Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stopt die amtrak nou nog steeds op dezelfde plekken Ger, snap er niks van . Bij mij voor de inbouw van de condensator ook veel haperen , na het inbouwen nergens meer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 26, 2014, 16:54:43
Stopt die amtrak nou nog steeds op dezelfde plekken Ger, snap er niks van . Bij mij voor de inbouw van de condensator ook veel haperen , na het inbouwen nergens meer.


Ja jan is precies het zelfde gebleven als eerst
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Over railbedding, heb het al is verteld dacht ik maar toch.

Op mijn baan in H0 ben ik begonnen met het inbedden van de rails met de bekende verdunde houtlijm methode. Dit eerste stukje veroorzaakt behoorlijk veel lawaai waardoor ik besloot om verder te gaan met Scenic cement van Woodland scenics, dit gaf een behoorlijke verbetering. Je hoort nu precies het stukje wat met houtlijm is gedaan zal ik nog wel is veranderen.

Het schijnt dat de lijm van Woodland verdunde boekbinderslijm is.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 26, 2014, 19:11:55
Over railbedding, heb het al is verteld dacht ik maar toch.

Op mijn baan in H0 ben ik begonnen met het inbedden van de rails met de bekende verdunde houtlijm methode. Dit eerste stukje veroorzaakt behoorlijk veel lawaai waardoor ik besloot om verder te gaan met Scenic cement van Woodland scenics, dit gaf een behoorlijke verbetering. Je hoort nu precies het stukje wat met houtlijm is gedaan zal ik nog wel is veranderen.

Het schijnt dat de lijm van Woodland verdunde boekbinderslijm is.

JohnT

Daar kan het niet aan liggen johnT  omdat ik dat overal inderdaad gebruik heb van woodland
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dat is balen Ger.
Misschien dat er toch iets met de bedding aan de hand is.
Te hoog misschien (te veel)?
Stroom toevoer?
Misschien: meten is weten!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op maart 26, 2014, 20:13:37
Dat is balen Ger.
Misschien dat er toch iets met de bedding aan de hand is.
Te hoog misschien (te veel)?
Stroom toevoer?
Misschien: meten is weten!

Ik denk de beding wand het lijkt op stukken dat de trein door een heuvel gebied rijd overdreven dan he .
Stroom ligt nu om de meter ongeveer .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger welke spanning staat er op dat stuk baan waar dit probleem zich voordoet? ff doormeten als je dat hebt tenminste.

Citaat van: Opa-Bullcat op maart 26, 2014, 21:39:03
Ger welke spanning staat er op dat stuk baan waar dit probleem zich voordoet? ff doormeten als je dat hebt tenminste.

Dat heb ik niet Hans ik heb een lok die kruipt over de baan en andere weer iets minder
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op maart 26, 2014, 20:16:17
Ik denk de beding wand het lijkt op stukken dat de trein door een heuvel gebied rijd overdreven dan he .
Stroom ligt nu om de meter ongeveer .

Geluid weerkaatst in de heuvels en bergen meer dan op een kaal vlak stuk, het kan a.h.w niet weg.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 27, 2014, 09:28:51
Citaat van: ger deguelle op maart 26, 2014, 20:16:17
Ik denk de beding wand het lijkt op stukken dat de trein door een heuvel gebied rijd overdreven dan he .
Stroom ligt nu om de meter ongeveer .

Geluid weerkaatst in de heuvels en bergen meer dan op een kaal vlak stuk, het kan a.h.w niet weg.

JohnT

?.h.w. Wat bedoel je hier mee johnT  , ik heb de hele nacht niet goed geslapen omdat ik geen raad meer nu heb wat ik doen moet .
Nu nog stroom bij leggen ? De beding er onder uit hallen dat de rails en wissels mooi recht komen te liggen .
De amtrak een gewoonte decoder geven omdat de rest wel redelijk rijdt
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger kan je niet even met een losse draad naar dat deel kijken of de trein wel rijdt dan, van de trafo rechtstreeks naar dat deel van de baan dus.

Je hebt toevallig geen rollenbank om de trein zelf te testen?

Citaat van: Opa-Bullcat op maart 27, 2014, 09:50:01
Ger kan je niet even met een losse draad naar dat deel kijken of de trein wel rijdt dan, van de trafo rechtstreeks naar dat deel van de baan dus.

Je hebt toevallig geen rollenbank om de trein zelf te testen?

Het ligt niet aan de trein Hans  het ligt aan de stroomtoevoer op mijn baan wand de amtrak reed bij jan wel goed .
Ik heb wel een spanningsmeter maar weet niet hoe zoon ding werkt ,waar moet die schijf op staan en wat moet die aangeven ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Moet op V~ staan Ger , dcc is wisselspanning.
Dan kan je de spanning op de rails meten.
Als je wil meten of je rails goed aansluiten dan gebruik je de Ohm Stand , dat hoefijzertje.
Goede verbinding moet je 0,00 zien staan als je 1 ziet staan heb je geen goede verbinding < of te wel los, oneindige weerstand.
Als je dat wil meten moet je wel de spanning uitschakelen anders blaas je je meter op!!!

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 27, 2014, 10:20:07
Moet op V~ staan Ger , dcc is wisselspanning.
Dan kan je de spanning op de rails meten.
Als je wil meten of je rails goed aansluiten dan gebruik je de Ohm Stand , dat hoefijzertje.
Goede verbinding moet je 0,00 zien staan als je 1 ziet staan heb je geen goede verbinding < of te wel los, oneindige weerstand.
Als je dat wil meten moet je wel de spanning uitschakelen anders blaas je je meter op!!!

Ton

Ok ton thx ga eens testen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heb ff getest en ik zie op de meter staan :  20.01
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf