Diorama baantje

Gestart door Narrowon, december 05, 2016, 09:13:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hier wat foto’s van het diorama baantje dat ik momenteel aan het opbouwen ben.
Aan de linkerkant gaat vee vervoerd worden, voornamelijk koeien. Dat moet nog daarvoor ingericht worden. Daar pal naast, aan de rechter kant daarvan, komen een store aan het doodlopende spoortje en nog wat bebouwing dat een deel van het kleine stadje moet voorstellen.
Op de rechter bak staan een kleine ertsmijn, watertoren en een draaischijf. Ook moet er ergens nog iets komen om de locs te bevoorraden met kolen. Verder gaat er vanaf de draaischijf een tweede en misschien nog een derde spoortje komen. Het tweede spoortje gaat dan naar een kleine loc. loods. Ook gaat er een redelijke hoeveelheid groen komen in de vorm van bomen en struiken. Ook boven op de rotsen.
Het baantje is 2.20 mtr. Lang en 60 cm diep. Er moet nog erg veel gedaan worden en dat gaat niet zo snel omdat ik ook nog andere interesses heb. Maar gaandeweg gaat het steeds meer een mooi driedimensionaal schilderij in de huiskamer worden, waarop ook nog kan worden gerangeerd.
Hopelijk komen de foto's een beetje goed over.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30


goed begin zo

draaischijf ziet er goed uit, zelfbouw?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Lekker bezig.

Ton
Erare humanum est

Netjes gedaan Poul.
Mooi formaat ook.
En de turntable, is tie zelf gebouwd?
Hans, liefhebber On30 + H0

Betreffende de vraag of de draaitafel zelfbouw is het volgende: de draaitafel is een bouwpakket uit de USA van Kitwood Hill Models. Een heel gepriegel bij het in elkaar zetten, maar wordt inderdaad wel mooi.
Er zit een motortje bij, dus kan die elektrisch draaien Maar voor dit baantje ga ik hem zo maken dat hij met de hand verplaatst wordt. Net zoals de wissels (4 stuks) die ook allen met de hand bediend gaan worden.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Leuk Poul! Ben je inmiddels ook verhuist?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Kitwood Hill Models is een Engelse firma, dus geen hoge verzendkosten en invoerrechten of BTW te betalen aan Tante Pos. Op mijn baan komt het zelfde model draaischijf, wel elektrisch aangedreven en via een DCC decoder bediend.

Ron Ebregt

Ja Joop, sinds 15 oktober woon ik alweer een jaar op mijn nieuwe adres. Alles goed met het 0n30-gebeuren bij jou?

Ron je hebt gelijk: nu ik er over nadenk besef ik dat de draaischijf kit inderdaad uit Engeland is gekomen en niet uit de USA. Foutje.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Mooi compact baantje Poul,  Kan je genoeg mee doen  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik heb de draaischijf van Kitwood ook ooit eens gebouwd.
Maar een iets ander model.
Was inderdaad een heel gepriegel!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Narrowon op december 05, 2016, 12:42:01
Ja Joop, sinds 15 oktober woon ik alweer een jaar op mijn nieuwe adres. Alles goed met het 0n30-gebeuren bij jou? Poul.

Kijk, wat leuk!

Nee. Ik heb de baan afgebroken, en het materieel opgeslagen. De fun was er uit, kreeg de treinen niet goed rijdend.
Ik krijg straks, als de zolder gesplitst meer ruimte voor een grotere baan. Ik ben nog aan het twijfelen, of On30 of O gauge. O is ook wel heel erg leuk en mooi.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Joop

wat is het probleem dat je je treinen niet goed rijdend krijg?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hoi John. Ja, zo'n baantje kan steeds meer geperfectioneerd worden.

Joop 0 gauge kost wel meer ruimte, maar heeft als voordeel dat je nog meer zelf kunt doen en beter detailleren.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hallo Hans. Heel herkenbaar die Kitwood draaischijf op jouw foto. Het is zo een heel ander model en ook heel mooi.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30