Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

En over de bedding ondervloer, ik zou deze niet met dz-plakband vastzetten. Gewoon kit gebruiken. Als het hout onder het plakband nat wordt laat het los.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 28, 2014, 09:31:57
En over de bedding ondervloer, ik zou deze niet met dz-plakband vastzetten. Gewoon kit gebruiken. Als het hout onder het plakband nat wordt laat het los.

JohnT

Ok johnT ik wilde er vandaag mee aan de slag gaan om de rails er af te hallen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo vanmorgen aan het oprapen geweest het is wel duidelijk te merken als je met woodland alles vast maakt het een beetje makelijk los laat in plaats van verdund houtlijm .



Ik moet maar zo denken het word beter  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo Ger,

Je ben aardig bezig zo.

Ik ken dat wel. Als iets naar het zin is dan blijft het irriteren.

Het kan er inderdaad alleen maar beter van worden.   ;)

Succes ermee
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het ligt niet aan bedding , als het aan de bedding lag zou de loc overal slecht rijden , het ligt volgens mij aan dat Ger zijn wissels niet van stroom voorziet , iig slechte stroomvoorziening. Wilde vandaag met de Digitrax naar hem toe gaan en een metertje voor de rails ( wist gisternacht  pas laat dat ik vandaag vrij had ), maar dat heeft nu geen zin want er liggen geen rails. Weet je wat het allerbelangrijkste is in onze hobby , geduld dat is het allerbelangrijkste , het geduld om even stil te gaan zitten en goed te denken wat dat fout kan zijn , en door uitsluiten tot een conclusie te komen. Als een loc op de wissels hapert en op de gewone rails goed loopt , wat zou er dan aan de hand zijn, dat de wissels niet goed functioneren , als dat dan alleen gebeurd bij een geluidsloc die meer stroom nodig heeft dan een andere loc wat zou het dan kunnen zijn , of te weinig vermogen of te weinig voltage. Nou dat van vermogen had ik willen uitzoeken door de Super Chief er op te zetten , heeft 5A, en met de voeding die ik er bij heb zo'n 12 Volt wat goed is voor N-schaal. Bij mij liep de Amtrak loc vlekkeloos over de wissels , ik gebruik Atlas code 55 wissels die allemaal voeding op de puntstukken hebben wat met de tortoises geregeld word. Dus conclusie waar zou het 99% zeker aan liggen , de voeding van de wissels.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

dat zijn geen halve maatregelen, hopelijk geeft het resultaat.
succes
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik wilde gewoon alles op een rechte opervlakte ook hebben ik weet dat het aan de wissels lag , en die beding wat ik er onder had liggen was niet geschikt Noor wat ik wilde .
Ik leg alleen het station gedeelte en en gedeelte waar de fabriek staat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Het vreemde aan dit verhaal vind ik eigenlijk, dat de trein stopte op de wissel, en na paar seconden verder reed, met die condensator erin zou die gewoon verder moeten rijden, stroom of geen stroom van de rail, ja toch ?

Zo naar de baan goed schoongemaakt te hebben heb ik de ondervloer er op liggen vast gemaakt met d.z. Plakband en kit zuurvrij .
Ligt er strak op nu weer de rails terug op de plek leggen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Opa-Bullcat op maart 28, 2014, 12:09:34
Het vreemde aan dit verhaal vind ik eigenlijk, dat de trein stopte op de wissel, en na paar seconden verder reed, met die condensator erin zou die gewoon verder moeten rijden, stroom of geen stroom van de rail, ja toch ?

Yep Hans , dat zou ook gemoeten hebben , en dat deed ie dus bij mij wel goed.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ben nu bezig met je Bachmann Ger , maar ik heb net een veeeeeeeeeeeeel te klein schroefje laten vallen, hopelijk vind ik m nog.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 28, 2014, 13:06:40
Ben nu bezig met je Bachmann Ger , maar ik heb net een veeeeeeeeeeeeel te klein schroefje laten vallen, hopelijk vind ik m nog.

Magneet pakken Jan,

en Ger ik ben benieuw of dit alles gaat verhelpen.

Je kan het beter gelijk goed aanpakken dan blijven modderen met iets dat je niet bevalt.......
Het is ff shit maar het is niet anders......

Ton
Erare humanum est

@ton dat is ook mijn bedoeling geweest .

@ jan kan gebeuren .

En ik ben nu de rails aan het puzzelen en veel ....... Gescheld op de kamer
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat is verkeerd Ger, zo opgefokt gaan bouwen , dat werkt niet......
Eerst ff uit je dak gaan, half uurtje wachten en dan rustig maar met frisse tegenzin gaan bouwen......die tegenzin gaat vanzelf weg dan....
Ik kan het weten, gebeurd hier ook wel eens..........
$^%$^%$$^%*$&%(&^%(^(&*%$%^$^#@%!!!!

Ton
Erare humanum est