De Fabriek

Gestart door BvDoorn, januari 29, 2019, 08:45:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Citaat van: JohnT op juli 10, 2019, 09:24:55
Heel mooi, je hebt dus alles geprint?


JohnT

Yep. Elk gevel deel is een geheel net zo iets als de segmenten die Walters op de markt brengt.
Ik zal vandaag op morgen wat achtergrond materiaal plaatsen
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Tja, een kantoor komt pas tot leven als er ook volk in zit. Ik heb geen echte mini mensjes gevonden die echt voor een kantoor situatie gemaakt zijn. Alternatief is wat zittende en staande reizigers van o.a. Preiser.

Meubilair? Natuurlijk is er via de diverse Dollhouse leveranciers best wel wat leuks te vinden maar vind het niet speciaal genoeg om er veel geld voor uit te geven. Vandaar maar een bureau meubel zelf gemaakt in 3d voor de 3d printer.


Gewoon een werkdag, 2 mensen die een klein onderonsje hebben. Mensjes zijn van Preiser, meubilair is geprint.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Cool !!!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Heel mooi gedaan Bart.
Geeft veel meer voldoening zo.
Hans, liefhebber On30 + H0


Vervolg:





De dames zullen wel herkent zijn, die zijn van Preiser. Bureaus en typemachine tafel zijn zelf ontwikkeld en 3d geprint. Je kan dus duidelijk de printgangen zien op het meubilair. Zonder leesbril en op een afstand van 1 meter zie je het niet meer   :laugh:

By the way, tijdperk is III, mid 6o en begin jaren 70. Geen PC's, laptops, Wordprocessors en iedereen een telefoon. Je deelde een telefoon op een blok van 3 of 4 bureaus en als je mazzel had, had je een typemachine....... Wel de intrede van de minirok, hot pants, flower power en mannen met lang haar.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Joh Bart ze komen dadelijk toch in een gebouw te staan , dan zie je het niet.
Ik heb van die poppetjes uit China die door een Chinees met twee linkerhanden in het donker met zijn voeten zijn geschilderd.
In een wagon zie je er weinig van maar geven wel vulling.

Ton

Erare humanum est

Hi Ton, ik weet dat een deel van de details nooit te zien zijn als ze eenmaal achter het glas van het gebouw verdwijnen edoch is dit gewoon leuk om te doen en je weet maar nooit, misschien komen zie in een jaar of 5 weer achter het glas vandaan en zitten de dames op een terras.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Inderdaad, Je ziet er weinig meer van terug. Het leuke is natuurlijk het bouwen van het interieur en dat je zelf weet dat het er in zit.

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nee, ik heb niet stil gezeten....... Wel een mooie zomer than opgelopen  :laugh:

Allereerst is 33 Street is verhuisd..... Dat klinkt dramatisch maar is het niet .



Om een idee te geven bovenstaand plaatje. USA 33 Street was links op het 6 meter gedeelte. Nu naar rechts. Ingekort dat wel. 1 module ingepakt en in bewaar stand gezet. 2 modules actief (tenminste als ik de stroom aansluit en nog wat anders klein elektrisch werk verricht).

De fabriek is nu naar beneden verhuisd en kleine bonus. Deze kan ik uitbreiden met een extra module van 117 cm. De brug is al besteld.

Maar terug naar het kantoor van de fabriek. Afgelopen dagen hebben de dames hun kantoor gekregen.





En ze zijn heel blij  :laugh:
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Het is een beetje stil geweest. Niet dat er niets gebeurd is.
* Mijn Amerikaanse baan aangepast en verplaatst naar de overkant van de kamer. Daar moet nog wel iets aan gebeuren maar ik houd hem vast voor de Amerikaanse Conventie volgend jaar in Nederland.
* De modules van de fabriek naar mijn hobby kamer verplaatst. Bonus is de ruimte voor een extra module van 122 cm
* Het beter snoei werk in onze voortuin. 2 Kastanjes en 1 Es begonnen wel erg hun best te doen om het landschap en het huis te veroveren. Nu weer licht in onze voortuin


De stammen in de lengte doorgezaagd in plakken van 8 cm. Mijn schoonzoon gaat er over een paar jaar een mooie 8 persoons tafel van maken.

De bonus van de verhuizing van de modules is de extra rijlengte. Maar wat ga je er mee doen.

Ik heb een zwak voor de oplossing spoor- en verkeersbrug zoals vroeger de RTM had in het kanaal door Voorne. Nu was dat een draaibrug (nooit gezien dat hij werd bediend). Dus moest er op de nieuwe module een brug komen. Geen beweegbare brug. Het is maar een afwateringskanaal.

Afijn de brug is van Luetke, niet een zeer fijn model, maar voorlopig voldoet het (binnen het budget). Ook weg verkeer gebruikt te brug dus heb ik hem van een houten brugdek voorzien. Op- en afrit zijn straks ook bestraat.




Ik heb even wat wit karton op de achtergrond gezet. Ik moet de Amerikaanse achtergrond nog weg werken.

Als hij straks af is, is de onderdoorgang (water onderkant brug) +/- 1.80 meter. Meer dan genoeg voor een vaste brug over een afwateringskanaal.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn