CV3 en 4 probleem.

Gestart door dutchbuilder, maart 26, 2017, 13:29:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jep, dat noemen ze de rangeerstand (obvious reasons), en dan schakelt F4 de remvertraging uit voor exacte positionering tijdens het rangeren...

Bummer... (RTFM LOL)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja die standaard wordt hier en daar behoorlijk aan den laars gelapt.

Zo heb ik een servo aansturing van Digikijes. Werkt prima maar om te programmeren en daarmee de servo's in de juiste stand zetten moet ik locadres 9999 gebruiken. Dit gaat dus niet als je een Digitrax centrale hebt want Digitrax heeft dit adres gereserveerd, vraag mij niet waarom krijg er ook geen antwoord op, men verwijst mij naar Digikijes dat daar het probleem ligt. En je voelt hem al aankomen, Digikijes verwijst weer naar Digitrax. Ondertussen zit de gebruiker met een probleem.

In mijn geval heb ik nog een locmaus die de klus kan klaren maar ik vind dat dit soort fratsen niet moeten kunnen.

JohnT

Ik weet niet of er uitzonderingen zijn voorzien in de NMRA DCC standaard.
Maar het zou fijn zijn dat de heren fabrikanten zich aan de afgesproken standaard houden.
Krijg je het zelfde geneuzel als bij de PAL tv standaard.
Pal is een afgesproken standaard maar er zijn uitzonderingen....a,b,c,d,e,f,g..............enz, enz.
Dan heb ik nog niet over PAL+.
Je haalt 100 beeldlijnen van de PAL standaard af en je noemt het high res. breedbek TV.

Ton
Erare humanum est

De NMRA standaard is al weer een beetje belegen. Techniek schrijdt voort en de fabrikanten gebruiken de ruimte om nieuwe ontwikkelingen in hun DCC decoders te bouwen. Ik ben het er mee eens dat de fabrikanten zich aan de basis standaard moeten houden en mischien (met of zonder de NMRA) eens samen rond de tafel te gaan zitten om een nieuwe standaard te ontwikkelen of zelfs nieuwe programeer methodes op basis van een bus architectuur. Het coderen van CV's is namelijk niets anders dan het ouderwetse bit code programmeren. Is eigenlijk niet meer van deze tijd.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn