Cardigan Bay Coastal Railroad part 2

Gestart door milocomarty, mei 08, 2012, 21:33:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hallo Martin,

Petje af voor jouw modelbouwkunsten en voor de snelheid wwarmee je bouwt.
Verder verbaas ik me steeds weer over je vele ide?en voor het ontwerpen van nieuwe structures en het gebruik van vaak alledaagse materialen. Ook het gemak en de snelheid waarmee jouw kunsten via dit forum tot ons komen heeft mijn respect verdiend.

Wat ik me afvraag is of het niet handiger en gemakkelijker is om de ramen en deuren in de  wanden van de huisjes te monteren voordat deze samengebouwd worden. Of zie ik dat verkeerd?

Ik blijf het volgen,

Groet,
Fredy Coenen
The Espee      -     The Friendly Southern  Pacific

juni 05, 2012, 12:53:18 #61 Last Edit: juni 06, 2012, 00:54:11 by milocomarty
Citaat van: shayman op juni 05, 2012, 12:03:39
Hallo Martin,

Petje af voor jouw modelbouwkunsten en voor de snelheid wwarmee je bouwt.
Verder verbaas ik me steeds weer over je vele ide?en voor het ontwerpen van nieuwe structures en het gebruik van vaak alledaagse materialen. Ook het gemak en de snelheid waarmee jouw kunsten via dit forum tot ons komen heeft mijn respect verdiend.

Dank je Fredy, vindt het oog erg leuk om dat wat ik telkens probeer en leer te delen met mede modelbouwers..Wat betreft de ide?en en ontwerpen is een opleiding lang geleden aan de kunstacedemie, en m'n dagelijks werk als zelfstandig meubelontwerper en bouwer uiteraard wel een voordeel.
Daarnaast struin ik veel online US bibliotheken af op zoek naar beeldmateriaal uit de tijd en werk van daaruit als uitgangspunt. Wel continue bezig met interessante daklijnen, het kijkspel en kijklijnen om de baan voor kijkers zo spannend mogelijk te houden. Dwz dat ik probeer telkens dingen te blokkeren en te verstoppen zodat kijkers telkens wat nieuws ontdekken.
Wat betreft de snelheid is het dat ik vaak aan meerdere dingen tegelijk werk, ook in m'n 1:1 , als het een staat te drogen ga je verder met het ander. En ik heb nog een aantal jaren in te halen  ;) ben geen modelbouwer van het eerste uur maar pas in juli 2010 begonnen...

CitaatWat ik me afvraag is of het niet handiger en gemakkelijker is om de ramen en deuren in de  wanden van de huisjes te monteren voordat deze samengebouwd worden. Of zie ik dat verkeerd?

Maakt voor de US houtbouw niet zoveel uit, veel van de ramen en deuren hebben van die houten afdeklijsten waardoor het plakken van buitenaf eigenlijk vrij eenvoudig is. Ook kant en klare van bv Tichy of Grandt Line of de bouwsetjes van Rusty Stumps worden van buitenaf geplakt



Vanavond maar eens een poging tot ramen en deuren gewaagd. Onder de indruk van Marty's sticky stuff (dat 3M 468MP spul van hem, een knaap in Team Mitropa heb er zo'n m2 van gekregen) heb ik dat maar eens op de achterzijde van het fineer geplakt. Daarna diverse breedtes strippies gesneden en peel en stick op een stukkie overhead sheet geplakt. De deur op een stukkie dun karton..Dat spul maakt het leven makkelijk en bouwt lekker snel weg. Geen geknoei met secondenlijm en plakt als de beste..Geen plaatjes geschoten van het bouwproces alleen van het bijna affe, moet nog wat weatheren op de snijkanten





Dit is van die tape waar Jan en ik het op het oude forum ook al over hebben gehad, een erg dunne lijmlaag tussen twee dragers eigenlijk. Zou ook kunnen lukken met erg dunne 2 zijdige maar durf dat niet te garanderen..

Beetje aan het opruimen de laatste dagen, wel nog een beetje schaalhout 12x12, 12x4 gemaakt voor de volgende houten steunmuren..uurtje werk en 4,80 aan ruw basswood 
Tevens hier http://www.imaginethatlaserart.com/ een 3 pak met wagens besteld. Erg leuke siteook  voor mensen die wat met een highline willen..

Dat is mooi spul!!!! Heftig!!!!
Ton
Erare humanum est

Klein beetje kloten met mininatur klimop...moet er wel effe aan wennen...








Het ziet er mooi uit. Petje af..

Erg mooi spul van MiniNatur. Waar haal je het, of bestel je het op het internet?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bart, beide zitten we in een clubje genaamd Team Mtropa... en daar was een medelid die zijn restpartij Silflor en Mininatur verkochtomdat hij stopte met de hobby ;)


Alleen moet de eigenaar van deze winkel eens een opfriscursusje "modelschalen" volgen..... Schaal G 1-45.....TUUUUUURLIJK!!!!

Ton
Erare humanum est

Beetje van die kleine groene dingen de laatste tijd...









tijd om de lijm te laten drogen.....schijt is er nie