Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Werkt wel zo een klimspiraal. Word wel een hele toren zo, om de hoogte te krijgen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

bij de deur kom ik uit en zo kan ik ook naast de klimspiraal onder ook iets maken ik heb het  gewoon gespiegeld de rest blijft het zelfde .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ziet er goed uit, Ger! Soms komt het in de praktijk net even anders uit dan op tekening.  :wink:
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: ger deguelle op december 04, 2018, 15:07:27
bij de deur kom ik uit en zo kan ik ook naast de klimspiraal onder ook iets maken ik heb het  gewoon gespiegeld de rest blijft het zelfde .

Ja idd , zo kan het ook.

Ton
Erare humanum est

Wat gebruiken jullie voor een stijging te meten of app ?? wand ik ga er deze week aan beginnen maar dat ga ik niet snel doen de eerste ring van onder moet 100% zijn de ringen daarna maak ik een mal .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

wat dacht je van een waterpas app?
Zijn er zat te vinden in de app store.
Anders een geodriehoek met een slinger (schiet loodje)

Ton
Erare humanum est

Ik heb ooit is een libelle uit een goedkope waterpas gesloopt en deze in een platte wagon geplakt. Bovenop voorzien van streepjes voor de procenten.
Maar een app is wel makkelijker.

JohnT

Heb weer eens tijd gevonden om wat aan de baan te doen de eerste ring heb ik liggen , maar wat een werk om dit te doen .
Ik zie veel klimspiralen zonder beding dus daar bet ik nog over aan het denken of ik dit zaal doen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Wat ik heb gevonden is dat vooral voor de eerste wikkeling de schroefdraden erg handig zijn.
Maar daarna is elk steunpunt van exact dezelfde hoogte, dus vanaf 1 keer rond kun je er ook gewoon balkje van die lengte onder zetten (lijmen?).
Die laat je gewoon bij de bouwmarkt in 1 keer op de juiste lengte zagen!
En dan misschien de laatste wikkeling weer even met schroefdraad zodat je daar weer wat kunt aanpassen.

My $0.02...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi Ger. Gaat goed zo.
Ik zie daar een slim bedacht apparaat.
Een lange pijp op de boor om de boutjes aan te draaien?
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op december 23, 2018, 23:38:14
Hi Ger. Gaat goed zo.
Ik zie daar een slim bedacht apparaat.
Een lange pijp op de boor om de boutjes aan te draaien?

Klopt een pijpje die ik ff warm heb gemaakt en dan een boutje er in en laten afkoelen werkt super goed .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zou de rails zonder bedding houden ziet niemand en is alleen maar makkelijker met een storing.  Je kunt de moeren ook snel draaien met een ronde staalborstel in je boormachine. Borstel tegen de zijkant van de moer houden en draaien maar.

JohnT

Ik heb de eerste 4 flex aan gesloten op de helix het begin is er .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Gaat mooi zo. Word een heel bouw werk  :wink:
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Das 'n hoop werk Ger.
Maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Neem je tijd jongen!
Hans, liefhebber On30 + H0