ding kon zijn warmte niet kwijt in een afgesloten kap!
Zelf een extra heatsinc hielp niet.....uiteindelijk een nieuwe decoder gehad van Soundtraxx.....
Elk electronisch component heeft een tollerantie veld waarin deze moet werken.
Het is nog steeds niet mogelijk om silicium componenten met een preciese waarde  te maken.
Sommige zitten midden of hoog in het veld en geven geen problemen , andere zitten laag in het veld en kunnen daardoor problemen geven....
Dat is dan gewoon pech....

Ton

Erare humanum est

Vanmiddag nog eens de amtrak laten lopen 6 rondjes dan staat die stop ,ook de ander loc's eens laten lopen over de aangepaste wissels en rijden een stukje beter nu ben er blij om en wat belangrijk voor mij is nu dat ik nu al de wissels kan doen .
Ik was met de wisselmoter  360,00 euro kwijt en nu maar 40,00 euro
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zeg Ger, het is wat stil hier, problemen soms of geen zin ff ?

Citaat van: Opa-Bullcat op april 08, 2014, 14:56:44
Zeg Ger, het is wat stil hier, problemen soms of geen zin ff ?

Ik wil gewoon ff niks met de baan te doen hebben komt wel weer denk ik
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Nou jongen, dat is wel te hopen.
Wat het ook is, laat gauw weer iets van je horen?
Het is nu ontzettend saai op het Forum zonder jou!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik wil gewoon ff niks met de baan te doen hebben komt wel weer denk ik
[/quote]

Af en toe even terugtrekken en de boel laten rusten is niet gek.
Weet zeker dat je binnenkort de spirit weer te pakken hebt.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Soms zit het mee....meestal zit het tegen.......heb ik ook wel eens last van.....gaat vanzelf wel weer over na een tijdje......

Ton
Erare humanum est

Ik ken dat gevoel van: even niets met de baan willen doen.
Gelukkig komt de zin altijd weer terug, samen met nieuwe idee?n.


Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Het is ook het gevolg van er intensief mee bezig zijn, het moet wel een hobby blijven en geen obsessie worden. Even afstand nemen en genieten van het mooie weer dan komen de prikkels wel weer terug.

JohnT

Ik heb al 3 mnd (bijna) niets gedaan aan de baan of ??n van de objecten. Geen tijd? Als de inspiratie er weer is komt de tijd vanzelf.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn