Kelderbaan in std O en On3.

Gestart door usarene, maart 07, 2017, 19:25:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Al enige tijd geleden heb ik besloten om mijn Herberts Crossing modules aan te sluiten op mijn rondlopende kelderbaan.
De modules stonden maar stof te vergaren, verkoop was en is geen optie en na wat puzzelen heb ik een leuke plaats gevonden om ze op te stellen.
Bovendien zou het mij heel veel meer rij mogelijkheden bieden, denk dan vooral aan het verplaatsen van wagons van en naar een bestemming - klant.
Het probleem wat nu volgde was het aansluiten op de hoofdbaan via een overgangsbrug en een afbuigend wissel in de hoofdbaan.
Het timmerwerk voor de overgangsbrug ging wel redelijk simpel, de rails er op maken ook nog wel.
Zelf een wissel bouwen is niet zo moeilijk maar in een bestaand spoor is dat toch net even iets lastiger.
Zeker als het smalspoor aan de verkeerde kant van het normaalspoor licht.
Nou, het eerste wissel was dus een niet zo goed gelukte oefening maar leerzaam genoeg om het de 2e maal wel goed te doen.
Ik hoop dat de foto,s wat duidelijkheid verschaffen.
Al met al is het een geslaagd project geworden en kan er nu heel veel meer gereden en gerangeerd worden.
Indien gewenst kan ik t.z.t. wel wat foto s van de kelderbaan plaatsen, ik hoor het wel.

Groeten van René.

Ik wil die kelder baan wel eens zien ja .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Rene, goed idee! Wel wat erk om e.e.a. dual gauge te maken!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik heb al moeite met een gewone wissel, pffff.

Ton
Erare humanum est

Heel mooi gedaan: het maken van zo'n complexe wissel.
Het zou best leuk en interessant zijn om meer foto's van je kelderbaan te zien.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hallo.

Hier zijn 2 foto s van de kelderbaan.
Het hek is gemaakt van losse plankjes en de caboose is een witmetalen kit die te slecht van kwaliteit was om op de baan te mogen rijden maar zo valt dit niet op.
De vrachtwagen is van Revell en de achtergrond is van Rail Scene HO maar dan uitvergroot naar O schaal en al het blauw en andere rommel er af gesneden.
Reclame borden op de hekken zijn los geweekte etiketten van U.S.A. bierflesjes en de rechter boom is een wortel maar moet nog wat beter in het groen komen.
De kraan is het meest recente project geweest en komt van de baan van Frits en het glimmende stuk ijzer komt uit een automaat bak en ben ik vergeten terug te monteren.
Het gebouw op de achtergrond is van 2mm Styreen gemaakt met strippen van dun karton als dragers er op gelijmd en de nodige andere rommel er op en omheen.
Oorspronkelijk was dit gebouw 2 x zo lang en was het een grote fabriek met 6 grote silo,s maar ik heb het aangepast aan mijn wensen en de daarvoor beschikbare ruimte en zo zijn het nu 2 verschillende gebouwen geworden.
De lange gondola is ook van Styreen gemaakt zo rond 1985.
Volgens mij ben ik niets vergeten maar vraag gerust indien nodig.
Andere foto,s komen wel weer een andere keer!

Groeten van René.

Het ziet er allemaal heel goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooie weathering , en de backdrop ziet er erg goed uit
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er mooi uit
Die revell vrachtwagen , is dat een verbouwde kenworth die eerst met een oplegger werd verkocht (honest john)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Fraai René. Vooral die bomen zijn erg mooi. Zelf gefröbeld of zo gekocht?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Is een mooi geheel geworden. Sfeervol gedetailleerd.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hallo.

Joop, er staan maar 3 echte bomen op de foto,s, de rest is uitgesneden achtergrond en ja, die 3 bomen zijn eigen pruts.
Cor, dat klopt, de oplegger heb ik al eens te koop aangeboden hier, inmiddels is er nog wat bij gekomen.
Doe maar een redelijk bod, het geld gaat naar Frits.
Lijkt mij een leuk project, het meeste werk is al gedaan, zelf zie ik het niet meer zo zitten en geen ruimte op de baan.
Misschien heeft anders iemand anders belangstelling.

Groeten van René.

hoi Rene

ik ken deze kits, ze hebben vorig jaar een heruitgave gedaan
ik heb hier er een paar al gebouwt
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=1002.msg28559#msg28559

was nieuwsgierig of het dezelfde was

nu nog 3 kits liggen , die uitvoering met een kiepbak  lijkt me ook leuk
word de volgende

mvg
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hallo

Hier, zoals beloofd, nog wat foto.s
De 1e foto geeft een doorkijkje naar het achterste gebouw.
Dat is een uitvergrootte versie van een Ho achtergrond, geplakt op Foam board.
De auto is wat te groot maar er waren toen ook al grote en hele grote auto s!
Het rechter gebouw is van Styreen plaat gemaakt en beplakt met steentjes papier en kartonnen strips als vloer en dragers.
De 2e foto toont hetzelfde gebouw, alleen duidelijker.
De regenpijp is van lasdraad en 0,4 mm messing draad als beugels.
Peco wissels en sommige stukken Peco rail.
De 3e foto is weer een overzicht, de ,,dingen,, op het dak komen van een proefopstelling voor een olieraffinaderij en alles werd na goedkeuring weggegooid!
Het dual gauge gedeelte is hand gelegd en gespijkerd en dat vormt de rondrij baan.

Groeten van René.

Mooie foto's en erg mooi doorkijkje op de middelste foto.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn