Chopper Kopen

Gestart door Klaas1975, november 27, 2012, 17:32:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: usronald op november 27, 2012, 13:51:28
Dank U ;) Het snijden van de shingles is best nog wel veel werk, half uurtje voor 3 rijen. Maar met de NorthWestShortLine cutter is dat geen probleem. Ik heb wel het mesje gemold gisteren maar gelukkig heb ik nog 5 reserve exemplaren ;)
Zal je man Ronald blij mee wezen  ;)
Waar kun je trouwens zo'n cutter kopen?
Ben behalve met modelspoor, ook met een schip van hout bezig en dan is zo'n cutter wel makkelijk.
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Klaas, heb de mijne destijds in Belgie gekocht bij Rocky Rail (+/- 44 euro). Die stond er mee op Euromodelbouw. Piet Peetoom (GM&S) verkoopt ze ook maar is er erg duur mee (ik dacht 63 euro). Zou ik toch proberen 'm ergens anders te krijgen alhoewel dan meestal weer verzending en douane erbij komen.

Uit Engeland 40 pond, uit America is de Chopper II rond de 40 dollar maar heb je hem nog niet hier.

Aha , bij RD hobby voor 39,90 http://www.rd-hobby.de/shopping/catalog.php?id=845&item=55781, maar nu komt het , verzendkosten naar NL het lieve sommetje van ? 17,-. Heb je iemand die het in Duitsland kan ontvangen net zoals ik is het slechts ? 5,50 verzendkosten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N



Ik merk het, zoiets zou je niet bij een poppenhuis verwachten  ;D
Tenzij je die zelf maakt, want dat zijn ook juweeltjes
Gr. Klaas

Door omstandigheden kan ik helaas eerst geen amerikaan kopen

Ze hebben trouwens nog veel meer leuke gereedschappen ook wat van Micro-Marc plus bouwmaterialen zoals styreen e.d.

JohnT

Citaat van: JohnT op november 28, 2012, 11:28:55
Gevonden, Bibian's Poppenhuis

Soms vind je iets in een heel andere hoek.

JohnT
Das wel een matige replica voor 42,50 , de echte is niet veel duurder maar wel veel degelijker.

Bij Model Train Stuff is deze slechts $ 34, - , als je toevallig nog wat meer daar vandaan moet hebben. Helaas is hun goedkoopste verzenden 37 dollar.
Ik zou iig voor de echte gaan ook al is die 2 tientjes meer vanuit Duitsland ( heb je geen Duitse vrienden of zo ).
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Misschien kunnen jullie deze discussie even afsplitsen uit mijn draadje? Dank U ;)

Citaat van: Janbouli op november 28, 2012, 17:31:11
Citaat van: JohnT op november 28, 2012, 11:28:55
Gevonden, Bibian's Poppenhuis

Soms vind je iets in een heel andere hoek.

JohnT
Das wel een matige replica voor 42,50 , de echte is niet veel duurder maar wel veel degelijker.

Bij Model Train Stuff is deze slechts $ 34, - , als je toevallig nog wat meer daar vandaan moet hebben. Helaas is hun goedkoopste verzenden 37 dollar.
Ik zou iig voor de echte gaan ook al is die 2 tientjes meer vanuit Duitsland ( heb je geen Duitse vrienden of zo ).

Ik he de chopper van Bibians en deze bevalt prima voordeel voor mij was geen gedoe met import en goedkope verzending. Verder een snelle levering. En reserve mesjes kan ik in de bouwmarkt kopen. Minpunt is dat het mesje een sleufje maakt in het hout. Dit wordt met de echte chopper opgevangen met een snijmat. Ik heb het opgelost door het sleufje te vullen met twee componentenlijm, dit is hart genoeg en werkt nog steeds.


JohnT

De snijmat van NWSL kan gemakkelijk vervangen worden door een stuk uit de A3 mat van bv de Action. Die kun je dan 4x gebruiken ;)

Citaat van: usronald op november 28, 2012, 19:22:36
De snijmat van NWSL kan gemakkelijk vervangen worden door een stuk uit de A3 mat van bv de Action. Die kun je dan 4x gebruiken ;)

Yep heb ik all een paar keer gedaan. De chopper is een van mn meest gebruikte gereedschappen, de echte is ook onverwoestbaar, niks geen hout maar gietijzer,  en de mesjes zijn per 100 te krijgen ook hier in Nederland.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik zie dat dit een oud draadje is maar ben toch benieuwd

Waar hier in Nederland een bulk pak van 100 van die mesjes te kopen en wat ze dan kosten ?


en RD hobby heeft de chopper en de matjes op voorraad.
DJ

DJ,

Ik regel wel die mesjes wel voor je.
Heb je ook nog latjes en/of balsa nodig?

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Hey Jaap,

Nee daar kom ik op het moment genoeg van maar van die mesjes had ik er toevallig een paar en heb net een chopper aangeschaft maar zag al snel hoe belangrijk scherpe mesjes zijn om een rechte snede te kunnen maken.
En bij de bouwmarkt vond ik ze nog vrij prijzig en heb het financieel niet heel breed dus beetje op de kleintjes letten.
DJ