Uhlenbrock programmer

Gestart door JohnT, april 19, 2017, 09:27:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gisteren dit apparaatje voor een leuke prijs op de kop getikt. Zit alleen te klooien met de driver onder windows vista.

Ik heb namelijk ook de PR3 die driver en die van Uhlenbrock gaan niet samen, beide loconet waarbij het loconet van Uhlenbrock een eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt en nog steeds doormaakt. Volgens Uhlenbrock kan ik de driver van de PR3 gebruiken maar dan wordt het apparaat niet herkend.

Het gekke is dat de combinatie onder windows xp wel werkt. Dus nog wat om uit te zoeken.
Onder windows xp heb ik twee decoders van gewenst geluid voorzien, nu nog het verder afstellen. Ook zou het mogelijk moeten zijn om je eigen projecten te maken maar dat is nog ff ver weg. Moet er nog veel voor leren hoe het werkt en zo want net als zo vaak de handleiding is weer heel summier.

In principe kan in nu Uhlenbrock, ESU en Digitrax decoders van sound voorzien.

JohnT

Windows Vista en Windows XP...... Ik denk dat nieuwere drivers niet meer herkent worden door die systemen. Misschien tijd om naar Windows 10 over te gaan??
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Vista is altijd al een buitenbeentje geweest.
maar waarom overstappen naar Windhoos 10 als het op XP werkt?
Ik heb 10 geprobeerd en ik ben gelijk weer terug gegaan naar 7.
Maar dat heeft te maken met de satelliet tracking programma's en de zendersturing die ik gebruik.

Ton
Erare humanum est

april 19, 2017, 13:24:17 #3 Last Edit: april 19, 2017, 13:27:43 by Gerard Wassink
Citaat van: JohnT op april 19, 2017, 09:27:10
Ik heb namelijk ook de PR3 die driver en die van Uhlenbrock gaan niet samen, beide loconet waarbij het loconet van Uhlenbrock een eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt en nog steeds doormaakt. Volgens Uhlenbrock kan ik de driver van de PR3 gebruiken maar dan
wordt het apparaat niet herkend.

Hi John, beide drivers zijn drivers die seriële (RS232) signalen afhandelen van een COM- of USB poort. Beiden hebben niets met Loconet te maken. Loconet is een protocol op de netwerk-layer dat gebruik maakt van RS232, een protocol op de transport layer. (Zie deze link voor een uitleg over het OSI network model)

Citaat van: JohnT op april 19, 2017, 09:27:10
Het gekke is dat de combinatie onder windows xp wel werkt. Dus nog wat om uit te zoeken.
Onder windows xp heb ik twee decoders van gewenst geluid voorzien, nu nog het verder afstellen. Ook zou het mogelijk moeten zijn om je eigen projecten te maken maar dat is nog ff ver weg. Moet er nog veel voor leren hoe het werkt en zo want net als zo vaak de handleiding is weer heel summier.

Toch blijft het leuk hè, zo prutsen...  :D ;)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Bedankt voor de adviezen.

De drivers zijn geschikt voor allerlei windows versies tot en met 10.

Zelf denk ik dat vista het probleem is. Als ik de driver laad krijg ik de melding dat een reeds geïnstalleerde driver het apparaat kan aansturen dus het installeren van de driver gaat niet door. Dit in overeenstemming met een notitie op de website van Uhlenbrock, dat je ook een al bestaande driver kunt gebruiken. Uiteindelijk werkt dit op vista maar het programma is erg traag en het laden van een project duurt 278 minuten!

Onder windows xp dezelfde combinatie, de driver van Uhlenbrock wordt niet geïnstalleerd om de hierboven genoemde reden, dus wordt ook hier de driver van de PR3 gebruikt. Programma werkt vlot en het laden van het zelfde project duurt 2 minuten.

Zal vista met systeem herstel wel is een tijd terugzetten en de installatie overdoen. Anders blijf ik mijn xp machine maar gebruiken. Alleen is dit een grote kast waar ik wel vanaf wil en de laptop met vista er voor in de plaats gebruiken.

JohnT

Wellicht ten overvloede: EERST de drivers installeren VOORDAT je het apparaat (of de apparaten) aansluit!

Misschien doe je dat ook en wist je het al...

Maar als je een apparaat aansluit zonder eerst een driver te installeren gaat Windows op zoek naar een standaard (Microsoft) driver, en voor onze specifieke toepassingen werken die beslist niet (goed).

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoi Gerard, dat heb ik wel gedaan maar dan wordt de driver geweigerd omdat er reeds een bestaand alternatief is.

Als ik bij de eigenschappen van het apparaat de driver bijwerkt kan ik deze wel installeren. Het resultaat blijft het zelfde, software is niet vooruit te branden. Hou het eerst maar bij mijn xp-machine die werkt in dit geval nog prima.

Daarop heb ik allerlei treinsoftware maar wilde van die grote kast af helaas door vista gaat dit niet lukken. Ik heb ook geen andere windowsversie op de plank liggen.

JohnT

Dat soort problemen heb ik zelf vaak genoeg meegemaakt.
Er blijft een hoop troep hangen in het register en dat kan dit soort problemen opleveren.
Ik gebruik al jaren, met goed resultaat, het programma CCleaner van Piriform.
Als je het programma het register laat scannen en herstellen heb je een goede kans dat het probleem opgelost is.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 21, 2017, 10:07:35
Ik gebruik al jaren, met goed resultaat, het programma CCleaner van Piriform.
Als je het programma het register laat scannen en herstellen heb je een goede kans dat het probleem opgelost is.

Hear, hear!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Kijk ook even in apparatenbeheer of daar iets herkenbaars van een driver voorkomt.
Als dat zo is , weghalen, CCleaner eroverheen halen en dan installeren.
Niet tussentijds opstarten anders heb je kans dat Windhoos de gewraakte driver weer terugzet.

Ton
Erare humanum est


Denk de oorzaak gevonden te hebben.

CPU was 100%, dus zoeken naar de veroorzaker. Na het uitzetten van diverse automatisch geladen en onnodige programma's werd het beter. De hoofd schuldige was automatische updates. Deze heb ik niet meer nodig want Vista wordt toch niet meer ondersteund.

JohnT

Wat voor processor word gebruikt?
Zo maar interesse.

Ton
Erare humanum est

april 28, 2017, 09:22:37 #14 Last Edit: april 28, 2017, 09:24:42 by JohnT
Celeron.

Overigens in dit kader heb ik nog software ontdekt om ook voor de Uhlenbrock decoder zelf een geluidproject te maken. Dit is alleen van toepassing op de intelisound 4 decoders. De oudere kun je alleen aangeboden projecten in uploaden en vier geluidjes aanpassen.

JohnT