Peco perikelen

Gestart door Dude, mei 27, 2019, 15:11:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

En als ik doorzagingen maak, dat is het simpelste en ik hoef niet te slopen :(
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Doe het zo dicht mogelijk bij het hartstuk, in de foto staat nu de hele punt zonder stroom. Een loc met meedere stroomafnemende wielen kan er dan wel over een twee asser kan blijven staan.

JohnT

Citaat van: JohnT op juni 04, 2019, 19:04:21
Doe het zo dicht mogelijk bij het hartstuk, in de foto staat nu de hele punt zonder stroom. Een loc met meedere stroomafnemende wielen kan er dan wel over een twee asser kan blijven staan.

JohnT

Nee, het hartstuk staan niet zonder spanning maar schakelt die om.
En ja zo dicht mogelijk bij het hartstuk doorslijpen.
Waarom niet de raillassen wegslijpen?

Ton
Erare humanum est

Ik word er moedeloos !!!

Eerst leek de baan string vrij, maar toen kwamik erachter dat een kleine loc bleef staan er zaten drie stukken tussen die stroomloos bleken
De boel doorgezaagd en extra draadjes eraan gesoldeerd, in feite liggen de wissels nu los van elkaar

maar ik blijf maar sluiten houden, om helemaal gek van te worden! Wie weet raad, want ik kn nu niet verder met bouwen
Zie foto's voor details
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

Het is moeilijk te zien op de foto's. Het enige wat ik kan aanraden (dat heb ik ook gedaan bij mijn recente kortsluiting) is alle stroomdraden losmaken van de voeding en dan met een multimeter gaan zoeken. Bij mij bleek het om vocht te gaan (verf) die onder het hardstuk van een wissel was gelopen. Ik heb dat stukje helemaal doorgeslapen en sluiting was weg. Het is en blijft stap voor stap detecteren.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zoals op de foto,

https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1483.0;attach=19135;image
hebben wij bij ons op de clubbaan de wissels ook geïsoleerd. Maar dan zijn de wisseltongen verbonden met het hartstuk niet geïsoleerd zoals op deze foto.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=1483.0;attach=19138;image

De railspanning komt van de enkele rail die naar het wissel toegaat. De wisseltongen werken als een schakelaar en voorzien het hartsuk van stroom in de juiste polariteit. De twee rails die na het wissel komen worden weer van rijspanning voorzien.

JohnT