De Fabriek

Gestart door BvDoorn, januari 29, 2019, 08:45:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niet stil gezeten! Maar ook weer geen grote vorderingen gemaakt.

Als je nog iets zoekt om je 18 minuten bij te vervelen dan is onderstaande vast wel iets  :laugh:



Ik wens iedereen een mooie kerst en een goed begin van 2020. Mag het een mooi hobby jaar worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hij rijdt gruwelijk mooi Bart.
Draaischijf is ook oké.
Hans, liefhebber On30 + H0


januari 09, 2020, 14:28:26 #108 Last Edit: januari 09, 2020, 16:10:04 by BvDoorn
Het is stil aan de overkant...... Volgens de mensen van Walcheren en Zuid Beveland zijn wij de overkant......... Maar ach, andersom is ook een feit.

Niet helemaal stil. Een paar dingen paralel op stapel.

De collega hobbyisten van de "overkant" zullen dit wel herkenen.





Station Baarland of 's Graavenpolder of ..... enz. Het grootste gedeelte van de spoorlijn door Zuid Beveland was volges dit het standaard ontwerp waar stations mee werden gebouwd. De gips wanden en dak komen van Cor van Vliet. Die was er ooit aan begonnen met het gieten van de muren en het dak. Nu krijgt het bij mij een plekje.

Het heeft een paar @#%@& grrrrrr @#&* momentjes gehad. Zijwand viel op.... juist andere zijwand en gips breekt makkelijk. Edoch lijmt ook makkelijk......

En nee er komt geen station. Daar heb ik niet de ruime voor doch links van de brug voor de fidle yard komt de indruk van een station. Een stukje dubbel spoor en een stootblock (te bereiken via de transfer lade) en een stations gebouw. En wie weet in de verre toekomst......

Ander project is het maken van een treurwilg. Geweldig mooie bomen. Wij hebben een volwassen exemplaar achter in de tuin staan. Nou, bouwen is wat anders.Ik ben er aan begonnen omdat ik denk dat ik met Heki blad loof de juiste langwerpige blaadjes heb gevonden.

Uiteraard begonnen met het wikkelen van draad


50 meter metaal binddraad ..........


Plusminus op de locatie waar hij gaat staan. De bedoeling is dat de trein onder het bladerdak door rijdt.


De hoofdstam staat voor een groot gedeelte in de "Epoxy reparatie kleedmassa" van Griffon. Ik dacht nog even inpolderen met dakgoot tin, wel genoeg tin in huis maar voor de grootte geen fatsoenlijke brander die ook de kern heet kan maken.
Dit gaat ook prima



3 lagen houtlijm, water, allesvuller en woodland scenic turf

Ik wilde vandaag eigenlijk de basiskleur aan brengen met een knikkers maar hier waait het nu behoorlijk hard. Morgen dus...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Goed bezig Bart, het is inderdaad stil. Krijg zo langzamerhand de indruk dat voor velen alleen nog FB interessant is. Zelf post ik ook niet veel maar ben wel dagelijks bezig met treinen. Beetje verslaafd aan mijn 3D printer en er wat NIET Amerikaanse projecten op lopen dus niet echt het idee dat er hier dan belangstelling voor is.


JohnT

3D printer. Staat bij mij nu even stil. Volgende week weer een hele week productie. Straatpatroon printen en spullen voor de goederen loods. Een aanvulling op de hobby  :laugh:

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Het is, net zoals een draaibank, computer, snijplotter, vijl en een mes, gereedschap en niet meer dan dat.

Ton
Erare humanum est

januari 10, 2020, 01:22:01 #112 Last Edit: januari 10, 2020, 01:23:51 by Joop_L
Citaat van: JohnT op januari 09, 2020, 19:12:19 Krijg zo langzamerhand de indruk dat voor velen alleen nog FB interessant is.
Hier niet hoor. FB heb ik gedag gezegd. Waardeloos medium. Heeft maar 1 doel, en dat is reclame spammen.

Citaat van: JohnT op januari 09, 2020, 19:12:19 Zelf post ik ook niet veel maar ben wel dagelijks bezig met treinen.
Ik post niks, maar lees wel dagelijks hier even. Althans, als er wat geplaatst is natuurlijk  :wink: Fröbel momenteel wat gebouwen in elkaar van karton, fineer en golfplaten.  :smiley: :smiley:

@BvDoorn Dat is een mooie treurwilg in wording!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: dutchbuilder op januari 10, 2020, 00:07:54
Het is, net zoals een draaibank, computer, snijplotter, vijl en een mes, gereedschap en niet meer dan dat.

Ton


Waarbij het tekenen erg leuk is maar vreselijk veel tijd vraagt. Ik zie ook teveel leuke projecten  :laugh:


JohnT

Verder met de bouw van de treurwilg.

We hebben er een in de achtertuin en onze buren ook. Als ik dus uit het keukenraam kijk staat het voorbeeld mij aan te staren


Het voorbeeld, deze staat bij de buren in de tuin


Na 4 uur knippen en plakken â..." van de fijne takjes aangebracht


Voor de twijgen gebruik ik garen wat met secondeslijm vastgeplakt wordt op het metalen frame.

Nog 2/3e boom te gaan. Dan het garen geel/groen spuiten en dan het loof erop.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er goed uit. Ik heb ook wel diverse bomen gemaakt maar de treurwilg is toch een moeilijkere uitdaging.


JohnT

Is heeeeeel veel werk, maar dan heb je ook iets!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Wow , wat een onderneming , ziet er al goed uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

netjes hoor ,je boom
meestal vertin ik de stam om een stevig geheel te krijgen
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op januari 14, 2020, 22:16:41
netjes hoor ,je boom
meestal vertin ik de stam om een stevig geheel te krijgen
Cor

Ik heb dat bij de andere bomen ook gedaan maar deze stam is iets te dik en mijn brandertje iets te klein  :angel: Dus alternatie die 2 componenten kneedbaar blauwe stik.

By the way. De methode die ik voor ogen had werkte niet. Na het aanbrengen van de lijm op de garen ging die klitten en moest dus alles er weer af halen.

Nu een geduld werkje. garen dopen in 1 deel houtlijm, 1 deel groene verf en 3 delen water.
Dan van strooisel voorzien
Laten droge
aanbrengen en fixeren met seconden lijm

En jaa heb de vingers al vastgeplakt en ook mijn lippen :embarrassed:

Nog +/- 400 draadjes te gaan  :smiley:



Kevertje is 1:43

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn