Cardigan Bay Coastal Railroad part 2

Gestart door milocomarty, mei 08, 2012, 21:33:54

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

21 september 1919 a landslide above the tunnels entering the town of Cardigan severely damaged reefer 76 and totaly wrecked caboose nr. 5. It took the management untill may 1922 to decide if they would rebuild reefer 76. Decision was made to clad up the roof with sheet iron...





Wou op het laatste 0n30ima reefertje een wat andere look. Dakkie beplakt met aluminiumtape, naden jas ik wel wat gel secondenlijm in om de lasnaden te immiteren (da kunnen die jongens van de CBC workshop nie zo goe) daarna maar een verfje erop met wat roestige aspecten, 't is tenslotte crisis

Mooi verhaaltje erbij Martin, ziet er weer niet zo strak uit, en das goed.  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thanks Jan, disney schaal he  ;) Geeft me gelijk de mogelijkheid een caboose wrak aan het eind van het uitloopspoor bij de tunnelingang achter Testards neer te zetten...

Zonder verhaal geen motivatie. Mooi gevonden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn



Vanavond weer eens wat aan het knoeien met de grassmaster. Koperen strippie toegevoegd die in contact staat met het metalen rooster op de dop..



Vind het een grote verbetering, je hoort de statische electriciteit gewoon knisperen als je de vezels strooit. Wel gebruik ik op dit moment een 12V DC voeding achter het ding...paar fotootjes voor het verschil. Beeldje van de module waar ik de grassen een tijd geleden heb gedaan en is opgebouwd uit een laag of 4/5..



nu een stukkie wat ik vanavond gedaan heb, een basislaag van 2mm ingedruppelt met een lijmmix en daarna begrast met diverse tintjes..





Liggen nog wat losse vezels hier en daar maar ik vindt het verschil echt verbluffend. Nu maar eens wat gaan spelen met de 12mm en de tuft platen. Ook eens kijken wat spannings variatie voor een gevolgen heeft...

Ziet er idd anders/beter uit Martin, heb je ergens een uitleg hoe jij je grassmaster gemaakt hebt, stond dat ergens op het oude forum.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Is geen eigenbouw Jan, een gemodificeerde Noch stok. Chassis deel in de dop, zo'n verstelbare wandvoeding van 1A erachter (op 12V) en dan de koperbaan naar het gaas van het deksel. Is in mijn geval nog metaal bij de nieuwere kunststof, zal men dus een stalen rooster in moeten maken. Probleem met dat ding is in mijn ogen de batterij voeding (kost ontzettend veel 9V blokkies) en het feit dat het statische gedeelte boven in de beker zit. Met deze kleine aanpassingen grast ie als de beste...


Met dat verschil dat je nu geen bekeuringen meer krijgt...... :) ;)

Ondanks dat ik vanavond pas om 10.30 uur terug was van een montage klus kon ik het niet laten wat met de verbeterde nochstok te spelen. Maar een stukkie van de Noa's Cove modules begrast







Beetje de Karst druppeltechniek, zo uit het Ponal houtlijm potje met de snelle D2 / voorstrijkmix, nochstok eroverheen, stofzuiger op de laagste stand, keer herhalen met een ander graskleurtje, niet vergeten de stroom uit te schakelen   :o Weten we gelijk waarom die dingen af fabriek niet zo zijn  ;D

Wat me opvalt Martin is dat de brug en de rotsen rechts van de brug erg schoon zijn naar mijn smaak, kan natuurlijk zijn dat je dit nog moet weatheren.

Gras ziet er perfect uit, heb hetzelfde gedaan op mijn baan , maar in N-schaal heb je niet zoveel hoogtes in gras, te lang gaat er al gauw onnatuurlijk uit zien.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ehm, Polak heeft 1 en 2 mm's, beetje 4,5 er bij tussen kan toch nog (net)......2 foot hoog gras is niet ongewoon, wel op de golfbaan natuurlijk  ;)

Hi Martin, dat ziet er echt mooi uit!!!! Je upgrade heeft zo te zien wel geholpen of is het "de messter's hand"  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn