Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Heb vandaag nog eens een beetje aan de berg van colorado river gedaan namelijk een beetje groen aan gebracht .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik blijf het toch een schitterende berg vinden Ger.

Een prachtig stukje landschap Ger, Echt mooi. 8)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik heb nog wat gedroogd gras er over gedaan  .



Nu wil ik hier en daar nog wat kleine dennen en loofbomen neer zetten in de helling .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

ligt eraan hoe hoog dit moet voorstellen.
hoe hoger , des te meer coniferen en nog hoger geen bomen meer.
de boomgrens noemen ze dat.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op februari 23, 2014, 22:39:51
ligt eraan hoe hoog dit moet voorstellen.
hoe hoger , des te meer coniferen en nog hoger geen bomen meer.
de boomgrens noemen ze dat.

Realistisch moeten we denk ik vaststellen dat de boomgrens hier (waarschijnlijk) niet ter sprake is. Laat het eens anderhalve meter hoog zijn, x 160 wordt dat 240 meter. De boomgrens ligt wat hoger dacht ik...  ;) We zullen voor een boomgrens een fors beroep op onze goede vriend 'Selectieve Compressie' moeten doen. 8)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

zuurstof!!!! ja das een goeie, Gerard.... ;D roflmao!!!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: Gerard Wassink op februari 24, 2014, 00:41:24
Citaat van: dutchbuilder op februari 23, 2014, 22:39:51
ligt eraan hoe hoog dit moet voorstellen.
hoe hoger , des te meer coniferen en nog hoger geen bomen meer.
de boomgrens noemen ze dat.

Realistisch moeten we denk ik vaststellen dat de boomgrens hier (waarschijnlijk) niet ter sprake is. Laat het eens anderhalve meter hoog zijn, x 160 wordt dat 240 meter. De boomgrens ligt wat hoger dacht ik...  ;) We zullen voor een boomgrens een fors beroep op onze goede vriend 'Selectieve Compressie' moeten doen. 8)

Gerard

De onderkant van een baan zou door de eigenaar van die baan al op een hoogte kunnen zitten die hij verkozen heeft. Dus zou die bijvoorbeeld op 2000 meter gesteld kunnen worden. Alles wat daar boven zit is natuurlijk alleen maar hoger. Met andere woorden: de baan van Ger zou zich heel hoog in de bergen kunnen bevinden, maar omdat er ook veel gras te zien is, is dat wel een aanwijzing dat die zich niet boven de boomgrens bevindt. Dus zullen op die baan een aantal bomen (naar keuze: meer of minder coniferen of een mix met andere bomen) niet misstaan, lijkt me.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Heren ik ben een beetje uitgegaan van dit filmpje ik heb er weer veel gezien gister daar om ben ik weer gaan doen aan deze berg op mijn baan ..
Maar hier de film waar ik een beetje van uitgegaan ben :

http://youtu.be/dB6ZonqNby0

De hoogte vanaf de rivier tot boven kant ber is 60 cm ,en vanaf de grond een kleine een meter tachtig en tweemeter lang
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

duidelijk Ger.
Het coniferen gehalte is aardig hoog en het loof aandeel is laag en klein van formaat.
Dus redelijk hoog boven sea level.

BTW een verhelderend filmpje!

Ton
Erare humanum est

De film geeft inderdaad wel een goed beeld van de begroeiing op de door jou gewenste hoogte.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ik heb een klein hoekje wat kleine bomen gezet  heb ook geprobeerd met kleine dennen er tussen maar dat vond ik eerlijk niet uitzien .



Wat vinden jullie er van ? Ja of nee ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Volgens mij moet je de bomen iets lager zetten en de dennen wat hoger, niet door elkaar heen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op februari 24, 2014, 12:37:46
Hi Ger,

Volgens mij moet je de bomen iets lager zetten en de dennen wat hoger, niet door elkaar heen.

Ja, en op de foto lijken de boompjes allemaal ongeveer even groot. Misschien is een variatie in grote ook gunstig voor de realiteit. Ook hier en daar wat bomen min of meer in een groep en af en toe een struikje.
Ik zie ook wat licht in de tunnel dat er in werkelijkheid niet zou mogen wezen, hopelijk is daar ook nog iets aan te doen. :)
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Ja, maar........
De loofbomen beginnen op deze hoogte dwergvormen aan te nemen.
Je denkt dat je struiken ziet maar dat zijn kleine dwerg loofboompjes.
De coniferen daarentegen hebben nog de gewone hoogte.

Ton
Erare humanum est