0n30 Rail Bus Chassis

Gestart door dutchbuilder, maart 03, 2017, 13:06:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 31, 2017, 22:03:57 #120 Last Edit: maart 31, 2017, 22:38:46 by dutchbuilder
Even experimenteren met de spatborden.

Ton
Erare humanum est

Gaaf
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

leuk zo, misschien net als de originele goose een body er achter als oplegger?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

april 01, 2017, 09:37:02 #123 Last Edit: april 01, 2017, 10:22:26 by dutchbuilder
Ik heb de tekening van #7 voor mijn neus hangen als inspiratiebron.
Ik heb de aanhanger zowiezo nodig als stroom pickup omdat de motorwagen maar 1 pickup wiel heeft.
Eerst wat Photo chopping gedaan voordat ik in de real world ga snijden en vijlen.

Ton


Erare humanum est

Foto rechts onder Ton. Met alleen de deur aan de linker kant ipv nu rechts. Maar wat je ook kiest, ding ziet er nu al goed uit.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: Joop_L op april 01, 2017, 11:16:00
Foto rechts onder Ton. Met alleen de deur aan de linker kant ipv nu rechts. Maar wat je ook kiest, ding ziet er nu al goed uit.

Daar noem je een heikel punt, die deur is n.l. niet gephoto-shopt. oops.
De nieuwe ramen net uitgesneden.
Dat was ff opletten voor vingers.
Was een beetje gammel om goed te bewerken maar kon niet anders.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op april 01, 2017, 09:37:02
Ik heb de tekening van #7 voor mijn neus hangen als inspiratiebron.
Ik heb de aanhanger zowiezo nodig als stroom pickup omdat de motorwagen maar 1 pickup wiel heeft.
Eerst wat Photo chopping gedaan voordat ik in de real world ga snijden en vijlen.

Ton

Het draaistel voor heeft toch ook pickups. Of is deze niet van een railtruck.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nee john deze komt uit een pretpakket van 1 van mijn Spectrum locomotieven.
Het is veel te veel prutswerk om die geleidend te maken.
Daarentegen is de aanhanger van de railbus wel geleidend en kan ik daar mooi een box car van maken.
De hele infrastructuur van bedrading is al aanwezig.

De geshopte foto's zijn omgezet in het echie.


Ton
Erare humanum est

Luchttanks en een brandstoftank op de Goose #7 manier.

Ton
Erare humanum est

nice, zulke details maken het af
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

inderdaad heel mooi .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

De leidingen zitten er ook aan nu.
Alles staat nog los omdat het nog geschilderd moet worden.
Daarna pas de eind montage en de leidingen ombuigen aan de achterkant naar beneden.

Ton
Erare humanum est


Als je naar de foto's kijkt van reply #123 dan zie je het probleem dat ik heb met de imperiaal met tanks.
Zoals ze nu zijn geplaatst zit het geheel achter het aandrijfwiel en lijkt het geheel back end heavy.
Ik weet niet hoeveel een 16 cilinder motor weegt en of dat opweegt tegen het gewicht van het uitstekende dak meubilair.
Is misschien rivet counting maar het viel mij ineens op.
Naar voren schuiven van de imperiaal ziet er niet uit.

Ton
Erare humanum est

april 03, 2017, 14:39:44 #134 Last Edit: april 03, 2017, 14:43:38 by moonlicht
ik denk dat dat niet zo'n groot problem is.
een 16 cylinder is denk ik behoorlijk aan het gewicht, was toen nog allemaal staal
en het geeft wat meer asdruk op de aangedreven as

http://jalopnik.com/why-the-16-cylinder-is-the-most-mythic-tragic-engine-1788588431
deze snel gevonden, zag even een gewicht van 320Kg

en een luchtketel is niet zo erg zwaar, hooguit die brandstof tank, en die is ook niet overdreven groot

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden