Ag Press Manhattan Kansas Scratchbuild

Gestart door Janbouli, oktober 17, 2012, 20:54:51

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Mijn weekend was donderdag en vrijdag, dus tussen het boodschappen doen en opruimen wat tijd om te bouwen.

De muren met even alleen maar wat styreen strip in de hoeken.


Driehoeken van styreen op de bodem om het een en ander haaks te maken, en styreen tegen de muren om de hoogte van het dak te bepalen.


Zo ziet het er van onder uit in deze fase.


Stukken dak en de overblijvende achtermuur geplaatst tegen de winkelhaak (gelijmd op de glasplaat) om weer alles haaks te zetten.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Terwijl de lijm hardt, wat framepjes gemaakt voor de voorruiten. Ieniemienie zou trots op me zijn.


Framepjes geplaatst en het dak af.


Transfer tape op het dak en stroken die ik gesneden heb uit linnenkarton erop.


Het dak klaar


Ietsje dichter bij.


Bijna dezelfde photo als hierboven maar met een dakrol dak erop ziet het er weer beter uit.


Trim gemaakt van styreen strips, misschien iets te breed maar het verdoezelt daarmee andere dingen die nog veel lelijker zijn en bijna onvermijdelijk in deze kleine schaal.


Dak details na de eerste laag verf.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mooi jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Jan,
Dat ziet er echt mooi uit!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank je Ger en Bart

Letters geplaatst, deze zijn van Slaters, ze hebben ze in vele maten.



Het dak geweathered eerst een drybrush met grijs om de naden van de dakrollen wat op te lichten , geen zwart , als je goed op de foto van Google earth kijkt zijn die naden grijs , dan wat witte plekken waar de airconditioning units staan ( kalk van het water ),tenslotte bruine drab wat bladeren moet voorstellen die nog op het dak liggen te verrotten ( het is lente 1960 op mijn baan ) na de winter, het meeste is door de wind in bepaalde hoeken geblazen..
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

nice  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Topper Jan, erg mooi!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Dankjewel Lars Eric, fijn je weer eens te zien hier, vroeg me al af waarom jij en Thieu zo weinig hier aanwezig zijn de laatste tijd.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op oktober 28, 2012, 15:56:32
Dankjewel Lars Eric, fijn je weer eens te zien hier, vroeg me al af waarom jij en Thieu zo weinig hier aanwezig zijn de laatste tijd.

Zowel Thieu als ik zitten in een modelling dip, en tevens een stukje forum moeheid geloof ik.... Maar ik probeer door draadjes als deze weer inspiratie en motivatie op te doen. Hopleijk komt er binnenkort weer wat uit m'n handen dat ik kan tonen  :)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

mmmmm, zal eens kijken of ik nog wat meer inspiratie kan bezorgen dan.  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Bijna klaar , eerste laag statisch gras, er volgen nog 2 kleuren.


Dak details geplaatst


En zo ziet het er dan uit voordat het op de baan kan.















3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Erg mooi resultaat Jan! Erg benieuwd naar de plek op de baan waar deze komt!
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

super jan  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf