Ag Press Manhattan Kansas Scratchbuild

Gestart door Janbouli, oktober 17, 2012, 20:54:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Een van de opmerkelijke gebouwen dicht bij het spoor in Manhattan Kansas is AG Press, vooral de Art Deco stijl vind ik mooi en een uitdaging om te bouwen.

Ik kon maar 2 fotos vinden op het internet , beide bijna hetzelfde , namelijk het kantoorgedeelte aan de voorkant. Vandaar dat ik ook een screenshot vanuit Googlemaps genomen heb.





Deze heb ik gebruikt om een idee van afmetingen te krijgen.


Overtrokken in Coreldraw en daarna geprint op schaal.


Een schone werkplek om mee te beginnen.


Het kantoor is 48mm hoog en 130mm breed in het echt zo'n 21 meter.


Voor de ronde hoeken heb ik 16 mm electriciteitsbuis beplakt met een kwart rond stuk 20 mm buisom zodoende een rand te hebben waartegen de muren gelijmd kunnen worden.


Strak in een 90 graden hoek verlijmen.


De basis voor het kantoor gedeelte
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bakstenen muur platen van Slaters



De glas muren dacht ik eerst zo na te kunnen bouwen, met kunststof insectenhor op transfer tape.


Maar na wat suggesties , kwam ik met het idee om het op te vullen met Micro Klear. Gewoon met een kwast goed bedekken met stokes naar beide richtingen om zodoende goed tegen de kanten op te zitten.


Zo ziet het probeersel eruit, maar de macro opname is veel te dichtbij, in het echt ziet het er zeer realistisch uit.


Het zag er zelfs zo goed uit dat ik deze methode nu gebruikt heb, eerst insectenhor op transfer tape plakken.


Dan bestrijken en laten drogen, het blijft na drogen zeer flexibel dus straks makkelijk ook die ronde hoeken te beplakken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

In tussen de bakstenen muren voor de rest van het gebouw gesneden , hier komt de winkelhaak gelijmd op de glazen plaat goed van pas.


Stenen muur sheet tegen de winkelhaak, basis muur er op en afsnijden , simpeler kan niet.


De muren met trim van de voorkant.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Erg mooi Jan! Ook mooie methode voor de ramen. Ben benieuwd naar het vervolg.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Leuk pand ! Aardige oplossing voor die ruiten (glasblokken) btw !

Ben benieuwd naar de rest jan

Gr ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Creatieve oplossingen Jan, leuk om te zien, complimenten!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ziet er weer goed uit Jan, btw voor glas kun je ook vloeibaar glas van Pipoos gebruiken dit voor het geval je door de ramen heen wil kijken. Denk alleen niet dat het zo flexibel is dat je het kunt buigen. Het princiepe is dat je het aanbrengt op de plaats waar je het glas wilt hebben.

Ik heb met dit spul ramen in oude Athearn loc's gezet. Je smeert de raamopening in tot dit door capillaire werking dicht gaat zitten. Hierna droogt het glashelder op en zit het mooi in de raamopening.

JohnT

Citaat van: JohnT op oktober 18, 2012, 09:29:11
Ziet er weer goed uit Jan, btw voor glas kun je ook vloeibaar glas van Pipoos gebruiken dit voor het geval je door de ramen heen wil kijken. Denk alleen niet dat het zo flexibel is dat je het kunt buigen. Het princiepe is dat je het aanbrengt op de plaats waar je het glas wilt hebben.

Ik heb met dit spul ramen in oude Athearn loc's gezet. Je smeert de raamopening in tot dit door capillaire werking dicht gaat zitten. Hierna droogt het glashelder op en zit het mooi in de raamopening.

JohnT

Dat doet Micro Klear ook  John en blijft dan wel soepel, de melkachtige kleur komt van de transfertape die ik gebruik, maar zoals je op de fotos van het echte gebouw kunt zien , zijn de glasblokken ook melkachtig aan de binnenkant.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

De strips met glasblokken aangebracht, ik ben zeer tevreden met het resultaat.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ziet er mooi uit jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank je Ger

Ramen uitgesneden , glanzend zwart en glanzend wit geverfd , op de onderste verdieping al bedekt met Micro Klear. De deur is gemaakt van een Tichy deur met trim, dwarsbalkje en deurknop gemaakt van overgebleven Peel 'n stick, dit werkt veel netter dan dat je ze moet lijmen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Dank je Martin, en ik heb de bovenste ramen ook maar gedaan he, maakt het af.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

super mooi  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf