Het is stil aan de overkant...... Volgens de mensen van Walcheren en Zuid Beveland zijn wij de overkant......... Maar ach, andersom is ook een feit.
Niet helemaal stil. Een paar dingen paralel op stapel.
De collega hobbyisten van de "overkant" zullen dit wel herkenen.


Station Baarland of 's Graavenpolder of ..... enz. Het grootste gedeelte van de spoorlijn door Zuid Beveland was volges dit het standaard ontwerp waar stations mee werden gebouwd. De gips wanden en dak komen van Cor van Vliet. Die was er ooit aan begonnen met het gieten van de muren en het dak. Nu krijgt het bij mij een plekje.
Het heeft een paar @#%@& grrrrrr @#&* momentjes gehad. Zijwand viel op.... juist andere zijwand en gips breekt makkelijk. Edoch lijmt ook makkelijk......
En nee er komt geen station. Daar heb ik niet de ruime voor doch links van de brug voor de fidle yard komt de indruk van een station. Een stukje dubbel spoor en een stootblock (te bereiken via de transfer lade) en een stations gebouw. En wie weet in de verre toekomst......
Ander project is het maken van een treurwilg. Geweldig mooie bomen. Wij hebben een volwassen exemplaar achter in de tuin staan. Nou, bouwen is wat anders.Ik ben er aan begonnen omdat ik denk dat ik met Heki blad loof de juiste langwerpige blaadjes heb gevonden.
Uiteraard begonnen met het wikkelen van draad
50 meter metaal binddraad ..........
Plusminus op de locatie waar hij gaat staan. De bedoeling is dat de trein onder het bladerdak door rijdt.
De hoofdstam staat voor een groot gedeelte in de "Epoxy reparatie kleedmassa" van Griffon. Ik dacht nog even inpolderen met dakgoot tin, wel genoeg tin in huis maar voor de grootte geen fatsoenlijke brander die ook de kern heet kan maken.
Dit gaat ook prima
3 lagen houtlijm, water, allesvuller en woodland scenic turfIk wilde vandaag eigenlijk de basiskleur aan brengen met een knikkers maar hier waait het nu behoorlijk hard. Morgen dus...