Collorado river N scale

Gestart door ger deguelle, november 26, 2017, 11:35:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kon het niet laten om de helix aan de oude layout te maken al zeg  ik het zelf vind het vet uit zien .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je hoeft het zelf niet te zeggen doe ik ook wel , ziet er vet uit Ger.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hoe lang is de baan nu?
Moet gigantisch zijn.

Ton
Erare humanum est

Van onder tot boven kant helix heb ik 90 flex gebruikt van 91 cm , de oude baan van colorado river 10 flex van 91 cm dus tot nu 100 flex in totaal .
En dan heb ik nog niet de mine mee geteld en de 2 flex wat ik net te kort kom om alles te kunnen aansluiten aan colorado river .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Van onder tot boven kant helix heb ik 90 flex gebruikt van 91 cm , de oude baan van colorado river 10 flex van 91 cm dus tot nu 100 flex in totaal .
En dan heb ik nog niet de mine mee geteld en de 2 flex wat ik net te kort kom om alles te kunnen aansluiten aan colorado river .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: ger deguelle op juli 31, 2019, 06:35:40
Van onder tot boven kant helix heb ik 90 flex gebruikt van 91 cm , de oude baan van colorado river 10 flex van 91 cm dus tot nu 100 flex in totaal .
En dan heb ik nog niet de mine mee geteld en de 2 flex wat ik net te kort kom om alles te kunnen aansluiten aan colorado river .

Zodan, en dan heb je de benedenbaan nog niet eens meegerekend.
91 meter =14,5 KM in het echie.
Heftig!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op juli 31, 2019, 10:01:31
Citaat van: ger deguelle op juli 31, 2019, 06:35:40
Van onder tot boven kant helix heb ik 90 flex gebruikt van 91 cm , de oude baan van colorado river 10 flex van 91 cm dus tot nu 100 flex in totaal .
En dan heb ik nog niet de mine mee geteld en de 2 flex wat ik net te kort kom om alles te kunnen aansluiten aan colorado river .

Zodan, en dan heb je de benedenbaan nog niet eens meegerekend.
91 meter =14,5 KM in het echie.
Heftig!

Ton

Ben de baan er onder mee geteld
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Top Ger, heel mooi!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Vandaag een start gemaakt met het aansluiten van de voeding van de rails naar de hoofdlijn wat onder de baan loopt , maar heb een vraag de draadijzers hoe zit dat met stroom toevoer ik zit namelijk te denken om de rails aan de draadijzer te maken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zou ik niet doen Ger. De boel gaat toch uit het zicht, gebruik wat 2,5 kwadraat installatiedraad, strippen en door je spiraal heen van onder naar boven boren. Dan heb je solide koperen verbindingen in plaats van waar die draadeinden ook van gemaakt zijn.

Is waarschijnlijk ook veel makkelijker te solderen!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 03, 2019, 16:40:52
Zou ik niet doen Ger. De boel gaat toch uit het zicht, gebruik wat 2,5 kwadraat installatiedraad, strippen en door je spiraal heen van onder naar boven boren. Dan heb je solide koperen verbindingen in plaats van waar die draadeinden ook van gemaakt zijn.

Is waarschijnlijk ook veel makkelijker te solderen!

Gerard

Ok dat dacht ik al maar ff vragen was beter ik hoop dat het wel nog goed komt met de stukken waar ik de verkeerde vluk gebruikt heb .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb de eerste test run achter me liggen zelf zeer tevreden op een stukje naar maar loopt nu redelijk als het spoor straks echt mooi schoon is loopt die nog beter denk ik .

https://youtu.be/jPS71PZCikc
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo de helix aangesloten op mijn oude layout heb alleen op de opstelspoor een flex weg genomen anders moest ik wachten tot eind van de maand en daar had ik geen zin in .
Heb test gereden van de helix en onder baan en liep allemaal super goed en als de rails echt goed schoon zijn loopt die nog beter .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zo weer een beetje kunnen doen namelijk de boven kant van de helix waar een vee farm komt te staan met een spoor voor het vee op de trein te doen .
Dit ga ik nog allemaal met een laag gipsverband met hier en daar wat rotsen maar dat word ff sparen voor dit te kunnen doen .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf