Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Denk dat wij onder deze omstandigheden allemaal wel last hebben/krijgen van een dip. De remedie voor mij is zoals Ton al aangeeft jezelf een schop onder de kont te verkopen en gewoon wat aanpakken maakt niet uit wat het hoeft zelfs niets met treinen te maken te hebben.


Dus met opruimen Jan, ben je ook al bezig om de dip te verwerken.


Mooie scene trouwens Ger, heel natuurlijk opgezet.


JohnT


Dank u , maar helaas kan ik nu niks doen aan mijn hobby omdat ik met een aanbouw aan de slag ben om alles gelijksvloer te krijgen voor Claudia .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi allemaal.

Ik leef nog maar heb het druk met de aanbouw aan het huis voor de vrouw , maar nu ff een paar maanden rustig  aan doen voor mijn lichaam .
Voor me een beetje te ontspannen ben ik weer  aan mijn baantje aan het werken , ik wil een trestel maken voor een stuk dubbel spoor maar eerst wat zoek werk er naar gedaan .
Ten eerste een mal gemaakt dat ik ook alles het zelfde krijg , de trestel ga ik 4 mm latjes voor gebruiken maar heb ook een test gemaakt hoe de mal werkt en nu dan maar uitwerken .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hoi Ger, stevig bouwwerkje.

Ton
Erare humanum est


Gaat goed Ger , alleen zou ik een paar latjes minder gebruiken. Google eens "wood railroad trestle design". Kom je onder andere deze tegen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@jan deze had ik nog niet gezien.

Ben deze avond nog eens aan de keukentafel gaan zitten om het een en ander te testen met een mal ,em ook voor minder laten te gebruiken .
Bij deze mal ( schuim )heb ik er 2 minder gebruikt dan het voorbeeld en voor het oog vind ik deze al beter uit zien , ik had eerst 4 mm x4 mm gebruikt maar denk dat ik voor 3mmx3mm ga doen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er al een stuk beter uit Ger
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

3x3mm. Is meer als voldoende Ger.
Anders worden het wel heel erge grove staken.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Veel succes jongen.
Hans, liefhebber On30 + H0

Op de tekening zijn de hoofdbalken 12 x 12 Inch , dat is 1 foot x1 foot.
1 foot is 30,5 cm.
30.5 / 160 = 0,190625 is afgerond 2mm.
3mm = 480mm
4mm = 640mm
Of 2mm nu te klein is, je krijgt door de rekenmachine te gebruiken een idee of een maat kan of niet kan.

Ton

Erare humanum est

Met de maat is inderdaad afwegen en een midden weg weten te vinden 4 mmx4mm vond ik te dik ,2mmx2mm vond ik te dun dus daarom ga ik voor 3 mm .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Deze week naar het werk een uurtje gewerkt aan de ravijn waar de trestel komt te staan hij is 35 cm lang .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Vandaag een beetje gewerkt aan mijn trestel brug voor op mijn baantje ,het schiet aardig op het meeste werk zit het in het goede malletje maken .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf